اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104126270419094

لوازم و تجهیزات کوهنوردی کدامند؟

کد: 140104126270419094

https://bit.ly/3yDBzjp

، (اخبار رسمی): کوهنوردی یکی از تفریحات لذت بخش و سالم به شمار می‌آید که نیازمند یکسری تجهیزات خاص است. به طور کلی لوازم کوهنوردی در دو گروه لوازم انفرادی و لوازم گروهی قرار می‌گیرند. به همراه داشتن تجهیزات مخصوص کوهنوردی باعث می‌شود که سفر بهتر و با کیفیت تری داشته باشید و ایمنی شما نیز تضمین شود

لوازم و تجهیزات کوهنوردی کدامند؟
انتخاب صحیح لوازم و تجهیزات کوهنوردی

لوازم و تجهیزات کوهنوردی

وقتی به کوهنوردی یا اسکی می رویم، نیاز به حمل لوازم و تجهیزات کوهنوردی زیادی داریم و هر کدام از اینها واقعاً بسیار مهم و ضروری هستند. در انتخاب لوازم و تجهیزات کوهنوردی ما باید با پاهایمان شروع کنیم. انتخاب کفش های کوهنوردی مناسب و خوب می‌تواند اندام‌های ما را گرم و از انواع آسیب ها محافظت کنند. همچنین جوراب‌های فشرده کننده خوبی که می‌توانند برای خشک نگه داشتن پاها استفاده شوند برای راحتی پاها عالی هستند.

سپس یک جعبه کمک‌های اولیه که می‌تواند از کوچک ترین لایه‌برداری پوست گرفته تا برخی رگ به رگ شدن‌های ناشی از ناهمواری های زمین را درمان کند، ضروری است. یک کوله پشتی محکم و به اندازه کافی جادار از دیگر تجهیزات کوهنوردی است. کوله پشتی کوهنوردی بایستی بسیار مقاوم باشد و به راحتی دچار آسیب نشود.

بدیهی است که اگر قصد داریم چند روز را بیرون از خانه بگذرانیم، خوب است یک چادر بادی را نیز به لیست لوازم و تجهیزات کوهنوردی خود اضافه کنیم. چادر کوهنوردی مناسب می تواند امکان استراحت مناسب ما در طول شب را فراهم کند. همچنین در کوهنوردی های چند روزه یک کیسه خواب خوب نیز برای خوابیدن به همراه داشته باشید. ما همچنین به یک چراغ قوه تاکتیکی نیاز داریم که همیشه بتواند راه را پیدا کند. یک منبع جرقه همچون فندک یا کبریت هم برای اطمینان از اینکه می توانیم در هر کجا که هستیم آتش روشن کنیم، لازم است.

ضروری ترین لوازم و تجهیزات کوهنوردی

بهترین کفش کوهنوردی

 کفش کوهنوردی یکی از تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی است. به طور کلی کفش کوهنوردی کفی سخت و مستحکمی دارد که برای مناطق کوهستانی مناسب است. در فصل زمستان بهتر است کفش کوهنوردی یخ شکن، ضد آب، سبک و گرم را انتخاب کنید. در فصل‌های گرم سال مثل تابستان نیز استفاده از یک کفش خنک، راحت، انعطاف‌پذیر با نوک های لاستیکی و سبک می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

کفش های کوهنوردی دارای انواع مختلفی هستند و جنس آن ها نیز بسته به نوع کارکرد آن ها، متفاوت خواهد بود. بهترین کفش کوهنوردی، بستگی به نوع کوهنوردی شما دارد. بدیهی است که اگر یک کوهنورد مبتدی باشید و فقط بخواهید چند متر به بالای کوه صعود کنید، نیازی به خریدن کفش کوهنوردی دو پوش ندارید.

اما اگر جزء ورزشکاران حرفه ای هستید که باید مسافت های زیادی را کوهنوردی کنید، باید یک کفش کوهنوردی نیمه سنگین تا فوق سنگین بخرید. بنابراین، بهترین کفش کوهنوردی دقیقا بستگی به نیاز شما دارد و شما می توانید بسته به نیاز خود بهترین کفش ها را انتخاب کنید.

کرامپون یکی از لوازم یا تجهیزات کوهنوردی ضروری در زمستان

یکی دیگر از تجهیزات کوهنوردی کرامپون یا همان یخ شکن است که در فصل زمستان و هنگام عبور از روی برف و یخ بسیار کاربرد دارد. همچنین در جلوگیری از لیز خوردن و از دست دادن تعادل نیز نقش دارد.

انواع کوله پشتی کوهنوردی

کوله پشتی یکی از اساسی ترین تجهیزات کوهنوردی است که در انتخاب آن باید بسیار دقت کنید. پیشنهاد می شود هنگام خرید یک کوله پشتی سبک، ضد آب و دارای حجم کافی را انتخاب کنید.

برخی از افراد تنها به دنبال کوله پشتی های کوهنوردی خاص هستند که روزانه بتوانند از آنها استفاده کنند، امروزه انواع کوله پشتی های روزانه برای فعالیت کوهنوردی، دوچرخه سواری و یا حتی ورزش های زمستانی طراحی و تولید می شوند، علاوه بر کوله پشتی های روزانه شما می توانید کوله پشتی های بزرگ مسافرتی نیز با توجه به جثه و اندام خود خریداری نمایید.

برای خرید انواع تغذیه کوهنوردی کلیک کنید.

کوله پشتی کوهنوردی مخصوص مسافرت با قابلیت های ویژه لذت سفر را برای شما دو چندان خواهد کرد. مختلف قابل استفاده هستند. ویژگی و مشخصات انواع کوله پشتی کوهنوردی با یکدیگر متفاوت است تا از این طریق کاربر بتواند برای فعالیت های مختلف به خوبی کوله پشتی ایده آل خود را خریداری کند.

کاربرد تجهیزات سفر

مهمترین و کاربردی ترین لوازم یک سفر راحت را تجهیزات سفر می گویند. شما در طول سفر به یک سری لوازم ضروری نیاز پیدا خواهید کرد، اگر تجهیزات ضروری به هنگام سفر همراه شما نباشد در طول سفر دچار مشکل خواهید شد و آنطور که باید به شما خوش نخواهد گذشت پس چه بهتر پیش از خرید بلیط و هر اقدامی ابتدا نسبت به فراهم کردن تجهیزات سفر اقدام کنید.

  •  چادر کوهنوردی
  • باتوم و عصای کوهنوردی
  • دستکش و جوراب پشمی
  • چراغ قوه
  • عینک
  • لوازم خوراکی و پخت و پز
  • جی پی اس یکی از ضروری ترین تجهیزات کوهنوردی
  • پاور بانک
  • لباس های لایه ای، از دیگر لوازم و تجهیزات کوهنوردی
  • کیسه خواب از ضروری ترین لوازم یا تجهیزات کوهنوردی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش