اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204017345719094
در دسترس نیست

تجهیزات کوهنوردی در تابستان

تجهیزات کوهنوردی در تابستان

کد: 140204017345719094

، (اخبار رسمی): باتوجه به شروع فصل بهار و تابستان، علاوه بر طبیعت گردان و کوهنوردان عموم مردم نیز برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود، طبیعت و برنامه های کمپینگی را انتخاب می نمایند.

تجهیزات کوهنوردی در تابستان
خرید کیسه خواب کوهنوردی

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برنامه های طبیعت گردی و کمپینگی به تعداد روز های برنامه و موقعیت مکان و محیط بستگی دارد. در این مقاله، به معرفی مهم ترین و پر فروش ترین تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ خواهیم پرداخت و امیدواریم با انتخاب بهترین تجهیزات خاطره ساز ترین سفری را داشته باشید.

چادر کوهنوردی و کمپینگ

اگر قصد رفتن به برنامه یک روزه و یک شب و یا بیشتر به طبیعت را دارید یکی از مهم ترین تجهیزاتی که باید در کوله پشتی خود داشته باشید، چادر است حتی اگر به صورت گروهی به برنامه می روید بهتر است چادر را داشته باشید؛ مناسب ترین چادر برای جنگل و کمپ، چادر های کمپینگی و کم ارتفاع می باشند. چادر های کچوا، دکتلون، اسنوهاک، کایلاس و کله گاوی بهترین و مناسب ترین چادر های کمپینگی می باشند.

چادر های کمپینگی برای برنامه های کوهنوردی مناسب نیستند و بهتر است از چادر های مناسب کوهنوردی استفاده نمایید. چادر های کوهنوردی ارتفاع بلند تری دارند و متناسب با شرایط های محیطی (باد، باران، برف) طراحی شده اند.

کیسه خواب کوهنوردی

در برنامه هایی که قصد کمپ زدن و شب مانی دارید، حتما کیسه خواب متناسب با شرایط دمایی محیط مورد نظرتان را داشته باشید. نیازی نیست برای هر برنامه ایی و با توجه به میزان دما آن محیط کیسه خواب تهیه کنید، در هنگام خرید کیسه خواب کوهنوردی، به میزان اکستریم، لیمیت و کامفورت آن دقت داشته باشید.

اغلب برای شب مانی در جنگل و کمپینگ، کیسه خواب هایی با کامفورت 5 الی 7 درجه مناسب می باشند اما شما با این کیسه خواب نمی توانید در یک شب سرد و زمستانی خواب راحتی داشته باشید و باید کیسه خوابی با کامفورت بیشتر خریداری کنید و همچنین اگر بخواهیید از کیسه خواب با کامفورت بالا در جنگل استفاده کنید بدلیل گرمای زیاد، خواب راحتی نخواهید داشت.

ظروف پخت و پز

از آنجایی که آشپزی و پخت و پز لذت بخش ترین فعالیت در طبیعت محسوب می گردد حتما وسایل و تجهیزات مورد نیاز پخت و پز را به صورت کامل به همراه خود داشته باشید. منقل های تاشو و غیر تاشو، ساج معمولی و درب دار، باربیکیو، آتشدان، توری گیریل از جمله وسایلی هستند که به راحتی می توانید همه وعده های خود را با آنها تهیه کنید. با توجه به نوع برنامه خود می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

سرشعله و کپسول یکی دیگر از تجهیزات پخت و پز است که بهتر است در همه برنامه های خود آنرا داشته باشید و اگر به صورت گروهی سفر می کنید حداقل یک سرشعله کوچک نیز داشته باشید، از سرشعله می توانید برای گرم کردن آنی وعده غذایی، دم کردن دمنوش و آماده کردن آبجوش استفاده کنید.

ست ظروف

پک های ست ظروف اغلب شامل: یک یا دو عدد بشقاب، لیوان تاشو، کاسه، اسپورک (قاشق و چنگال) می باشند و بهتر است برای خرید ست ظروف، از پک های کامل و کم حجم استفاده نمایید. پک های ست ظروف پخت و پز از قابلمه، ماهیتابه، کتری، کفگیر و ملاقه، کاسه های یک نفره تشکیل شده اند که برای برنامه های چند روزه گزینه ایده آی می باشند.

پوشاک کوهنوردی

تیشرت های بهاره و تابستاه آستین کوتاه و بلند، نیم زیپ های بهاره، شلوار های چهار فصل یا دو فصل، بادگیر، کاپشن های سبک پر از پر طرفدار ترین و مناسب ترین پوشاک این فصل می باشند. حتما در هنگام انتخاب و خرید پوشاک به جنس و ویژگی ها دقت داشته باشید و متناسب با دمای محیط مورد نظرتان لباس مناسب را انتخاب کنید. کاپشن کوهنوردی یکی از پوشاکی است که برخی افراد آنرا برای برنامه های خود انتخاب می کنند اما بهتر است در برنامه های فصل بهار، حداقل یک کاپشن ضد آب سبک به همراه داشته باشید.

دستمال سر، کلاه آفتابی، ساق دست از جمله اکسسوری های استایل کوهنوردی و طبیعت گردی می باشند و می توانید با توجه به برنامه خود آنها را انتخاب کنید. کلاه آفتابی های سه تکه بهترین مدل برای طبیعت و کوهنوردی می باشند؛ این کلاه ها در ابعاد کم جمع می شوند و فضای کمی را در کوله پشتی کوهنوردی اشغال می کنند.

عینک آفتابی

عینک های افتابی طبیعت گردی و کوهنوردی، با طراحی فوق العاده ایی که دارند به صورت کامل از چشم محافظت می کنند. لنز های آنها 100 درصد uv  و در برابر اشعه فرابنفش محیط نیز محافظت بالایی دارند. عینک مناسب خود را با توجه به کتگوری و ویژگی لنز هایشان انتخاب کنید.

کفش طبیعت گردی و کوهنوردی

بوت های کوهنوردی سه فصل که از ویژگی های ضد آب، تنفس پذیر، مقاوم در برابر سایش برخوردار هستند بهترین گزینه برای سفر به طبیعت و کمپینگ می باشند. کفش های طبیعت گردی نیز از ویژگی های مقاوم در برابر سایش و نفوذ آب و تنفس پذیر برخوردار می باشند نیز برای کمپ های یک الی سه روزه مناسب می باشند. در هنگام خرید کفش طبیعت گردی به وزن کفش دقت داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | تجهیزات ورزشی