اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205317447619094
در دسترس نیست

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل تابستان

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل تابستان

کد: 140205317447619094

، (اخبار رسمی): در دنیای امروزه که مردم بیشتر کارهای خود را به صورت رباتی انجام می دهند کمپ زدن و مسافرت از جمله تفریحاتی است که نیاز به حضور فیزیکی دارد.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در فصل تابستان
کمپینگ

در کمپینگ ها از فضای مجازی و زندگی رباتی دور می شوید و برای رسیدن به مناطق زیبای طبیعت و برطرف کردن نیازهای خود اعم از: پخت و پز غذا، برپا کردن چادر یا آماده کردن جایی برای استراحت و … فعالیت و تلاش می کنید؛ علاوه بر افزایش قوای جسمانی، جنبه های روانی و اجتماعی فرد را تقویت می کنید.

در سفرهای خودتان برای راحتی بیشتر وسایل مناسب را به همراه داشته باشید. تهیه چادرهای مخصوص کوهنوردی و کمپینگ که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و امکان استفاده در جاهای مختلف از نظر شرایط اقلیمی را داشته باشد (استفاده در محیط های مرطوب و خشک و به نسبت مقرون به صرفه بودن)

به طور قطع، مردم عزیز ایران فصل تابستان را بهترین فصل برای مسافرت و کمپینگ می دانند چون که این فصل علاوه بر داشتن آب و هوای متعادل، فصل تعطیلات مدارس و دانشگاه ها، دارای امنیت مسافرتی بیشتری نیز هست. همانطور که می دانید کشور ایران، یک کشور چهار فصل است؛ چهار فصل بدان معنا که در هر زمان از سال که بخواهید می توانید به یکی از شهرهای ایران با توجه به اقلیم حاکم بر منطقه سفر کنید و شاهد آب و هوای متفاوتی از شهر خود باشید و از این تفاوت و زیبایی لذت ببرید.

در فصل زمستان، شهرهایی در ایران هستند که آب و هوای فصل تابستان را دارند، هم زمان مناطقی بهاری اند و سرزمین هایی رنگ و بوی پائیزی دارند. یکی از شگفتی های این سرزمین چهارفصل وجود روستاهایی است که با وجودداشتن مساحتی کوچک، به تنهایی آب و هوای چهار فصل دارند! با تمام چیزهایی که گفته شد فصل مورد علاقه مردم برای مسافرت فصل تابستان است.

به طور معمول در فصل تابستان، مردم برای فرار از گرما شهرهایی را انتخاب می کنند که آب هوای معتدل تر و خنک تری دارند. مقصد انتخابی اکثریت در این فصل منطقه شمال ایران است؛ اما این منطقه در این فصل بسیار شرجی و گرم می باشد. یکی از دغدغه‌های مسافران تابستانی این است که «بهترین شهر ایران از لحاظ آب و هوا و خنک بودن برای سفر در تابستان کجاست؟». در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال «تابستان کجا برویم؟؟» را در اختیار شما قرار دهیم تا سفری مسرت بخش را تجربه کنید

در فصل تابستان، اکثریت مردم برای فرار از گرما شهرهایی را انتخاب می کنند که آب هوای معتدل تر و خنک تری دارند. مقصد انتخابی اکثریت در این فصل منطقه شمال ایران است؛ اما این منطقه در این فصل بسیار شرجی و گرم می باشد. روستاها و شهرهای بسیاری در سایر نقاط کشور وجود دارند که هر یک دارای طبیعتی بکر، هوای مطبوع، حیات‌وحش زیبا،‌ جاذبه‌های متعدد و مردم مهمان‌نواز هستند و می‌توانند اوقات خوشی را برای هر مسافری رقم بزنند؛ به‌خصوص که نسبت به مناطق شمالی از ازدحام و شلوغی جمعیت نیز خبری نیست.

مناطق گردشگری در تابستان

در این مقاله از هر منطقه ایران، یک یا دو شهر با آب و هوای مطبوع را به شما معرفی می کنیم تا بتوناید اوقات خوشی را در تابستان خود داشته باشید.

در قسمت شمال ایران(مازندران)

روستای گردشگری فیلبند که به نام «بام شرقی مازندران» معروف است، مرتفع ترین ییلاقیات مازندران است که در میان گردشگران نیز با نام اقیانوس ابری شناخته می شود. .نام این ییلاق در اصل فلبنداست؛ «فل» در گویش مازندرانی به‌معنای خستگی و «بند» نیز به‌معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به ‌دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کند.

روستای فیلبند

روستای فیلبند در فصل زمستان به‌واسطه‌ بارش برف تقریبا خالی از سکنه می‌شود؛ ولی با شروع فصل بهار و جاری شدن جویبارها و رویش گیاهان خوراکی، بار دیگر زندگی به منطقه باز می‌گردد. فیلبند، چشمه‌های کوچک و بزرگ متعددی دارد؛ یکی از این چشمه ها، چشمه کوچک موسوم به «لار» دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است.

در سفر به فیلبند حتما یک چادر کوهنوردی و کمپینگ مناسب به همراه داشته باشید، خوابیدن در چادر در ارتفاعات فیلبند احساس وصف ناپذیری را برای شما به همراه خواهد داشت. وقتی در طلوع و غروب خورشید در ارتفاعات فیلبند نظاره گیر طبیعت بکر هستید می توانید از یک سایه بان طبیعت گردی بهره بگیرید.

آلاشت

در سواد کوه مازندران یک شهرستان به نام آلاشت وجود دارد که جزئی از خنک ترین شهرهای شمالی ایران در تابستان محسوب می گردد.

کلمه آلاشت در زبان مازندرانی به معنای آشیانه عقاب است؛ دلیل این نام گذاری وجود عقاب های بسیار در این منطقه می باشد. این شهر زیبا با برخورداری از آب‌وهوای مفرح کوهستانی، بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی، موزه مردم‌شناسی در ساختمانی با قدمت بالغ بر ۱۵۰ سال، رصدخانه و جاذبه‌های فراوان دیگر، یکی از بهترین مقاصد برای تورهای طبیعت‌گردی و سفر تابستانی به شمال ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح