اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205247437119094
در دسترس نیست

معرفی بهترین مناطق کمپینگ در فصل تابستان

معرفی بهترین مناطق کمپینگ در فصل تابستان

کد: 140205247437119094

، (اخبار رسمی): یکی از لذت بخش ترین نوع کمپ ها، کمپینگ در فضای باز و بهترین فصل برای کمپینگ در فضای باز فصل تابستان است؛ اگرچه علاقه مندان به طبیعت کمپ زدن در فصل سرد سال سال را انتخاب می کنند اما همواره پرطرفدارترین فصل برای کمپینگ فصل تابستان است،.

معرفی بهترین مناطق کمپینگ در فصل تابستان
خرید تجهیزات کمپینگ

کمپ زدن در طبیعت، فواید روحی، احساسی، روانی، اجتماعی و جسمی بالایی دارد؛ در طبیعت به صدای دلنواز و آرمش بخش باد و آب و حیوانات گوش می دهیم، با کوهنوردی و پیاده روی عضلات خود را پرورش می دهیم، ریه های خود را با هوای پاک پر می کنیم و فشارهای روحی و روانی خود را تخلیه می کنیم، به علاوه درکمپ های گروهی ودوستان جدیدی پیدا می کنیم و روابط اجتماعی خود را گستش می دهیم.

بهترین مناطق کمپینگ ایران

کشور ایران، کشوری چهار فصل است. خوشبختانه یا متاسفانه در کشور ایران برای کمپ زدن در طبیعت، آماده سازی در طبیعت صورت نمی گیرد؛ به همین دلیل امکان کمپ زدن در هر مکانی که مطابق میل شما باشد امکان پذیر است. از طرفی دیگر در اکثر مکان به علت عدم آماده سازی طبیعت امکانات رفاهی وجود ندارد و از سویی خطر حمله حیوانات وحشی و گم شدن در طبیعت نیز وجود دارد.

از نظر جغرافیایی پرطرفدارترین نواحی ایران شامل: شمال، استان کردستان، لرستان(زاگرس) و دماوند هستند. در ادامه این مقاله بعضی از مناطق پرطرفدار این نواحی را معرفی می کنیم.

دماوند (میزبان چهار فصل کمپینگ ایران)

دماوند علاوه بر قله که هدف تعداد زیادی از کوهنوردان است، دارای دشتی وسیع و سرسبز اطراف قله است که از پرطرفدارترین مکان ها برای کمپس زدن است. به تازگی کمپ زمستانی دماوند نیز تاسیس شده و این دشت زیبا را به یک منطقه کمپ چهارفصل حتی در فصل سرد سال تبدیل کرده است، پیشنهاد می کنم حتما کمپ زدن در این مکان را امتحان کنید و تجربه یک کمپینگ زیبا را به خاطرات خود اضافه کنید.

از دیگر نواحی دماوند برای کمپینگ می توان به چشمه دیو آسیاب، دامنه کوه دماوند، آبشار برف تنگه لار، دشت مشا، چشمه سیاه سنگ، چشمه اعلا، چشمه تیزآب، دریاچه تار، دریاچه هویر، روستای خسروان، غار بورنیک و آبشار گروبار اشاره کرد.

داشتن چادر کمپینگ برای استراحت، کیسه خواب برای سفرهای چند روزه و میز وصندلی سفری برای لذت بردن از دشت های دماوند از واجبات سفر به این منطقه کمپینگی زیباست.

استان لرستان

استان لرستان، به استان آبشارهای ایران شهرت دارد و مناطق کمپ زیبا و زیادی در دل خود جای داده است. بخشی از رشته کوه زاگرس زیبا در این استان قرار گرفته و از مهم ترین مکان های کمپ شناخته شده از نظر طبیعت گردان دریاچه گهرمعروف به نگین آلپ زاگرس می باشد. سرچشمه دریاچه گهر از قله های اشترانکوه جاری شده و با پیوستن به چشمه های جوشان دره، محیط زیست ماهی قزل آلا، لاک پشت و مارماهی است. این ناحیه زیستگاه گونه های جانوری همچون خرس، پلنگ، قوچ، روباه، شاهین، عقاب، کبک و پوشش گیاهی انواع درخت بلوط، بید، زالزالک، پسته و انجیر است که از آب دریاچه گهر تغذیه می کنند؛ همچنین اطراف این دریاچه با گل های لاله واژگون وشقایق تزئین شده است.

این منطقه به حدی زیباست و چون راه نسبتا دشواری را برای رسیدن به آن طی می کنید، حتما ترجیح خواهید داد که چندین روز در آنجا کمپ بزنید؛ پس باید حداقل تجهیزات  کمپینگ چند روزه اعم از چادر کمپینگ، کیسه خواب، ظروف و کوله کوهنوردی را همراه خود داشته باشید.

از دیگر مناطق کمپینگ استان لرستان می توان به آبشار نوژیان و گریت، مخمل کوه، آبشار بیشه، آبشار آب سفید الیگودرز، دره شیزر، دشت لاله‌های واژگون الیگدورز و دره خزینه اشاره کرد.

منطقه شمال ایران

منطقه شمال ایران از پرطرفدارترین مناطق برای مسافرت و کمپینگ است. این منطقه شامل سه استان مجاور دریای خزر است و هر وجب این منطقه به یک بهشت زیبا ختم می شود، پس انتخاب مکانی برای کمپ زدن در این ناحیه کار مشکلی نیست. معرفی یک ناحیه  از شمال ایران به عنوان مثال برای کار بسیار دشواری است؛ اما جنگل دالخالی رامسر در صدر این معرفی قرار می گیرد.

جنگل دالخالی در حد فاصل رامسر و تنکابن(7 کیلومتر بعد از رامسر) قرار دارد، جنگلی که نظیر آن در ایران وجود ندارد. شرایط آب و هوایی خنک، اسقرار مه، کلبه های چوبی، امکان کوهنوردی و طبیعت گردی، روستاهای زیبا، سد میجران و پاکیزه بودن این جنگل آن را به عنوان یک میزبان دائمی برای کمپینگ تبدیل کرده است.

استان کردستان

استان کردستان بواسطه داشتن شرایط اقلیمی مناسب مملو از مکان های فراوان و مناسب برای کمپ زدن است. یکی از مناطق زیبای کردستان منطقه اورامانات است. کسانی که سابقه سفر به کردستان را دارند می دانند که این استان مملو از کوهستان های فوق العاده زیباست  و انتخاب مکانی برای کمپینک کار ساده ای نیست؛ اما رود سیروان که در منطقه اورامانات قرار گرفته است به دلیل وجود آب خروشان، پوشش گیاهی و جانوری منحصر بفرد منطقه ای فوق العاده زیبا و مناسب را برای کمپ زدن در نظر گرفته است.

انواع چادر کمپینگ، کیسه خواب کوهنوردی، ظروف پخت و پز مناسب و سرشعله ها را  می توانید از سایت اورامان تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | مکان‌های ورزشی