اطلاعات تماس
  • 091517*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104146275318669

3 فاکتور مهم و اساسی در انتخاب رنگ

انتخاب بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی خانه

کد: 140104146275318669

https://bit.ly/3NLmeBA

، (اخبار رسمی): انتخاب بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی، به دلیل تاثیری که رنگ ها از دریچه چشم به درون انسان می گذارند، بسیار مهم و حیاتی است. یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت در طراحی دکوراسیون شناخت رنگ‌ها و استفاده مناسب از آن هاست. در این مطلب شما را با دنیای رنگ ها و تاثیر آن ها در دکوراسیون آشنا می کنیم.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی خانه
انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ‌‎ها می‌توانند برای مخاطب خطای دید ایجاد کنند مثلا اتاق‌های کوچک را بزرگتر و فضاهای باز را کوچکتر نشان دهند. پس روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

چشم دریچه روح آدمی است. آنچه چشمان ما می‌بینند باعث ایجاد احساسات مختلف در ما می‌شوند. غم، شادی، هیجان، آرامش! پس بهتر است تا حد امکان زیبایی و آرامش را از طریق چشم ها به دنیای درون خود وارد کنیم. استفاده از دنیای وسیع رنگ‌ها یکی از راه های آن است. محیط خانه یکی از بهترین بسترها برای استفاده درست از رنگ‌هاست زیرا روزانه ساعات طولانی از عمرمان را در خانه می گذرانیم و هنگام فراغت از کار و استراحت به خانه پناه می بریم. با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، به رنگبندی محیطی که در آن قرار دارید دقت کنید. چقدر با روحیات و سلایق شما هماهنگ است؟! نحوه چیدمان لوازم منزل، اهمیت به ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی و هماهنگی آن با محیط پیرامون به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ما کمک خواهد کرد.

اهمیت رنگ‌ها

رنگ بندی یکی از اساسی ترین و تاثیرگذارترین اجزای دکوراسیون داخلی است. در نتیجه انتخاب ترکیب رنگ مناسب، فاکتور بسیار مهمی در موفقیت یا شکست طراحی ما است. با انتخاب درست اثاثیه از نظر رنگ نیز می توان پیوستگی بصری مناسبی برای بیننده ایجاد کنیم و به نتیجه خوشایندی از طراحی دکوراسیون دست یابیم. رنگ‌ها به محیط پیرامون روح می‌بخشند. پس طراح دکوراسیون با در نظر گرفتن ابعاد خانه و شناخت رنگ‌ها می‌تواند به دیزاین مورد نظر خود دست یابد.

رنگ‌ها همچنین می‌توانند برای مخاطب خطای دید ایجاد کنند یعنی اتاق های کوچک را بزرگتر و فضاهای باز را کوچکتر نشان دهند. یا سقف‌های کوتاه را بلندتر و سقف‌های بلند را کوتاه جلوه دهند. اتاق‌های تاریک با انتخاب رنگ مناسب روشن تر به نظر می‌رسند و نورهای خیره کننده کنترل می‌شوند. پس روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

چرخه رنگ (طیف گسترده رنگ‌های مختلف)

چرخه رنگ ابزاری بسیار کاربردی برای درک روابط بین رنگ‌هاست که طیفی از رنگ‌های درون نور مرئی (رنگ‌های رنگین کمان از قرمز تا بنفش) را در اختیار شما قرار می دهد که پیوستگی زیبایی دارند و می توان آن را به صورت دوار نشان داد. در واقع شما یک پالت رنگ دارید که می توانید از هر کدام با توجه به علاقه و کارایی استفاده کنید و یا ترکیبی از آن‌ها را به کار بندید. طیف رنگ‌های مختلف را با سه شاخص نام رنگ، اندازه (میزان تاریکی و روشنی) و شدت آن نیز می‌توان از هم مجزا کرد.

مود و دمای رنگ‌های مختلف

هر رنگ دمای بصری خاص خود را دارد. به عنوان مثال با دیدن رنگ‌های گرم، از نظز فیزیکی احساس گرما منتقل می شود و رنگ‌های سرد در ما احساس سرما ایجاد می‌کند. به علاوه نورهای گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی، رنگ‌های گرم به کار رفته در دیزاین را تشدید می‌کند و نورهای سرد مانند آبی و بنفش، تاثیر عکس دارد.

تحقیقات نشان می دهد که رنگ‌های گرم برای به کارگیری در طراحی مکان‌هایی با آب و هوای سردتر مناسبند. در مقابل رنگ‌های سرد در آب و هوای جغرافیایی گرم کارامد ترند. با این انتخاب هوشمندانه می توان احساس راحتی و آرامش را برای ساکنین خانه به ارمغان آورد.

میزان گرمی و سردی رنگ را نیز می‌توان به دو روش تغییر داد. در روش اول، رنگ مورد نظر را با رنگی با دمای دلخواه ترکیب می‌کنیم. مثلا رنگ سبز را می توان برای گرم تر شدن با رنگ گرمی مانند زرد و برای سردتر شدن با رنگ سرد دیگری مانند آبی ترکیب کرد. در روش دوم به جایگاه مورد استفاده از رنگ توجّه می شود. یعنی برای افزایش شدت یک رنگ، یا آن را در مجاورت رنگ‌هایی با دمای متضاد قرار می دهیم و یا با رنگ‌هایی با دمای یکسان احاطه‌اش می کنیم. مثلا رنگ سبز در مجاورت رنگ سرد دیگری مانند آبی، گرم تر به نظر خواهد رسید و در مجاورت رنگ گرمی چون زرد، سردتر دیده می‌شود.

کلام آخر

حالا با رعایت نکات مربوط به ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی و تاثیر آن‌ها در روحیه انسان، محیط پیرامون خود را به بهترین شکل تغییر دهید. مثلا با به کارگیری رنگ‌های سرد و خنثی در اتاق خواب بهتر بخوابید و یا با استفاده از رنگ‌های گرم در آشپزخانه، غذای خود را با اشتهای بیشتری میل کنید. مطمئن باشید که با گذشت تنها چند روز، تاثیرات به کارگیری بهترین ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه خود را مشاهده خواهید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091517*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل