اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104146275418947

آشنایی با انواع لیبل پرینترها

کد: 140104146275418947

https://bit.ly/3nHpsMa

، (اخبار رسمی): تعمیر لیبل پرینتر حرارتی مستقیم و تعمیر لیبل پرینتر انتقال حرارتی

انواع لیبل پرینتر ها
شرکت فنی مهندسی itc نمایندگی مجاز تعمیر لیبل پرینتر

دستگاه لیبل پرینتر یکی از لوازم بسیار کاربردی و با عنوان‌های پرینتر بارکد زن، پرینتر لیبل‌زن، بارکد چاپ کن، لیبل پرینتر، بارکد پرینتر شناخته می‌شود. برچسب‌های تولید شده حاوی اطلاعاتی هستند که در مورد کالای موردنظر توضیحات لازم را بیان می‌کنند. این لیبل‌ها به‌صورت تک‌بعدی و دوبعدی چاپ می‌شوند.
برچسب‌ها بر حسب دستگاه پرینتر و یا کاغذی که روی آن چاپ می‌شوند انواع مختلفی دارند. از جمله انواع این لیبل‌ها می‌توان به لیبل حرارتی، لیبل‌های دم‌موشی، لیبل‌های دو ستونه، لیبل‌های سه‌ستونه ولیبل‌های پهن اشاره کرد.

انواع لیبل پرینتر دستگاه‌های بارکد چاپ کن به دو نوع تقسیم می‌شوند
پرینتر لیبل‌زن حرارتی مستقیم: مکانیزم و ساختار این لیبل پرینتر بر پایه ترکیبات شیمیایی می‌باشد. برای واکنش نشان‌دادن ترکیبات شیمیایی  دستگاه باید گرم شود پس از گرم‌شدن رنگ کاغذ چاپ تغییر می‌کند و تیره می‌شود. عملیات چاپ بر اثر این تغییر رنگ انجام می‌شود و نیازی به جوهر و ریبون نمی باشد.از این نوع پرینتر برای صدور فیش، رسیدهای حمل و نقل ودستگاه های خود پرداز استفاده می شود .این لیبل پرینتر ها ی حرارتی مستقیم روی برچسب های حرارتی و رول های حرارتی چاپ می کنند .این پرینتر ها کم کم توسط لیبل پرینتر های انتقال حرارتی (غیر مستقیم ) جایگزین شدند.
لیبل پرینتر انتقال حرارتی(غیر مستقیم): در این لیبل پرینترها گرمای هد و ریبون ابزار های انجام عمل چاپ هستند. این دستگاه ها برای چاپ روی لیبل های غیر حرارتی می باشند و برای ماندگاری طولانی مدت مناسب هستند.عملیات چاپ در لیبل پرینتر انتقال حرارتی در اثر فشار و گرما و انتقال جوهر ریبون به لیبل انجام می‌شود.

مزیت های لیبل پرینتر حرارتی مستقیم: از مزیت‌های لیبل پرینتر حرارتی مستقیم سرعت پرینت زیاد و چاپ لیبل در کوتاه‌ترین زمان است. این پرینترهای حرارتی به ریبون نیاز ندارند. کاغذهایی که برای این پرینترها استفاده می‌شوند رول‌های حرارتی و حساس به گرما هستند. به همین دلیل هزینه چاپ در این پرینترها کمتر است. این دستگاه‌ها گرما را مستقیم از هد به لیبل انتقال می‌دهند. لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم و غیرمستقیم نسبت به سایر پرینترها سروصدای کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

معایب لیبل پرینتر حرارتی مستقیم: با این که لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم اولین نسل پرینترهای حرارتی هستند و مزایای قابل‌توجهی دارند اما دارای برخی معایب هم هستند. این معایب نظر خریداران را برای خرید تغییر می‌دهد و نوع جدیدتر لیبل پرینتر را خریداری می‌کنند.
به دلیل ارتباط مستقیم هد دستگاه (عامل اصلی گرما) با برچسب حرارتی، عمر هد بسیار کمتر از لیبل پرینترهای غیرمستقیم است و کیفیت چاپ این هدها خیلی زود کم می‌شود. بزرگ‌ترین عیب این پرینترها کم بودن عمر هد است و همچنین نیاز به نگهداری و سرویس مرتب دارند.

ویژگی‌های دستگاه بارکد زن انتقال حرارتی غیرمستقیم

این پرینترها برای محیط‌های آزمایشگاهی، فروشگاهی، اداری و صنعتی استفاده می‌شوند. برچسب‌هایی که توسط این پرینترها تولید می‌شوند بیش‌تر در طلافروشی‌ها، اجناس و محصولات، فرودگاه‌ها، ماشین‌های حمل بار و اداره پست‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. عملکرد این چاپگرها مانند چاپگرهای انتقال حرارتی مستقیم است با این تفاوت که برای چاپ از ریبون استفاده می‌شود. این نوع چاپگرها از ریبون نازک برای چاپ استفاده می‌کنند و روی هر نوع کاغذ قابل چاپ هستند.
در قسمت پشت ریبون‌هایی که در این چاپگرها استفاده می‌شوند پوششی وجود دارد که مانع آسیب‌دیدن هد دستگاه می‌شود. این برچسب‌ها به‌صورت عایق عمل می‌کنند و حرارت هد پرینتر را خارج می‌کنند. برچسب‌های تولید شده توسط این نوع پرینترها در برابر گرما و یا رطوبت حساس نیستند و با تغییرات جوی تغییر نمی‌کنند. البته این مورد به کیفیت ریبون استفاده شده بستگی دارد.
برچسب‌های تولید شده توسط این چاپگرها دوام زیادی دارند. همچنین عمر هد این دستگاه‌ها به دلیل نداشتن ارتباط مستقیم با لیبل، بسیاربیش تر از لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم است و کیفیت چاپ و عمر لیبل پرینترهای حرارتی غیرمستقیم بسیار بیش‌تر از لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم است.

تعمیر لیبل پرینترها
لیبل پرینتر ها گاهی دچار مشکلاتی می شوند و عملیات چاپ را به درستی انجام نمی دهند .اگر دستگاه لیبل زن شما دچار مشکل شد حتما دستگاه را به یک نمایندگی مجاز تعمیر لیبل پرینتر ارسال نمایید. شرکت فنی مهندسی itc با 20 سال سابقه در زمینه تعمیر فیش پرینتر، تعمیر لیبل پرینتر، تعمیر بارکدخوان و انواع سیستم‌های فروشگاهی کلیه خدمات و قطعات مرتبط با این دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار