اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104156277119172

همه آنچه باید درباره دریچه بازدید بدانید.

دریچه بازدید چیست؟

کد: 140104156277119172

https://bit.ly/3atJwyn

، (اخبار رسمی): دریچه بازدید جزو تجهیزاتی است که در سالیان اخیر برای افزایش امنیت جانی ساکنین ساختمان هنگام بروز حوادث ناگهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هنگام آتش‌سوزی می‌توان از دریچه بازدید به عنوان مسیری برای فرار یا خروج دود از ساختمان استفاده کرد. همچنین این دریچه بررسی تاسیسات ساختمانی را آسان می‌کند.

دریچه بازدید چیست؟
نصب دریچه بازدید روی سقف

وقتی سخن از امنیت ساختمان در برابر حوادث ناگهانی مانند آتش سوزی به میان می‌آید، اهمیت دریچه بازدید و سیستم‌های تهویه دو چندان می‌شود. در سالیان اخیر نیز به منظور تضمین امنیت جانی ساکنین ساختمان، قوانین سفت و سختی در این زمینه وضع شده است. در تکنولوژی‌های به روز امنیتی، سیستم‌های تهویه و دریچه بازدید نقش حیاتی بازی می‌کنند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دریچه بازدید چیست؟

دریچه بازدید راهی برای دسترسی به سقف، زیرشیروانی و سقف کاذب در ساختمان است. هم چنین می‌تواند امکان بررسی و تعمیر تاسیسات ساختمانی را فراهم آورد. این دریچه می تواند کاربردهای مختلفی از قبیل ایجاد راه فرار برای ساکنین و مسیری برای تهویه هوای ساختمان و خروج دود و گرما از آن در هنگام آتش سوزی داشته باشد. با وجود دریچه بازدید یا access hatch در ساختمان، ساکنین آن زمان بیشتر و موقعیت امن‌تری خواهند داشت، در عین حال که نیروهای امدادگر نیز وظیفه خود را انجام خواهند داد.

انواع مختلف دریچه بازدید

جهت به کارگیری دریچه بازدید در تمام انواع ساختمان و در موقعیت‌های مختلف داخل ساختمان، انواع مختلفی از دریچه بازدید طراحی شده است.

دریچه بازدید فرار:

این دریچه برای کاربردهای صنعتی، مانند کارخانه ها، محیط های کارگاهی و تجاری استفاده می شود. در این مکان‌ها نصب یک دریچه اضطراری برای فرار بر روی سقف بسیار مهم و حیاتی است. نصب این نوع از دریچه در کمترین زمان ممکن انجام شده و امکان افزودن کاربری های دیگر مانند نردبان تاشو هم روی آن‌ها وجود دارد. این درها با استفاده از لولای تلسکوپی باز و بسته می‌شود. پوشش پلی کربنات آن با توجه به میزان نور مورد نظر در اتاق می‌تواند به صوت شفاف یا مات باشد.

دریچه بازدید اضطراری:

این نوع از دریچه بیشتر در کاربری های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و آنقدر کارایی دارد که در ساختمان های جدید یا قدیمی نصب شود. همچنین می توان آن را با سیستم تهویه دود ادغام کرد و حجم بیشتری از دود ناشی از آتش را از ساختمان خارج ساخت. برای باز و بسته کردن آن نیز می توان از لولاهای تلسکوپی و یا محرک های الکترونیکی استفاده کرد. در مصارف خانگی بهتر است دریچه بازدید اضطراری را طوری رنگ آمیزی کرد که با محیط پیرامون آن هماهنگ باشد.

دریچه بازدید سفارشی:

این نوع دریچه می‌تواند از نظر زیبایی شناختی بیشترین هماهنگی را با محیط پیرامون خود داشته باشد و برای محیط هایی که مرتب بودن ظاهر در آن ها اهمیت دارد، مانند منازل، محیط های بیمارستانی و تفریحی بسیار مناسب است. یکی دیگر از ویژگی های دریچه باز سفارشی این است که می توان ایزولاسیون حرارتی و صوتی محیط را با وجود آن ها حفظ کرد و در عین حال نور طبیعی را به فضای داخلی وارد کرد.

دریچه بازدید سفارشی در دو حالت لولایی و کشویی قابل باز و بسته شدن است و در نتیجه امکان ورود مقدار قابل تنظیمی از جریان هوا را به داخل ساختمان فراهم می‌کند. با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی مانند ترموستات می‌توان به صورت اتوماتیک سیستم تهویه ساختمان را کنترل کرد.

چالش‌های احتمالی برای دریچه بازدید:

  • امکان محدود کردن دسترسی به آتش در آتشسوزی
  • دشواری باز و بسته کردن آن به دلیل آتشسوزی یا ارتفاع بالا
  • افتادن اجسام یا زباله‌ها هنگام باز کردن در دریچه

هنگام طراحی و استفاده از دریچه بازدید خود حتما چالش های احتمالی را در نظر بگیرید تا از امنیت بیشتری برخوردار شوید.

کلام آخر

دریچه‌های بازدید مسیرهای فراری هستند که می‌توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. عملکرد پنجره گونه آن ها امکان ورود نور طبیعی و هوای تازه را به فضای درونی فراهم می‌کند. در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع مجزا یا لامپ‌های الکترونیکی نخواهید داشت و به صورت هم زمان عایق بندی و راندمان حرارتی محیط را افزایش می‌دهد. شکی نیست که هزینه سیستم های گرمایشی هم در فصول سرد سال کاهش می‌یابد. دریچه بازدید در صورت آتش‌سوزی، نجات دهنده جان انسان است و در محیط‌های شلوغ شهری که فضا باز .کمی در اختیار شهروندان است، می تواند امکان داشتن باغچه روی سقف خانه (روف گاردن) را فراهم می‌آورد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان