اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206067457919172
در دسترس نیست

کولینگ تاور برای خنک کردن آب گرم ورودی از دستگاه های صنعتی استفاده می شود.

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی (مزایا و کاربرد)

کد: 140206067457919172

، (اخبار رسمی): برج سرد کننده مکعبی، ساخته شده از جنس کامپوزیت و مقاوم در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی، دستگاهی فوق العاده برای کاهش دمای آب وارد شده به آن است. علاوه بر اینها وزن کم، نداشتن لرزش، عدم نیاز به لوله کشی های پیچیده و تنوع رنگی بالا جزء مزایای کولینگ تاور فایبرگلاس محسوب می شود.

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی (مزایا و کاربرد)
برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی (مزایا و کاربرد)

برج خنک کننده فایبرگلاس، آب گرم وارد شده را یا از طریق انتقال حرارت بین هوای سرد و آب گرم خنک می کند و یا با تبخیر بخشی از آب و ایجاد هوای مرطوب، دمای آن را کاهش می دهد.

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی، همان طور که از نامش پیداست، از جنس کامپوزیت یا فایبر گلاس ساخته شده و کاربرد آن برای خنک کردن مایعات تا دمای مورد نظر می باشد. مقاومت جنس بدنه در برابر نور خورشید و ظرفیت برودت 5 تن در برج های مخروطی و گرد و 6000 تن در خنک کننده های مکعبی، باعث شده تا مورد توجه کاربران مختلف قرار گیرد. از این برج های خنک کننده در بسیاری از چیلرهای مجتمع های مسکونی، اداری و یا تجاری استفاده می شود. برج خنک کننده مکعبی دارای شکل هندسی چهار وجهی بوده و به دلیل اینکه تمام قطعات داخلی آن از جنس فایبرگلاس تهیه شده در برابر هرگونه خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. کولینگ تاور فایبرگلاس مکعبی، آب گرم وارد شده را به روش های مختلف خنک می کند.

10 مزیت کولینگ تاور فایبرگلاس

  1. نسبت به سایر برج های خنک کننده فضای کمتری اشغال کرده و کمترین وزن را داراست.
  2. طراحی ساده آن باعث وجود لرزش بسیار کم در دستگاه می شود.
  3. مصرف برق این برج ها بسیار کم است.
  4. شکل ساده ای داشته و به راحتی قابلیت اجرا دارد.
  5. فلنج های ورود و خروج در تمام وجوه قرار گرفته و لوله کشی آن آسان است.
  6. مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی داشته و زنگ نمی زند.
  7. در برابر نور خورشید، دچار تجزیه و پوسیدگی نمی شود.
  8. وجود پنجره هایی که در اطراف برج قرار گرفته است باعث ورود هوای بیشتر به داخل دستگاه شده در نتیجه باعث کاهش صدا و کم شدن برق مصرفی می شود.
  9. ساختار تکه تکه و مونتاژ نشده این خنک کننده ها باعث می شود تا قابلیت حمل و جابجایی احتی داشته باشد.
  10. قابلیت تطبیق دادن با رنگ محیط را به دلیل تنوع رنگی بالا دارد

مدل های برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

برج های خنک کننده فایبرگلاس به دو دسته مدار باز و مدار بسته تقسیم می شود. 

1. مدار باز

هدر رفتن آب در این مدل از برج های خنک کننده وجود دارد زیرا دستگاه با ایجاد بخار، آب را خنک می کند. این مبدل های حرارتی به دو دسته تقسیم می شوند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

جریان مخالف

برج های خنک کننده کانتر فلو به شکل مکعبی و یا گرد است که نوع مکعبی آب به دلیل راندمان بالا و توزیع مناسب کاربرد بیشتری داشته و دمای آب در این کولینگ تاور تا مقادیر بیشتری کاهش پیدا می کند زیرا ارتفاع این برج ها بیشتر است.

جریان متقاطع

ظاهر برج خنک کننده کراس فلو، به شکل مستطیل است.

2. مدار بسته

برج خنک کننده بسته نسبت به نوع باز، آب کمتری هدر می دهد زیرا آب را بدون اینکه بخشی از آن تبخیر و یا رسوب کند سرد می کند. این نوع از خنک کننده ها به دلیل قیمت بالایی که دارند در صنایع حساس به ایجاد رسوب و یا برای خنک کردن دستگاه های صنعتی با قیمت بالا استفاده می شوند. کولینگ تاور بسته به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

خشک 

از سیستم هوا خنک استفاده می کند و دارای دو قسمت اصلی است. قسمت اول شامل سیستم هوادهی و هوارسانی است تا جریان هوا برقرار شود و قسمت دوم سطح موثر برای انتقال حرارت می باشد.

هیبریدی

 ترکیبی از کولینگ تاور مرطوب و خشک است.

5 گام تولید کولینگ تاور فایبرگلاس

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی طی 5 قدم تولید می شود که در زیر به آن ها اشاره می شود:

1. قالب گیری قطعات داخلی و بدنه فایبرگلاس

اولین مرحله برای ساخت یک تاور خنک کننده ساخت بدنه آن است. بدنه یک خنک کننده فایبرگلاس از قطعات مختلفی تهیه شده که هر کدام از آن ها باید در اندازه مشخصی توسط قالب تهیه شود.

2. پرداخت و پخت قطعات فایبرگلاس بدنه

پس از ساخت، قطعات بدنه باید پخته شوند. برای این منظور آن ها را در معرض نور خورشید قرار می دهند تا رزین به کار رفته در بافت بدنه قوام لازم را به دست بیاورد. پس از پخته شدن فایبرگلاس، آن را پرداخت می کنند.

3. تولید قطعات فلزی داخلی با تراشکاری

اجزای فلزی کولینگ تاور توسط دستگاه‌های تراشکاری و ریخته‌گری تولید می‌شوند. که شامل قالب‌گیری، ریخته‌گری، تراشکاری و بالانس می باشد.

4. ساخت قطعات پلاستیکی با دستگاه تزریق یا اکسترودر

قطعات پلیمری کولینگ تاور در قالبهای مشخص توسط دستگاه های تزریق پلاستیک تولید می شود.

5. مونتاژ و اسمبل قطعات

این مرحله آخرین قدم تولید برج خنک کننده فایبرگلاس می باشد. مونتاژ قطعات یکدیگر به یک نقشه نیاز دارد که در اختیار واحد تولید قرار گرفته تا مطابق با آن دستگاه را در کارخانه و یا در محل پروژه مونتاژ کنند.

چگونه آب در برج خنک کننده فایبرگلاس خنک می شود؟

آب گرم وارد شده به تاور که حاصل فرآیندهای صنعتی است با یکی از روش های زیر سرد می شود:

خنک کردن آب توسط انتقال حرارت جابجایی:

در این حالت با روش انتقال حرارت از آب گرم ورودی به هوای سرد موجود در دستگاه، آب سرد می شود.

کاهش دمای آب توسط انتقال گرمای محسوس:

در این روش بخشی از آب گرم تبخیر شده و وارد هوای خشک داخل دستگاه شده و یک هوای مرطوب ایجاد می کند. این هوای مرطوب که توسط برج خنک کننده سرد شده باعث پایین آمدن دمای هوای آب گرم می شود. 

سخن نهایی

برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی برای خنک کردن هوای گرم ورودی از دستگاه های صنعتی به کار می رود. جنس فایبرگلاس یا کامپوزیت، به دلیل مقاومت در مقابل خوردگی و زنگ زدن و عدم پوسیدگی در برابر اشعه خورشید، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. 

کولینگ تاورها به دو روش مدار باز و بسته کار میکند که در روش مدار بسته به دلیل عدم تبخیر آب گرم ورودی و تشکیل نشدن هیچ گونه رسوب، برای دستگاه های حساس به ایجاد رسوب یا دستگاه های صنعتی گران قیمت به کار می رود. آب گرم وقتی که وارد خنک کننده می شود به دو روش دمای خود را از دست می دهد. روش اول از طریق انتقال حرارت بین هوای سرد داخل برج و آب گرم است. در روش دوم با تبخیر بخشی از آب که باعث مرطوب شدن هوای داخل برج شده، دمای آب را کاهش می دهد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید