اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105246357519172

پلنیوم باکس چیست و چه کاربردی دارد؟

نکاتی درباره پلنیوم باکس (Plenum Box)

کد: 140105246357519172

https://bit.ly/3A0SfAN

، (اخبار رسمی): عملکرد اصلی که برای آن یک جعبه پلنوم در یک سیستم HVAC استفاده می شود، تنظیم یا توزیع هوای خنک یا گرم خروجی از سیستم در سراسر منطقه مورد نیاز است. پس از خنک شدن یا گرم شدن هوا در واحد HVAC، جعبه پلنوم آن هوا را به بدنه بیرونی می برد.

نکاتی درباره پلنیوم باکس (Plenum Box)
پلنیوم باکس

پلنوم یکی از اجزای ضروری در هر سیستم تهویه مطبوع است که به کانال ها متصل و به شکل یک جعبه محصور است. معمولاً در اطراف اجزای اصلی یک سیستم HVAC مانند فیلترها، کوره‌ها یا هواگیرها قرار دارد.

دستگاه‌های تهویه مطبوع، پمپ‌های حرارتی، کوره‌ها و سایر سیستم های HVAC به نیاز تقریباً همه خانواده‌ها در جهان تبدیل شده است، به ویژه برای افرادی که در مناطقی با درجه حرارت شدید زندگی می‌کنند. یک سیستم تهویه مطبوع دارای اجزای کوچک تا اصلی زیادی است که وظایف خاصی برای انجام دارند و اگر به طرح طراحی آن توجه کنید، ممکن است بپرسید که پلنوم در سیستم HVAC چیست؟ پلنوم در HVAC چه می کند؟

Plenum چیست؟
کمپرسورها، فن ها، لوله ها و سایر موارد مرتبط معمولاً توسط مردم عادی شنیده می شود، اما پلنوم چیزی است که معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد. اما اگر از یک متخصص بپرسید، بلافاصله به شما خواهد گفت که پلنوم مانند قلب هر سیستم تهویه مطبوع است.

کاربرد پلنوم در تهویه مطبوع چیست؟

پلنوم چیست؟ پلنوم یکی از اجزای ضروری در هر سیستم تهویه مطبوع است که به کانال ها متصل است و به شکل یک جعبه محصور است. معمولاً در اطراف اجزای اصلی یک سیستم HVAC مانند فیلترها، کوره‌ها یا هواگیرها قرار دارد.

فیلتر درست در بین چند جعبه پلنوم قرار می گیرد. به همین دلیل است که هنگام تعویض یا تمیز کردن باید فیلتر را از جعبه خارج کنید، همان جعبه همان جعبه پلنوم است.

چرا از Plenum در hvac استفاده می کنیم؟

عملکرد اصلی که برای آن یک جعبه پلنوم در یک سیستم HVAC استفاده می شود، تنظیم یا توزیع هوای خنک یا گرم خروجی از سیستم در سراسر منطقه مورد نیاز است. پس از خنک شدن یا گرم شدن هوا در واحد HVAC، جعبه پلنوم آن هوا را به بدنه بیرونی می برد و سپس آن را به داخل کانال پمپ می کند. این فرآیند به خروج هوا از HVAC و چرخش آن در کل منطقه کمک می کند.

جعبه تهویه مطبوع پلنوم معمولاً در اطراف مبدل های حرارتی یا فن مجهز می شود در حالی که مستقیماً به کانال های سیستم تهویه مطبوع متصل است.

از آنجایی که وظیفه اصلی آن توزیع هوا در منطقه یا واحد HVAC است، در نقطه ای قرار می گیرد که اتصال واحد را به کانال های توزیع هوا تشکیل می دهد.

از نظر ساخت و ساز ساختمان، معمولاً یک پلنوم بین سقف واقعی و سقف کشویی اتاق قرار می گیرد. در صورت نیاز به قرار دادن آن بر روی زمین، آن را در یک سطح طبقه برجسته مجهز می شود.

کابل پلنوم کجا مورد نیاز است?
کابل پلنوم تقریباً برای همه انواع فضاهای جابجایی هوا مورد نیاز است زیرا اگر می‌خواهید یک واحد تهویه مطبوع با جعبه پلنوم نصب کنید، استفاده از کابل‌های دارای رتبه‌بندی پلنوم الزامی است.

استفاده از کابل با درجه بندی CMP برای انواع مجاری هوا و فضاهای پلنوم ضروری است.

اگر چه این کابل اغلب برای جعبه های تهویه مطبوع پلنوم ضروری در نظر گرفته می شود، اما باید در مناطق بزرگ مانند بیمارستان ها یا مدارس نصب شود، حتی اگر فضاهای پلنوم در ساختمان وجود نداشته باشد.

علاقمندان می توانند ادامه مبحث پلنیوم باکس را در این مقاله https://apadanakala.com/پلنیوم-باکس/ مطالعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]