اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104226291219211

بهترین نوع پارچه نسوز در فروشگاه آتانسوز به بازار عرضه می‌شود.

کد: 140104226291219211

https://bit.ly/3PxRmG9

، (اخبار رسمی): بهترین پارچه نسوز نوعی از پارچه است که ویژگی‌های خاصی دارد و در بسیاری از صنایع از این نوع پارچه استفاده می‌شود. البته ذکر این نکته لازم است که هیچ نوع پارچه‌ای به طور کامل نسوز نیست؛ اما مقاومت پارچه‌های نسوز در برابر آتش زیاد است که فروشگاه آتانسوز عرضه کننده انواع پارچه های نسوز به بازار است.

بهترین نوع پارچه نسوز در فروشگاه آتانسوز به بازار عرضه می شود.
بهترین نوع پارچه نسوز در فروشگاه آتانسوز به بازار عرضه می‌شود.

پارچه نسوز همان طور که از نام آن پیدا است پارچه‌هایی با مقاومت بالا در برابر حریق هستند و که معمولا از الیافی مانند فایبرگلاس، گرافیت، سرامیکی، برزنت نسوز،آرامید و … تشکیل می شوند.

بهترین نوع پارچه نسوز

بهترین پارچه نسوز نوعی از پارچه است که ویژگی‌های خاصی دارد و در بسیاری از صنایع از این نوع پارچه استفاده می‌شود. البته ذکر این نکته لازم است که هیچ نوع پارچه‌ای به طور کامل نسوز نیست؛ اما مقاومت پارچه‌های نسوز در برابر آتش زیاد است. همچنین این پارچه‌ها دارای ویژگی‌های زیادی نظیر مقاومت در برابر ساییدگی، پایداری الکتریکی و فشار و کشیدگی است. به دلیل ویژگی‌های مثبت این نوع از پارچه‌ها در بسیاری از صنایع مهم و حیاتی مثل پتروشیمی، صنعت ساختمان، کوره پزی، صنایع نظامی، صنایع دریایی، صنعت کشتی‌رانی، صنعت فولاد و حتی صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با بهترین نوع پارچه نسوز و کاربردهای آن با شما صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پارچه نسوز چیست؟

پارچه نسوز همان طور که از نام آن پیدا است پارچه‌هایی با مقاومت بالا در برابر حریق هستند این نوع پارچه معمولا از الیافی مانند فایبرگلاس، گرافیت، سرامیکی، برزنت نسوز،آرامید و … تشکیل می‌شوند که این الیاف دارای مقاومت بالایی در برابر حریق دارند. این پارچه‌ها معمولا می‌توانند دمایی بین ۴۰- تا ۱۵۰۰+ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

ویژگی ‌های پارچه نسوز

پارچه‌های نسوز در کنار ویژگی‌ نسوز بودن دارای ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به برخی از این خصوصیات اشاره می‌کنیم:

  • پارچه‌های نسوز دارای ویژگی ضد اسید هستند.
  • پارچه‌های نسوز دارای ویژگی ضد باز هستند.
  • این نوع از پارچه‌ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند.
  • این پارچه‌ها قادر هستند تا دمای ۱۵۰۰+ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.
  • پارچه‌های نسوز ضد روغن هستد.
  • پارچه‌های نسوز مقاومت بالایی در برابر سایش دارند.
  • پارچه‌های نسوز مقاومت زیادی در برابر فشار و کشیدگی دارند.
  • این نوع پارچه‌ها دارای مقاوت بالایی در برابر جریان دارند.

کاربرد پارچه ‌های نسوز در صنعت

همان طور که قبل‌تر گفتیم از انواع پارچه نسوز در زمینه‌های مختلف مانند صنایع نظامی، صنعت فولاد و آهن، صنایع دریایی، عایق بندی دیگ‌های بخار، نیروگاه‌های برق، صنایع پتروشیمی و غیره استفاده می‌شود.

چرا از پارچه‌ های نسوز در این صنایع استفاده می ‌کنند؟

از دلایلی که در صنایع مختلف از پارچه‌های نسوز استفاده می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای حفظ ایمنی در جوشکاری از پارچه نسوز استفاده می‌شود.
  • برای عایق در برابر شعله از پارچه‌های نسوز استفاده می‌شود.
  • برای عایق الکترونیکی از این نوع پارچه‌ها استفاده می‌شود.
  • برای مقاومت مواد در برابر هوردگی از این نوع پارچه استفاده می‌شود.

انواع پارچه های نسوز و کاربرد آنها

همان طور که قبلا اشاره شد پارچه‌های نسوز دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها دارای کاربرد خاصی است. در ادامه به معرفی برخی از انواع پارچه‌های نسوز و کاربردهای آن می‌پردازیم.

پارچه برزنت نسوز

یکی از انواع پارچه‌های نسوز پارچه برزنت نسوز است. این پارچه نسبت به سایر پارچه‌های نسوز از مقاومت بالاتری برخوردار است که الیاف آن از فایبر گلاس تشکیل شده است و دارای مقاومتی بیشتر از ۵۰۰ درجه سانتی گراد هست. همچنین این نوع از پارچه از مقاومت مکانیکی بالایی نیز برخوردار است. از این نوع پارچه بیشتر در صنعت ریخته گری برای عایق کاری قالب‌ها و … استفاده می‌شود.

به طور خلاصه ویژگی‌های پارچه برزنت نسوز شامل موارد زیر است:

دارای مقاومت تا درجه حرارت ۵۰۰ سانتی گراد

دارای مقاوت مکانیکی بالا

ساخته شده از الیاف فایبر گلاس

پارچه سرامیکی نسوز

پارچه سرامیکی نیز نوعی دیگر از پارچه‌های نسوز با مقاومت حرارتی بالا است. این نوع پارچه دارای ویژگی‌های زیادی است؛ بنابراین در صنایع مختلف از این نوع پارچه بسیار استفاده می‌شود. این نوع پارچه دارای عمر بالا ، دوام بالایی است و در مقابل  شوک‌های حرارتی ، الکتریکی و مکانیکی از ماندگاری بالایی برخوردار است.

 پارچه نسوز سرامیکی نسبت به دیگر پارچه‌های نسوز دارای مقاومت زیادی است. این نوع پارچه دارای بافت تارو پودی است و در بعضی از مدل‌های آن از رشته‌های فلزی و فیلامنت‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود با این در حالی است که این پارچه دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است.

به طور کلی ویژگی‌های پارچه نسوز سرامیکی شامل موارد زیر است:

  • عمر و دوام بالا
  • مقاوم در برابر شوک‌های حرارتی، الکتریکی و مکانیکی
  • دارای بافت تار و پودی که باعث مقاومت بالا در برابر حریق می‌شود.

پارچه سیلیکونی نسوز

یکی دیگر از انواع رایج و پرفروش پارچه‌های نسوز، پارچه سیلیکونی است که در حوزه‌ها و صنایع مختلف کاربرد دارد. الیاف تشکیل دهنده این نوع پارچه از لاستیک سیلیکون با پارچه فایبرگلاس ساخته شده است. پارچه  سیلیکونی نسوز دارای دو نوع است نوع اول پارچه نسوز دورو سیلیکونی و پارچه نسوز یک رو سیلیکونی که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. از این نوع پارچه بیشتر برای انواع لباس‌های نسوز و محصولات ضد آتش که در صنعت آتش نشانی استفاده می‌شود به کار می‌رود.

به طور خلاصه از ویژگی‌های انواع پارچه سیلیکونی نسوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر حریق
  • تشکیل شده از لاستیک سلیکون به همراه پارچه فایبر گلاس
  • استفاده در صنعت آتش نشانی

پارچه فایبر گلاس نسوز

یکی دیگر از پارچه‌های نسوز پارچه فایبر گلاس نسوز است این پارچه از الیاف فایبرگلاس تشکیل شده است که قادر است تا دما ۵۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. این پارچه در انواع مختلفی قابل تولید بوده که یکی از آن‌ها پارچه فایبرفلون است و تا دمای ۲۸۰ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند.

به طور خلاصه از ویژگی‌های انواع پارچه فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر حریق

تشکیل شده از الیاف فایبر گلاس

دارای دما تا ۵۶۰ درجه سانتی گراد

 پارچه نسوز آرامید

نوع دیگری از پارچه های نسوز آرامید است که به پارچه کولار نیز شناخته می‌شود. این پارچه از الیاف آرامید تشکیل شده است و بسیار مقاوم در برابر گرما، سایش، عایق الکتریکی است. از این پارچه بیشتر برای تولید لباس‌های نظامی و لوازم ایمنی استفاده می‌شود.

به طور خلاصه از ویژگی‌های انواع پارچه نسوز آرامید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخته شده از الیاف آرامید

مقاوم در برابر حریق، سایش و…

استفاده در ساخت لوازم ایمنی و لباس‌های نظامی

جمع بندی

در این مطلب در ارتباط با بهترین نوع پارچه‌های نسوز و کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها با شما صحبت کردیم و سپس به معرفی انواع پارچه‌های نسوز مانند فایبرگلاس، کولار، برزنت و … پرداختیم. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما تا پایان سپاس گزاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]