اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105306368819211

بررسی پارچه نسوز سرامیکی و دیگر محصولات نسوز سرامیکی

کد: 140105306368819211

https://bit.ly/3wDifS8

، (اخبار رسمی): انواع محصولات نسوز و سرامیکی شامل پارچه نسوز سرامیکی، نخ نسوز سرامیکی، نوار نسوز سرامیکی، پتوی سرامیکی و ... را با کیفیتی عالی از فروشگاه آتانسوز می توانید تهیه کنید.

بررسی پارچه نسوز سرامیکی و دیگر محصولات نسوز سرامیکی
بررسی پارچه نسوز سرامیکی و دیگر محصولات نسوز سرامیکی

پارچه سرامیکی تحمل دمایی زیادی در برابر دما و حرارت بسیار بالا، دارد به طوری که در صورت شعله ور شدن، با سرعت بسیار کمی تجزیه می‌شوند. این پارچه نسوز در برابر اسید و باز نیز مقاوم است.

بررسی پارچه نسوز سرامیکی

پارچه نسوز سرامیکی به عنوان یکی از محصولات نسوز سرامیکی به شمار می‌رود. این پارچه از الیاف فایبرگلاس، گرافیت، فایبر سرامیک و موارد دیگری ساخته شده است. الیاف سرامیکی به کار رفته در آن موجب می شوند که این پارچه در برابر دما و حرارت بسیار بالا، مقاوم باشند. تحمل دمایی این پارچه ها زیاد می باشد به طوری که در صورت شعله ور شدن، با سرعت بسیار کمی تجزیه می‌شوند. پارچه نسوز در برابر اسید و باز مقاوم می باشد. این پارچه انعطاف پذیری بالایی دارد. پارچه های نسوز روغن را به خود جذب نمی کنند. همچنین توانایی تحمل این پارچه ها در حدود هزار و پانصد درجه سانتی‌گراد است.

امروزه پارچه فایبر سرامیک را به عنوان یکی از پارچه‌های نسوز در برابر آتش و گرمای حاصل شده از آن می‌شناسند. هشتاد درصد پارچه فایبر سرامیک را الیاف نسوز تشکیل می‌دهد و بیست درصد باقی مانده را مواد آلی و فیبرهای نسوز.

 ویژگی پارچه‌های نسوز سرامیکی

اکثر محصولات نسوز سرامیکی برای محیط زیست خطر کمی دارند. پارچه‌های نسوز سرامیکی نیز جزو این دسته هستند. این پارچه ها از سیلیکات آلومینیوم با درصد خلوص بالا ساخته می‌شوند. این عنصر در کوره های مخصوصی، تحت فشار دمایی بالا با الیاف سرامیک مخلوط می شود. محصول نهای سفید رنگ و بدون بو می باشد. در ساخت این پارچه از مواد خطرناکی مانند آزبست استفاده نمی شود.

این پارچه به علت تطابق پذیری با محیط زیست، توانسته جای پارچه های آزبستی موجود در بازار را اشغال کند. این پارچه می تواند حداکثر تا دمای ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند. از این پارچه در صنعت به عنوان عایق استفاده می کنند زیرا آن می‌تواند از قسمت های حساس کوره صنعتی در برابر گرمای بالا محافظت نماید. از این پارچه برای تولید لباس و دستکش نسوز بهره می برند.

بررسی نخ نسوز سرامیکی به عنوان یکی از محصولات نسوز سرامیکی

نخ نسوز سرامیکی را به نام‌های متفاوتی مانند طناب سرامیکی، طناب نسوز و نخ سرامیکی می‌شناسند. این نخ کشش و انعطاف پذیری بالایی دارد. تحمل دمایی این نخ تا محدوده ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. در ساخت این محصول از سیم های فولادی نسوز برای بالا بردن توان مکانیکی نخ، استفاده شده است. نخ سرامیکی نسوز در برابر واکنش های شیمیایی بسیار پایدار می باشد. همچنین این نخ، در برابر گرما و ضربات فیزیکی مقاوم است. از نخ سرامیکی در صنایع زیادی استفاده می شود.

این صنایع به ترتیب عبارتند از: فولاد، گاز، پتروشیمی و نفت. این نخ کاربردهای دیگری نیز دارد. برای مثال از آن در کوره‌های صنعتی، دیگ های بخار و عایق بندی ستون‌های حرارتی استفاده می‌شود.

بررسی پتوی سرامیکی

پتوی سرامیکی جزو محصولات نسوز می باشد. این پتو منعطف و عایق پذیر است. از سرامیک های فله ای در ساخت این محصول استفاده می شود. پتوی نامبرده در طی چندین عملیات پیاپی، بدون استفاده از نگهدارنده های صنعتی مانند چسب، تهیه می شود. این پتو به وسیله سوزن کاری داخلی مستحکم می‌شود. برای بهره برداری از این محصول باید در ابتدا ابعاد مورد نظر خود را به وسیله یک چاقو برش دهید.

نوارهای نسوز سرامیکی

نوار نسوز سرامیکی به عنوان یکی از بهترین نوار های نسوز موجود در بازار شناخته می شود. دلیل برتری این محصول، مقاومتش در برابر حرارت های بالا می باشد. به طور معمول این نوار را از الیاف های درجه یک می سازند. نوار های نسوز در بین مردم به نوار های سرامیکی فایبر شهرت پیدا کرده اند. دلیل این نامگذاری، الیاف فایبر گلاسی است که در ساختار نوار نسوز به کار رفته است.

چسب های نسوز سرامیکی به عنوان یکی از محصولات نسوز سرامیکی

 چسب نسوز سرامیکی نیز مانند سایر محصولات نسوز سرامیکی در برابر حرارت مقاوم می باشد. از این چسب برای چسباندن برخی الیاف سرامیکی به دیواره کوره های صنعتی استفاده می کنند. این عمل موجب می‌شود که دیواره کوره در برابر گرما، خوردگی و پوسته شدن مقاوم باشد. همچنین می توان از آن برای ترمیم و درزگیری بسیاری از کوره های حرارتی استفاده کرد. معمولا برای چسباندن قطعاتی که همجنس نیستند از چسب‌های نسوز سرامیکی استفاده می کنند. این قطعات عبارت اند از فلز، سرامیک ها و شیشه. در ساخت کوره های حرارتی از این محصول برای ساخت ملات نسوز بهره می برند. برخی از کاربرد های این چسب عبارت اند از چسباندن آجر های نسوز، برد ها و الیاف سرامیکی.

بررسی کاغذ سرامیکی

کاغذ سرامیکی از مخلوط الیاف سرامیکی و چسب آلی تولید می‌شود. اکنون این کاغذها  جایگزین مناسبی برای ورق های آزبستی هستند زیرا شکل ظاهریشان موجب مقاومت حرارتی آنها می شود. کاغذهای پر استفاده سرامیکی به ترتیب ضخامت عبارت اند از ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ میلی متر. کاغذهای سرامیکی می‌توانند حداکثر تا دمای ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

از این محصول به عنوان مواد پکینگ نیز استفاده می‌شود. همچنین از کاغذهای سرامیکی می توان برای پر کردن درزهای انبساطی موجود میان آجرهای نسوز بهره برد. برای عایق کردن لایه های پشتی نسوزهای مختلف، در مکان هایی که ضخامت لایه کم است از این محصول استفاده می‌شود. کاغذ سرامیکی در پتروشیمی‌ها به عنوان محافظ خط های انتقال و محافظ جوش و لحیم کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی برد سرامیکی

از برد سرامیکی برای عایق بندی استفاده می شود. بردهای سرامیکی از الیاف سرامیکی تولید می‌شوند. ترکیبات اصلی این برد ها تشکیل شده از آلومینیوم سیلیکات به همراه برخی از پیوندهای آلی. برای تولید این برد، الیاف سرامیکی را در طی چند مرحله مجزا مرطوب می‌کنند. در نهایت محصول مرطوب شده نیز طی چند مرحله فشرده می شود تا به شکل نهایی خود برسد. الیاف سرامیکی که در مراحل ساحت این برد مورد استفاده قرار می گیرند در  محیط خلاء ساخته شده‌اند. برای بالا بردن استحکام این برد ها از برخی چسب ها بهره می برند. این برد ها در صنایع مختلفی مانند فولاد بسیار کاربردی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | مد و لباس