اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104316309819211

بهترین کاربرد نخ نسوز و انواع آن

کد: 140104316309819211

https://bit.ly/3onKLCu

، (اخبار رسمی): دوام و استقامت حرارتی نخ نسوز سرامیکی، نخ نسوز فایبرگلاس، نخ کولار، نخ نسوز آزبست و نخ تفلونی باعث می‌شود تا شما بتوانید نسبت به نوع کاربرد و نیاز خود یک نخ نسوز مطمئن و کاربردی را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین کاربرد نخ نسوز و انواع آن
بهترین کاربرد نخ نسوز و انواع آن

انواع گوناگون نخ‌های نسوز به خاطر دوام و استقامت فوق‌العاده خود در برابر حرارت، کشش، سایش، انواع مواد شیمیایی و فشار امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین کاربرد نخ نسوز و انواع آن

نخ نسوز سرامیکی یا طناب سرامیکی را می‌توان در بین انواع نخ‌های نسوز برشمرد. به هر حال انواع گوناگون نخ‌های نسوز به خاطر دوام و استقامت فوق‌العاده خود در برابر حرارت، کشش، سایش، انواع مواد شیمیایی و فشار امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این میان به جزء نخ نسوز سرامیکی، نخ نسوز فایبرگلاس، نخ کولار، نخ نسوز آزبست و نخ تفلوتی نیز در فهرست پرکاربردترین‌ها هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ساختار هرکدام و کارایی آن‌ها بیشتر آشنا کنیم. در ادامه بهترین کاربرد نخ نسوز و انواع آن را بیان خواهیم کرد. 

نخ نسوز سرامیکی یا طناب سرامیکی

  این نوع نخ نسوز پرفروش، تولید شده از فیبر سرامیکی بر پایه آلومینو سیلیکات است. این نخ کاملاً بی‌بو و  البته کاملاً سفید رنگ است. شما با خیالی آسوده این اختیار را دارید که برای دماهای بالای ۲۳۰۰ درجه فارنهایت از این نوع نخ نسوز استفاده کنید. حقیقتاً اگر بخواهیم در مورد بهترین نخ نسوز صحبت کنیم، سرامیکی در اولویت قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که سازمان بهداشتی جهانی اتحادیه اروپا محدودیتی برای استفاده از این نخ را اعمال نمی‌کند. به هیچ عنوان از هیچ‌گونه فرآورده افزودنی برای تولید طناب سرامیکی استفاده نمی‌شود و طبیعتاً به همین علت است که در حرارت بالا هم شما می‌توانید به خواص شیمیایی و فیزیکی این نوع نخ مطمئن باشید. عمدتاً از این نوع نخ نسوز در کارخانه‌های آلومینیوم، کشتیرانی، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های شیمیایی، فولاد و ریخته‌گری استفاده خواهد شد. دیده می‌شود که در اگزوز انواع ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین یا حتی در موتور و خودروها نیز برای مدیریت و کنترل حرارت از نخ نسوز سرامیکی استفاده می‌کنند. انواع نخ نسوز سرامیکی عبارتند از:

  • نخ نسوز گرد
  • نخ نسوز چهارگوش
  • نخ نسوز به هم تابیده شده

نخ نسوز فایبرگلاس

کیفیت نخ نسوز فایبرگلاس کاملاً ثابت شده است. شما تا دمای ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌توانید به تضمین پایداری و مقاومت این نوع نخ مطمئن باشید. قابلیت انعطاف‌پذیری، مقاوم در برابر مواد اسیدی و قلیایی و استحکام بالای این نوع نخ نسوز، توانسته آن را برای آب‌بندی دیگ بخار، کوره سوخت چوب و واشر درب فر یک گزینه ایده‌آل معرفی نماید. عمدتاً دو نوع نخ فایبرگلاس نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخ فایبر گلاس چهارگوش که به آن پکینگ فایبرگلاس هم می‌گویند و نوع دیگر نیز نخ نسوز فایبرگلاس گرد و بافته شده نام دارد. در این بین، اگر به دنبال یک جنس متراکم، پایدار و در عین حال نرم هستید، نخ فایبر گلاس چهارگوش نسبت به نخ نسوز فایبرگلاس گرد ارجحیت دارد.

نخ کولار

یکی‌دیگر از بهترین نخ‌های نسوز، نخ کولار است. این نخ در تولید پوشاک نظامی، تولید دستکش‌های مقاوم به آتش، ساخت وسایل حمل و نقل آتش نشانی، وسایل پزشکی، وسایل هوا فضا، وسایل ورزشی، بدنه کشتی، بدنه هواپیما، دوخت لباس ضدگلوله، ساخت کلاه ایمنی، ساخت تصفیه فیلتر گاز و ساخت لاستیک ضد سایش کاربرد دارد. ناگفته نماند که نام دیگر این نخ نیز نخ آرامید است. شما به جای نخ‌های آزبست، می‌توانید از این نوع نخ نسوز که سازگاری قابل قبولی با محیط زیست دارد، استفاده کنید.

نخ نسوز آزبست

نخ نسوز آزبست تولید شده از فیبرهای آزبست است. شما در اشکال گرد، مربع و مستطیل می‌توانید از این نوع نخ نسوز به سادگی استفاده کنید. در منسوجات نسوز، آزبست را یک نخ بسیار کاربردی می‌شناسند. چنانچه نام نخ کانال کولر را بشنوید، تعجب نکنید؛ چرا که نام دیگر نخ نسوز آزبست است. کارایی این نخ شامل:

  1. پمپ سانتریفیوژها
  2. کمپرسورها
  3. پمپ های خلا (وکیوم پمپ ها)
  4. درزگیری پروانه کشتی‌ها
  5. درزگیری میکسرها

ناگفته نماند که در مقابل اسید و مواد قلیایی هدایت حرارتی این نخ بسیار ستودنی است. شما طناب‌های نسوز نخ آزبستی را به سادگی به شکل‌های گوناگون می‌توانید حالت دهید و این یک ویژگی منحصر به فرد به شمار می‌آید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که دوام این نخ تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد کاملاً تضمین شده است.

نخ تفلونی

پکینگ تفلون خالص  یا نخ تفلونی یکی‌دیگر از نخ‌های نسوز مورد استفاده است. بدون هیچ اغراقی یکی از منعطف‌ترین نخ‌های نسوز بسیار پرفروش، همین نخ است.

دوام بسیار قابل قبولی که در مقابل فشرده‌سازی دارد، توانسته آن را در برابر مواد شیمیایی خورنده، روغن‌ها، حلال‌ها و نفت یک گزینه فوق‌العاده کاربردی نشان دهد. ضریب اصطکاک نخ تفلونی بسیار بالاست. در مقایسه با نخ نسوز آزبست، تفلونی بسیار صرفه اقتصادی بیشتری دارد. معمولاً در آب‌بندی، ساختار بهداشتی این نخ اجازه داده است که مورد استفاده قرار گیرد. حتی در صنایع گوناگون که بهداشت وسایل حرف اول را می‌زند، نخ نسوز تفلونی بسیار کاربردی شناخته می‌شود، صنایعی مانند داروسازی، غذایی، کاغذ سازی و… هرکدام کارایی این محصول را بسیار ایده‌آل نشان می‌دهند. از منفی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد الی مثبت ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد دوام حرارتی این نخ در نظر گرفته شده است.

خرید انواع نخ نسوز

حال که با انواع نخ نسوز آشنا شده‌اید، بهتر است بدانید که دیگر وقت آن رسیده است که خرید از بازار سنتی را کنار بگذارید. به این دلیل که صفحات وب حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. شما نسبت به خرید هرکدام از نخ‌های نسوز چنانچه تمایل داشته باشید، با استعلام جزئیات محصول می‌توانید یک خرید آنلاین و اینترنتی آگاهانه را تجربه کنید. سایت‌های معتبر و بروز به سادگی این اختیار را دارند که متنوع‌ترین محصولات را به فروش برسانند. سایت‌های مطمئن برای خرید آنلاین محصولات این چنینی، با پشتیبانی همه روزه خود، شما را نسبت به انتخابی که دارید راضی نگه خواهند داشت.

سخن پایانی

نخ نسوز سرامیکی، نخ نسوز فایبرگلاس، نخ کولار، نخ نسوز آزبست و نخ تفلونی هرکدام ساختار و کارایی متفاوتی را به نمایش می‌گذارند. طبیعتاً با قیمت خاص خود به فروش می‌رسند. دوام و استقامت حرارتی هرکدام باعث می‌شود تا شما بتوانید نسبت به نوع کاربرد و نیاز خود یک نخ نسوز مطمئن و کاربردی را انتخاب و خریداری نمایید. با مراجعه به سایت‌های اینترنتی معتبر در کمترین زمان ممکن، باکیفیت‌ترین و خوش قیمت‌ترین نخ نسوز را به سبد خرید خود می‌توانید اضافه کنید. مزایای خرید اینترنتی بسیار است که اولین مزیت خرید با قیمت واقعی به شمار می‌آید. شما بدون این‌که هزینه‌ای بابت واسطه پرداخت کنید، می‌توانید بابت پرداخت قیمت واقعی محصول مطمئن باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021331*****
[نمایش اطلاعات]