اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266298518700

نرم افزار CRM چیست؟

کد: 140104266298518700

https://bit.ly/3uY474X

، (اخبار رسمی): نرم افزار  CRM برای مدیریت فروش، ارتباط با مشتری و پاسخ به نیازهای آن ها طراحی شده است و در نتیجه موجب افزایش فروش، رضایت مشتری و سود دهی بالا می‌شود.

نرم افزار CRM چیست؟
نرم افزار CRM مخصوص مدیریت فروش و ارتباط با مشتریان می باشد.

هدف نرم افزار CRM جذب مشتری، رضایت آنان و تمامی فرآیند های مرتبط با حفظ مشتریان می باشد. یعنی این سیستم برای حفظ، نگهداری و پرورش مشتریان ساخته شده است.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره نرم افزار CRM در اختیارتان قرار دهیم. نرم افزار CRM مخصوص مدیریت فروش، ارتباط با مشتری و پاسخ به نیاز های مشتریان است. در این مقاله به بررسی تمامی خصوصیات و کاربرد های این نرم افزار پرداخته ایم، خواهشمندیم تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما باشید.

نرم افزار CRM چیست؟

واژه‌ی CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است و به معنای ” مدیریت ارتباط با مشتریان ” می‌باشد. این نرم افزار از مجموعه ای ابزار ها تشکیل شده که در مرحله اول تمامی داده ها را ثبت می کند، سپس به تجزیه و تحلیل آن ها می پردازد. نرم افزار CRM بخاطر داشتن ویژگی های منحصر به فردش، نوعی کمکی برای کارشناسان فروش به شمار می آید و باعث می شود در مدت زمان کوتاهی رضایت مشتری را جذب کنید و در نتیجه موجب فروش بالا و سود دهی می گردد. در واقع بهترین نرم افزار CRM ، نرم افزاری است که در کوتاه ترین زمان، پاسخگوی سریع درخواست مشتریان، حتی مشتریان بزرگ تر باشند.

هر رویکرد و فعالیتی که سبب رشد، بهبود و مدیریت ارتباط با مشتری گردد را می توان به جزو CRM به شمار آورد که امروزه این توصیف ها را در قالب نرم افزار CRM بیان می کنند. برای داشتن تجارب با سود بالا، رضایت مشتریان و وفاداری آنان وجود نرم افزار CRM ضروری می باشد. با استفاده از نرم افزار CRM میتوان سرنخ های احتمالی، تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش و ثبت تمامی اطلاعات مشتریان را انجام داد این نرم افزار هر زمان که مشتری شما، به شما مراجعه کند به روز رسانی می گردد و اطلاعات را تکمیل می کند تا در مراجعه یا تماس با مشتری اطلاعات کافی از سوابق مشتری داشته باشید.

این نرم‌افزار دارای پشتیبانی دائمی و رایگان، امنیت اطلاعات بالا، برخورداری از آنتی ویروس های قدرتمند، دسترسی سریع و نسبتا راحت می باشد به طور کلی می توان گفت نرم افزار CRM به سازمان ها کمک می کند که با استفاده از اطلاعات و داده های اولیه در برابر مشتریان فرآیندهای بازاریابی فروش و خدمات پس از فروش به صورت اثربخش و کارآمدتری با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین با تجزیه و تحلیل اطلاعات و ذخیره سازی در یک پایگاه داده یکپارچه سازمان را در درک درست و دقیق از مشتریان خود کمک می کند، در نتیجه این بینش ها، مدیران تصمیم گیری‌های درست تری را می گیرند.

انواع نرم افزارهای CRM در سازمانها

‏CRM استراتژیک: استراتژی سبب تغییر سبک کسب و کار شما می شود و به شما کمک می کند مشتریان بیشتر و جدید تری را جذب کنید و سبب رضایت مشتریان فعلی می گردد. استراتژی در کسب و کار شما نقش پر رنگی دارد چرا که سبب فرهنگ سازی درست در کسب و کار شما می گردد.

‏CRM عملیاتی: عملیات و فرآیندهای ارائه کالا و خدمات به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی فروش کالا و ارائه خدمات، خدمات پس از فروش و غیره را مدیریت می کند. فرآیندهایی که با مشتریان در ارتباط است و سبب پاسخ به نیازهای مشتریان می گردد.

CRMتحلیلی: پس از جمع آوری اطلاعات مشتریان فرآیند تحلیلی به بررسی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات می پردازد تا تصمیم گیری های نهایی را اعلام کند. برای مثال با توجه به نتایج پایانی فروش یک محصول در می یابید که روی این محصول بیشتر توجه کنید و سرمایه گذاری کنید و یا کمتر که موجب فروش بیشتر و سود دهی شود.

‏CRM تعاملی: رابطه میان مدیران سازمان ها با مشتریان و نمایندگان می باشد که این به شما کمک می کند برای مشتریان و نمایندگان خود ارزش بیشتری قائل شوید. در واقع این سیستم ها به شما کمک می کند واکنش مثبت و منفی مشتریان و نمایندگان خود را بررسی کنید، درخواست ها و پیشنهادهای آنان را دریافت کنید مانند کانال های ارتباطی چون سیستم تلفنی ایمیل پیامک و غیره.

ویژگی های نرم افزار CRM

  • قابلیت ایجاد فرم: به کمک نرم افزار ‏CRM می توانید با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کار خود فرمهای مختلف ایجاد کنید و به نمایش بگذارید.
  • گزارش گیری: به وسیله ی این نرم‌افزار می توانید از تمامی اطلاعات گزارش گیری کنید.
  • مدیریت گردش کار: با استفاده از از نرم افزار CRM می توانید برای فعالیت های انجام شده در سازمان گردش کار ساده یا پیشرفته تهیه و ارائه کنید.
  • تحت وب: یکی از قابلیت های نرم افزار CRM تحت وب بودن آن یعنی نیازی نیست آن را روی همه یه سیستم های شرکت نصب کنید بلکه با وارد شدن آدرس اصلی نرم افزار سی آر ام میتوانید از آن استفاده کنید.
  • قابلیت اتصال به انواع نرم افزار: یکی دیگر از از ویژگی های این نرم افزار قابلیت اتصال به انواع نرم‌افزار ها است. یعنی با استفاده از پکیج های پیشرفته می توانید به انواع نرم‌افزارهای مالی و حسابداری و اداری وصل شوید و فعالیت های خود را انجام دهید.
  • سازگاری: با برنامه‌های Microsoft Office علی رغم بسیاری از نرم افزارهای CRM در نرم افزارCRMمایکروسافت می‌توانید به محصولات مختلف Microsoft Office از جمله Outlook، Word ، Excel و ... دسترسی داشته باشید.
  • مدیریت دسترسی کاربران: با استفاده از نرم افزار CRM می توانید سطح دسترسی مشتریان و نمایندگان را بررسی و مدیریت کنید.
  • تغییر دسترسی کاربران: یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار این است که طبق نقشه های تعریف شده می توانید دسترسی کاربران را تغییر دهید.
  • کاربری ساده: یکی دیگر از از ویژگی های این نرم افزار این است که محیط بسیار راحتی دارد و هر فردی باهر سطح دانشی که دارد می تواند با آن کار کند.
  • زبان فارسی و تاریخ شمسی: یکی از مشکلات سازمان ها این است که همه کاربران امکان یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی را ندارند، همچنین تاریخ گزارش گیری ها میلادی ثبت می شود، با نصب نرم افزار سی آر ام پنل فارسی، این مشکل برطرف می شود و تمامی نوشته ها به زبان فارسی و تاریخ شمسی نوشته می شود.
  • مدیریت درگاه‌های ارتباطی: به کمک این نرم افزار می توانید به نرم افزارهای ارتباطی مختلف مانند ایمیل پیام کوتاه وصل شوید و و به راحتی درگاه های ارتباطی خود را مدیریت کنید.
  • تغییر فرآیند و گردش کارها: یکی از مشکلات اصلی سازمان ها این است است که پس از از تعریف گردش کار امکان تغییر دادن فرآیند وجود ندارد. به وسیله نرم افزار CRM می توانید به راحتی و به دلخواه خودتان فرآیندها و گردش کاری را تغییر دهید.
  • مدیریت کارکنان سازمان: از مهم ترین مسائل مدیران در سازمان ها می توان به کنترل فعالیت ها و اقدامات کارکنان نام ببرد که به وسیله نرم افزار CRM مدیریت کارکنان سازمان برای مدیران راحت شده است.
  • مدیریت اطلاعات سازمانی: یکی دیگر از از ویژگی های این نرم افزار مدیریت امکانات سازمانی می باشد. در بیشتر سازمان ها یکپارچگی و هماهنگی قراردادها پایگاه دانش و غیره کار سختی اما با این نرم افزار این اطلاعات سازمان به راحتی هماهنگ و مدیریت می شود.
  • پیاده سازی چارت سازمانی: هر شرکتی می تواند چارت سازمانی خود را طراحی کند، اما نمی تواند داده های خود را روی آن ارائه کند با کمک این نرم افزار شرکت ها می توانند به راحتی و به بهترین شکل این کار را انجام دهند.
  • طراحی نمودار و داشبورد متنوع: دیگر ویژگی های این نرم افزار می توانیم به طراحی نمودار و داشبورد های متفاوت مدیریتی و غیره برای گزارشات وقایع می توان نام برد.

دلایل استفاده سازمان ها از نرم افزار CRM

مدیر هر سازمانی برای پیشرفت و رشد سازمان، به طور مداوم در تلاش است و با شناخت و بررسی اطلاعات هر نرم افزار، بهترین نرم افزار را برای رسیدگی به امورات سازمان انتخاب می کند. در ادامه به برخی از دلایل انتخاب مدیران از برنامه CRM اشاره کرده ایم:

  • فروش بیشتر
  • مدیریت و نظارت کلیه معاملات و خدمات
  • تشکیل هرم و نمودار برای تصمیم گیری ها
  • دسترسی سریع و راحت در هر زمان و مکانی
  • هماهنگی و رابطه مستقیم بازاریابان با تیم فروش
  • دسترسی راحت و یکپارچگی اطلاعات مشتریان در یک پایگاه داده
  • با وجود سرنخ های فروش، پیش بینی نزدیک تری نسبت به فروش اصلی می کنند.

اهداف استفاده از نرم افزار CRM

نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کند تا روابط معنا داری با مشتریان داشته باشند و موجب سود آوری و حفظ و نگهداری مشتریان می گردد. هدف از به کارگیری این نرم افزار، مدیریت ارتباطات با مشتریان، هماهنگی و بکپارچگی فرآیند های فروش، بازاریابی، پشتیبانی، خدمات دهی مشتریان است.

در بازاریابی یه وسیله این نرم افزار می توان با کم ترین هزینه خدمات سازمان را از طریق ایمیل، پیامک و سایر شبکه های اجتماعی انجام داد. همچنین به وسیله این نرم افزار می توان به سرنخ های احتمالی با دید جامع تری نگاه کرد، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان فروش موفق، رتبه بندی و امتیاز دهی به سرنخ های احتمالی فروش، مدیریت گروه های بازاریابی، بررسی وضعیت فروش و موارد دیگر می باشد.

برتری نرم افزار CRM نسبت به سایر نرم افزار های فروش

نرم افزار های زیادی برای فروش وجود دارد و هریک از آن ها دارای قابلیت های مختلفی می باشند. هدف اصلی این نرم افزار، جذب مشتری، رضایت آنان و تمامی فرآیند های مرتبط با حفظ مشتریان می باشد. یعنی این سیستم برای حفظ، نگهداری و پرورش مشتریان ساخته شده است.

با جمع آوری و بررسی اطلاعات مشتریان، سوابق خرید، شکایت ها، فروش بیشتر کمتر مشتریان و ... راه حل هایی برای پاسخ به نیازها و درخواست های مشتریان پیدا می کنند. سایر نرم افزار های فروش، فقط روی فروش سازمان فعالیت می کنند، نه روی مشتریان و این ویژگی و قابلیت را فقط نرم افزار CRM در خود دارد. به طور کلی اگر در کسب و کار خود به موارد زیر نیاز داشتید، یعنی کسب و کار شما نیازمند نرم افزار CRM است.

  • بهبود خدمات مشتریان
  • تصویر جامع از فعالیت مشریان
  • تجزیه و تحلیل داده های مشتریان
  • بررسی فعالیت های بازاریابان و تاثیر موفقیت آن ها
  • بررسی و نظارت بر بخش پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان و رفع نقص ها

کلام آخر

باتوجه به مطالب این مقاله در می‌یابیم که نرم افزار CRM برای مدیریت فروش، ارتباط با مشتری و پاسخ به نیازهای آن ها طراحی شده است، که در نتیجه موجب افزایش فروش، رضایت مشتری و سود دهی بالا می‌گردد.

از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها