اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529918700

شرایط ثبت شرکت در ایران در سال 1401 کدامند؟

کد: 140106276529918700

https://bit.ly/3S98nI4

، (اخبار رسمی): ثبت شرکت اولین قدم در جهت رسمیت بخشیدن به کسب و کارها می باشد. تاسیس یک شرکت خوب، علاوه بر داشتن وجه رسمی شدن، مزایای بسیاری نیز دارد. با تأسیس ثبت رسمی شرکت شما می توانید بدون وجود مشکلات حقوقی به فعالیت خود ادامه دهید.

شرایط ثبت شرکت در ایران در سال 1401 کدامند؟
ثبت شرکت در ایران شامل قوانین و مراحل خاصی می باشد.

هر سرمایه گذاری که قصد تاسیس شرکت و یا کسب و کاری را داشته باشد، باید بر اساس قوانین و مقررات ثبت شرکت، اقداماتی را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت حسابدارا مراجعه کنید.

هر سرمایه گذاری که قصد تاسیس شرکت و یا کسب و کاری را داشته باشد، باید بر اساس قوانین و مقررات ثبت شرکت، اقداماتی را انجام دهد. با انجام این اقدامات شرکت شما چه در داخل و چه در خارج کشور، به طور رسمی ثبت می شود.

قوانین ثبت شرکت در هر کشوری متفاوت است. ثبت شرکت به عوامل مختلفی چون نوع شرکت و کسب و کار آن، اهداف، تعداد اعضا و ... بستگی دارد. شرکت ها دارای انواع مختلفی چون سهامی عام، سهامی خاص، مسئولیت محدود، دانش بنیان، تعاونی تعاونی مختلط و سرمایه هستند. رایج ترین ثبت شرکت در بیشتر کشورهای دنیا، شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود است.

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره شرایط ثبت شرکت در ایران در سال ۱۴۰۱ کدامند؟ در اختیارتان قرار دهیم، لطفا تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما باشید.

ثبت شرکت چیست؟

هنگامی که اشخاص حقیقی و حقوقی کسب و کاری را شروع می‌ کنند و گرد هم می آیند، در واقع یک شرکت را تاسیس می کنند. در شرکت ها سود به دست آمده پس از کسری تمام هزینه ها از درآمد صورت می گیرد. به طور کلی اینگونه می توان گفت که شرکت، در واقع یک قرارداد تجاری است که در چارچوب قانون بین اشخاص حقیقی و یا حقوقی وضع می گردد. ثبت شرکت مانند تمامی امورات شامل انجام مراحل مختلف اداری و ارائه مدارک است.

سرمایه گذاران در جهت ثبت هر نوع شرکتی باید از قوانین و مقررات اداره ثبت شرکت‌ها پیروی کنند تا شرکت شان به طور رسمی ثبت شود و پس از ثبت شرکت در جهت اسناد برنامه ها و پروژه های آن همگی باید در چارچوب قوانین و مقررات تنظیم و تهیه شوند.

ثبت شرکت دارای مزایای ارزشمندی برای سرمایه گذاران و شرکت ها است، شما می توانید شرکت خود را در بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران به طور رسمی ثبت کنید و از مزایایی چون قابلیت ثبت برند برای محصولات و خدمات شرکت ارزش دهی و اعتبار بخشی به شرکت، گرفتن مجوز ها و انواع امتیازات از نهادهای دولتی، انواع مختلف همکاری با نهادها و ارگان ها و سازمان های خصوصی و دولتی با هدف پیشرفت تجاری و اقتصادی شرکت و همچنین ثبت شرکت موجب شرکت کردن در مزایده ها و انواع مختلف مناقصات جهت کسب سود مناسب و بستن قراردادهای سنگین با سرمایه گذاران بالا جهت به دست آوردن سود زیادی می شود، بهره کاملی را ببرید.

شرایط ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ در ایران

برای ثبت شرکت در ایران، افراد پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز می توانند شرکت خود را ثبت کنند. هر فرد تاسیس کننده نباید در اداره دولتی باشد و سابقه پیشینه بد داشته باشد. موضوع مهم این است که مدیر عامل یک شرکت نباید به طور همزمان در همین سمت در دو شرکت باشد، توجه داشته باشید برای ثبت شرکت وجود شریک جزوء الزامات است و نباید به تنهایی صورت بگیرد. همچنین در زمینه انتخاب نوع فعالیت شرکت توجه فراوانی شود چرا که نوع فعالیت شرکت در واقع تعیین کننده بسیاری از جزئیات فعالیت ها هزینه ها و مجوز های شرکت است. در ادامه ارائه مطالبی در خصوص شرایط ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱ در ایران می پردازیم لطفاً همراه ما باشید.

تعیین نوع فعالیت شرکت: در مرحله اول باید تصمیم بگیرید که شرکت تجاری شما قرار است چه نوع فعالیتی انجام دهد و درباره آن باید به خوبی تحقیق کنید. برای شروع انجام برخی فعالیت ها باید از ارگان های مربوطه مجوز تهیه کنید چرا که هنگام ثبت شرکت اصل مجوزها را باید ارائه دهید

تعیین نوع شرکت: با توجه به نوع فعالیت و هدفی که اعضای شرکت انتخاب کرده‌اند باید یکی از انواع شرکت را انتخاب نمود شرکت ها با توجه به فعالیت آنها به شرکت های سهامی عام و خاص با مسئولیت محدود تعاونی تولید و توزیع تضامنی و نسبی دسته بندی شده اند.

مشخص نمودن سرمایه شرکت: برای ثبت هر نوع شرکتی میزان حداقل سرمایه با توجه به قانون تجارت تعیین شده است. باید توجه داشته باشید میزان سرمایه نقدی و غیرنقدی و این موضوع که چه کسانی باید سرمایه شرکت را تعمیر کند بسیار مهم است

مشخص کردن مدت فعالیت شرکت: اگر برای شرکت خود در طول مدت فعالیت آن زمانی تعیین نکنید زمان آن نامحدود خواهد بود و میتوانید برای همیشه از آن استفاده کنیم، اما اگر برای آن زمان محدودی تعیین کنید، مانند دو سال تنظیم کنید پس از اتمام این دو سال شرکت منحل خواهد شد مگر این که قبل از اتمام این دو سال آن را تمدید کرده باشید.

مشخص کردن مرکز اصلی شرکت: مرکز اصلی شرکت باید به صورت دقیق و آدرس کامل مشخص شود و همچنین در اساسنامه شرکت قید شود، همچنین اگر شرکت دارای شعبه های دیگری نیز باشد آدرس شعبه ها و مدیر شعبه ها به همراه مشخصات هویتی دقیق و کامل آنها قید گردد.

تهیه مدارک لازم برای ثبت شرکت: با توجه به اینکه چه نوع شرکتی با چه نوع فعالیتی انتخاب می کنید مدارک مورد نیاز آن متفاوت است. اما ارائه مدارک هویتی و گواهی عدم سوء پیشینه و همچنین کپی اساسنامه و اظهار نامه و صورت جلسه ها چه باید به امضای اعضای هیئت مدیره برسد و در انواع مدارک شرکتهای مختلف یکی و الزامی است.

مدارک اصلی ثبت شرکت

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تهیه اساسنامه شرکت و اظهارات
  • اسم های پیشنهادی بر اساس اولویت
  • ارائه اصل مجوز از ارگان مربوطه در صورت نیاز
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسات در دو نسخه
  • داشتن کارت معافیت و یا پایان خدمت برای کارکنان شرکت
  • داشتن مجوز رسمی ثبت شرکت از سمت وزارت تعاون کشور
  • داشتن اصل فیش واریزی ۳۵ درصد سرمایه تعهد شده به شرکت
  • کپی برابر اصل مدارک هویتی همه مدیران و سهامداران و بازرسان
  • داشتن گواهی عدم سو پیشینه برای مدیران و اعضا هیئت مدیره و بازرسان

به چه علتی شرکت ها را به صورت رسمی ثبت می کنند؟

معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای انواع مختلف فعالیت های اقتصادی: تمامی فعالیت های شرکت های رسمی با توجه به قانون شکل گرفته است و کنترل کلیه فعالیت های شرکت تحت نظر قوانین هستند. افراد حقیقی و حقوقی طرف فعالیت شرکت ها به دلیل اعتباری که شرکت ها به خودی خود نسبت به افراد حقیقی دارند، تمایل بیشتری به همکاری با شرکت های رسمی ثبت شده خواهند داشت. اگر فعالیت هایی تحت عنوان شرکت های رسهستند، امتیازاتی که قانون برای شرکت ها رسمی در نظر گرفته است و حمایت هایی که از اشخاص حقوقی به عمل می آید موجب اطمینان خاطره شرکت ها در جهت فعالیت با امنیت شغلی بیشتری نسبت به فعالیت شخصی می شود

مسئولیت مشترک و جلب اطمینان همکاران: مسئولیت مالی و حقوقی تمامی فعالیت هایی که توسط اشخاص حقیقی انجام می شود بر عهده خود آن شخص خواهد بود. در صورتی که در شرکت رسمی ثبت شده تمام اعضای هیئت مدیره درباره تمام اعمال شرکت در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت داشته و ملزم به پاسخگویی به وسیله قانون هستند، بنابراین تمام مسئولیت ها یک نفر نخواهد بود که این موضوع به نفع تمامی شرکا اشخاص طرف نیز خواهد بود و باعث اطمینان بیشتر اشخاص و شرکتها در جهت تعامل با شرکت خواهد بود بنابراین شرکت خود را به سرعت و فوری ثبت کنید.

حمایت قانون از حقوق کلیه طرفین شرکت: در باب شراکت شرکا در شرکت رسمی ثبت شده ارزان مسلما شراکت به صورت حقوقی نسبت به شراکت به صورت شخصی به نفع تمامی شرکا خواهد بود. به دلیل این که تمامی جزئیات میزان درصد های سهام از سایر حقوق شرکا به صورت قانونی و مکتوب در اساسنامه و سایر اسناد شرکت قید شده مقابل استناد است. در پیشامد هایی مانند اختلافات احتمالی بین اعضا و همچنین در مقابل اشخاص ثالث روند حل اختلافات و مشکلات نسبت به شراکت شخصی به طور ساده تر و از طریق قانون قابل پیگیری خواهد بود.

الزام دولتی: بسیاری از امورات مربوط به دولت مانند شرکت در مناقصه ها و مزایده ها از صدور و اخذ بسیاری از مجوزهای قانونی و انجام امور مالیاتی دریافت وام و تسهیلات به صورت ارزی و مالی در بخش های دولتی و خصوصی فقط در چارچوب شرایط ثبت شرکت رسمی قابل اجرا است.

امنیت قانونی: به سبب این که در قانون تمامی تجارب روابط و مقررات شراکت و شرکت ها از پیش تعیین شده اند و قانون با توجه به این شرکا را ملزم به اجرای خدا می نماید و این ثبت شرکت به سبب آسودگی خاطر و امنیت قانونی طرفین و منافع آنها است. ثبت رسمی شرکت به مخاطبین شما این باور را می دهند که منافع اش در چارچوب قانون از جانب شما تامین می شود و این اعتماد برانگیز است که پاسخ سوال شان از شما درباره ثبت شرکت تان مثبت باشد.

سابقه رسمی: سابقه رسمی در ارائه به اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین کننده سوابق موفق است. در این رابطه رسمی سندی است که از تعاریف شغلی شما و تایید دیگران ایران و معرفی کلامی دیگر معتبر تر است.

نمایندگی و تعیین صلاحیت: شما برای گرفتن و اعطای نمایندگی های مجاز و اخذ شعبه قانونی در داخل یا خارج کشور نیازمند ثبت رسمی شرکت می باشید. همچنین قراردادها سوابق بیمه بکارگیری افراد متخصص راه هایی هستند که سازمانهای مربوطه در زمینه رتبه بندی و تعیین صلاحیت شرکت شما را با آن می سنجند و بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی از ارتباط و تصمیم برای همکاری تعیین صلاحیت شما را مطابق با مطالعه قرار می دهند.

سرمایه انسانی: امروزه در تمامی شرکت ها ثابت شده است که سرمایه های اصلی آن ها مدیران، کارمندان و مشتریان است. شما برای حفظ منافع این سه گروه مهم در بهره مندی از امکانات عمومی و کشوری نیازمند ثبت رسمی شرکت می باشید. بخشی از این منافع مهم و امنیت ذهنی، ثبت سوابق شرکت در جهت بیمه و بازنشستگی است.

فواید انجام ثبت رسمی شرکت ها

ثبت و راه اندازی شرکت ها به حداقل دو یا سه نفر شریک نیازمند است و این یعنی تقسیم مسئولیت ها و هزینه ها در بین شرکا که در مرحله اول ثبت شرکت گزینه خوبی برای کمک به رشد و پیشرفت در کسب و کار شرکت است. هنگامی که یک فرد حقیقی قصد داشته باشد فعالیتی را انجام دهد از زمان بستن قرارداد تا انجام پروژه و مراحل مالی مدیریتی و ... همه این مسئولیت ها بر عهده خود آن شخص است. در حالیکه در تمامی شرکت ها با تقسیم شدن این فعالیت ها بین شرکا و همکاران شرکت می توانند فعالیت بیشتری داشته باشند و تمرکز بیشتری بر روی حوزه فعالیت به کار گیرند.

شرکت های ثبت شده مورد حمایت زیاد دولت قرار می گیرند و همین موضوع باعث شده که از خدمات شرکت های رسمی ثبت شده که دولت پیش بینی کرده بیشتر برخوردار شوید. خدماتی مانند خدمات مالی، حمایت های حقوقی و قانونی و ... مخصوص افراد حقوقی هستند. شما با وجود حمایت ها، دل خوش می شوید و قطعاً با اطمینان بیشتری فعالیت های شرکت را ادامه می دهید و به این حمایت ها دلگرم خواهید بود و امنیت شغلی بیشتری برای خود و کارکنان خواهی داشت.

تقسیم فعالیت ها و مسئولیت ها در شرکت باعث شده که در صورت ضرر و زیان همه این ضررها متوجه به یه نفر نباشد هر چند که سود به دست آمده در فعالیت های حقوقی بین چند نفر تقسیم می شود و ضرر زیان نیز به همین صورت تقسیم خواهد شد توانایی افراد برای انجام انواع پروژه ها معمولاً به حدی است که جلوی ضرر و زیان را می گیرند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در ایران در سال ۱۴۰۱ کدامند پرداختیم و دریافتیم ثبت شرکت اولین قدم در جهت رسمیت بخشیدن به کسب و کارها است. تاسیس یک شرکت خوب، علاوه بر داشتن وجه رسمی مزایای بسیاری نیز دارد. با تأسیس ثبت رسمی شرکت شما می توانید بدون وجود مشکلات حقوقی به فعالیت خود ادامه دهید. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانیم به سایت حسابدارا مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091987*****
[نمایش اطلاعات]