اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104266299119175

چه پرینتری برای استفاده خانگی مناسب است؟

راهنمای خرید پرینتر خانگی

کد: 140104266299119175

https://bit.ly/3uWHFJE

، تهران , (اخبار رسمی): راهنمای خرید و بررسی امکانات و ویژگی‌های مورد نیاز در انتخاب و خرید پرینتر خانگی همراه با مقایسه قیمت و هزینه نگهداری و مواد مصرفی

راهنمای خرید پرینتر خانگی
راهنمای خرید پرینتر خانگی

پرینترهای جوهرافشان در صورت عدم استفاده طولانی مدت، ممکن است هد دستگاه دچار مشکل شده یا خشک شود و نیاز به تعویض داشته باشد، در مواقعی نیز این کار مقرون به صرفه نیست و پرینتر غیر قابل استفاده می شود.

یکی از مهم ترین لوازمی که این روزها اکثر خانه ها به آن نیاز دارند پرینتر است. انواع مختلفی برای مصارف صنعتی، اداری و حتی خانگی در بازار موجود است. اما در این مقاله در مورد انواع چاپگرهای ساخته شده برای مصارف خانگی صحبت خواهیم کرد. چاپگرهایی که عموماً سبک وزن هستند و فناوری‌های ساده اما مفیدی دارند.

کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟
قبل از پاسخ به این سوال، باید ویژگی های مختلف پرینترها آشنا شوید و سپس بر اساس پاسخی که به این سوال دارید، پرینتر خانگی خود را خریداری کنید. بی تردید باید چندین ویژگی را برای انتخاب در نظر بگیرید. در زیر به عوامل مهمی می پردازیم که به شما کمک می کند آگاهانه تر اقدام به خرید چاپگر خانگی کنید.
اولین چیزی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید تکنولوژی چاپ است. این انتخاب مستقیماً بر هزینه نگهداری و تعمیر چاپگر شما تأثیر می گذارد. بسته به این که از چاپگر خود برای چه کاری استفاده می کنید و حجم چاپ شما چقدر است، می‌توانید بین چاپگر لیزری یا جوهرافشان یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این دو نوع نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.
تکنولوژی چاپ لیزری
این چاپگرها هنگام چاپ متن عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. اگرچه ما پرینترهای لیزری را بیشتر به صورت سیاه و سفید می‌بینیم، اما انواع رنگی و حرفه‌ای آن نیز وجود دارد. پرینترهای لیزری معمولا برای چاپ عکس مناسب نیستند. حتی مدل‌هایی با قابلیت چاپ رنگی نیز برای این عملکرد خاص طراحی نشده‌اند. این پرینترها برای مصارف خانگی گزینه مناسبی هستند. زیرا به راحتی می‌تواند سایزهای رایج کاغذ را چاپ کند. پرینترهای لیزری از نظر سرعت نیز به خوبی کار می کنند و می‌توانند بین 9 تا 25 صفحه در دقیقه چاپ کنند. دقت کار این نوع چاپگرها نیز بسیار بالا بوده و خوانایی متون بسیار بالاست.
تکنولوژی چاپ جوهرافشان
ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که با پرینت‌های رنگی سر و کار دارد. بنابراین، انتخاب پرینترهای جوهرافشان برای شما مناسب خواهد بود. اکثر چاپگرهای جوهرافشان متن سیاه و سفید را با سرعت 5 تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند. البته کیفیت کمی کمتر از پرینترهای لیزری است. اما به وضوح هنگام چاپ عکس‌های رنگی، سنگ تمام می‌گذارند. این چاپگرها می توانند کاغذ با اندازه استاندارد چاپ کنند و حتی می توانید از فناوری چاپ نامحدود آنها استفاده کنید. این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری ارزان‌تر هستند، اما هزینه شارژ مجدد کارتریج و نگهداری آن‌ها بیشتر از پرینترهای لیزری است. نکته بسیار مهم در مورد پرینترهای جوهرافشان این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت، ممکن است هد دستگاه دچار مشکل شده یا خشک شود و نیاز به تعویض داشته باشد، در مواقعی نیز این کار مقرون به صرفه نیست و پرینتر غیر قابل استفاده می شود. بنابراین اگر نیازی به چاپ هر روز یا هر هفته ندارید، انتخاب چاپگر جوهر افشان انتخاب خوبی نیست.
موارد دیگری که باید در نظر بگیرید:

  • پرینتر تک کاره یا چند کاره
  • سیاه و سفید یا رنگی
  • اندازه چاپ یا بزرگترین اندازه کاغذ قابل استفاده
  • چاپ دو رو و تک رو
  • اتصالات و پورت ها
  • کیفیت چاپ
  • حداکثر عملکرد ماهانه در ماه
  • سرعت چاپ
  • تعداد صفحات قابل چاپ کارتریج
  • هزینه مواد مصرفی، نگهداری و تعمیر
  • برندهای تولید کننده
  • قیمت
  • وزن
  • ابعاد
  • صفحه نمایش
  • حافظه پرینتر

باید اذعان کرد پرینترهای خانگی در چند سال اخیر تغییر و تحولات زیادی داشته‌اند، به طور خاص، برندهای مختلف و معتبر جهانی مانند HP و Canon ارائه دهندگان فناوری جدید هستند. امیدواریم این مقاله که خلاصه‌ای از مقاله راهنمای خرید پرینتر خانگی از سایت آوا فرهنگ آریا است مفید بوده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوا فرهنگ

شرکت آوا فرهنگ آریا مرکز فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌های اداری نظیر پرینتر، اسکنر، فتوکپی، کارتریج و تونر، رول و مواد مصرفی. شارژ کارتریج و تعمیر انواع پرینتر، اسکنر و فتوکپی.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]