اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104166278419175

راهنمای خرید اسکنر خانگی و اداری

کد: 140104166278419175

https://bit.ly/3ySWCP8

، تهران , (اخبار رسمی): عصر تکنولوژی چنان در حال پیشروی است که اسناد و تصاویر کاغذی جایگاه خود را در زندگی ما از دست داده‌اند؛ چراکه ما می‌توانیم با کمک دستگاه اسکنر نسخه‌ای دیجیتال از اسناد را همیشه همراه خود داشته باشیم.

راهنمای خرید اسکنر خانگی و اداری
اسکنر اسناد و اداری، اسکنر تخت و مخصوص عکس

تنوع موجود در بازار، انتخاب یک مدل متناسب با نیازهای ما را با دشواری همراه کرده است؛ به همین دلیل نیز در این راهنما سعی کرده‌ایم تا شما را با انواع اسکنر، کاربردها و ویژگی‌های آنها آشنا کنیم و نکات کلیدی را برای خرید آن، در اختیارتان قرار دهیم.

اسکنر تخت (Flatbed Scanner)

اسکنر تخت، به‌دلیل طراحی آسان و کاربری راحت آن، یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در میان کاربران به‌شمار می‌رود. این دستگاه، یک صفحه شیشه‌ای دارد و بیشتر انواع آن از تکنولوژی اسکن CIS (Contact Image Sensor) برخوردار هستند؛ به‌گونه‌ای که از فیبرهای نوری، برای دریافت تصاویر استفاده می‌کنند. ابعاد این مدل A4 است و تا رزولوشن 2000 Dpi را نیز پشتیبانی می‌کند.

اسکنر اسناد (Document Scanner) یا ورقه‌ای (Sheet-fed scanner)

اسکنر اسناد یا ورقه‌ای، دارای سیستم تغذیه خودکار (ADF) است و به همین خاطر نیز امکان انجام حجم بالای اسکن، بدون نظارت کاربر، در آن وجود دارد. شما می‌توانید اسناد خود را در قسمت فیدر آن قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. برخلاف آنچه در مدل تخت اتفاق می‌افتاد و حسگر و منبع نور برای دریافت تصویر روی شیشه حرکت می‌کردند، در این مدل، سند شما به کمک دستگاه حرکت می‌کند.

اسکنر تخت، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای تهیه نسخه دیجیتال از مدارک شخصی در خانه است. از بهترین نمونه‌های آن می‌توان به اسکنر تخت Canon مدل CanoScan Lide 220 اشاره کرد.

اسکنر خانگی

بهترین اسکنر خانگی، می‌تواند اسنادی مانند رسیدها، اسناد شخصی، عکس‌های خانوادگی، صفحه‌ کتاب‌ها و مجله‌های براق را به فایل‌های دیجیتال تبدیل و آن‌ها را بایگانی کند. برای انتخاب مدل مناسب جهت مصارف شخصی، تمرکز ما بیشتر روی سرعت اسکن، وضوح و کیفیت تصویر، نرم‌افزاری سازگار با عملکردهای مختلف مانند مدیریت فایل‌های PDF قابل جستجو، ویژگی ویرایش نور و نام‌گذاری خودکار سند است.

اسکنر اداری و تجاری

اداره‌ها، سازمان‌ها و واحدهای تجاری، همواره با حجم بالایی از مدارک کاغذی مواجه هستند که باید آن‌ها را به‌صورت نسخه‌های دیجیتال بایگانی کنند. برای چنین مواقعی که کاربر با اسکن صدها و حتی هزاران صفحه کاغذ در هفته سروکار دارد، اسکنر اسناد یا ورقه‌ای گزینه بهتری محسوب می‌شود. آنچه در اینجا اهمیت دارد رزولوشن یا کیفیت تصویر نیست؛ بلکه سرعت اسکن است.

در واحدهای تجاری و اداری، موضوع زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ بنابراین دستگاهی با سرعت 30 ppm نسبت به دستگاهی با سرعت 10 ppm انتخاب بسیار بهتری به حساب می‌آید. وجود قابلیت سیستم تغذیه خودکار سند (ADF) و همچنین اسکن دوطرفه می‌تواند عامل بسیار تاثیرگذاری بر افزایش سرعت اسکن در اداره‌ها و مراکز تجاری باشد. اسکنر اسناد canon مدل imageFORMULA DR-C225 را می‌توان یک دستگاه اداری نسبتاً قدرتمند جهت استفاده اداری و تجاری دانست

اسکنر مخصوص عکس‌

شما برای تهیه نسخه دیجیتالی از عکس‌های خود می‌توانید از دو نوع اسکنر تخت و فیلم استفاده کنید؛ اما بین این دو گزینه، مدل تخت به‌دلیل‌ قیمت مناسب‌تر، استفاده راحت‌تر و تنوع بیشتر، از محبوبیت بیشتری در میان عکاسان برخوردار است. اکثر این دستگاه‌ها، تمام فرمت‌های تصویرهای دیجیتال را پوشش می‌دهند. ناگفته نماند که اسکنر فیلم ارزان‌قیمت هم وجود دارد؛ اما بسیاری از آن‌ها، تنها نگاتیو‌ها را اسکن می‌کنند، محدودیت‌های بسیاری دارند و مدل‌های ارزان‌قیمت آن‌ها کیفیت بسیار پایینی ارائه می‌دهند.

شما با کمی هزینه بیشتر، برای خرید اسکنر مسطح، می‌توانید نوارهای فیلم و اسلایدهای خود را با کیفیت بسیار قابل‌قبولی اسکن کنید. از اسکنر تخت اچ پی مدل HP ScanJet Pro 3500 f1 می‌توان به عنوان یکی از بهترین مدل‌های موجود برای تهیه نسخه دیجیتالی از عکس‌ها یاد کرد. بهتر است بدانید که استفاده از یک آداپتور شفاف 35 میلی‌متری، امکان پردازش و اسکن نگاتیو و اسلاید را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

شاخص‌ها و معیارهای حیاتی

هنگامی که در حال تصمیم‌گیری برای خرید اسکنر هستید، درک تک‌تک ویژگی‌هایی که مدل‌های مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کنند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر مدلی ممکن است به‌طور قابل‌توجهی متفاوت از انواع دیگر به نظر برسد؛ اما باید بدانید که هر محصول، با عملکرد اجزای آن تعریف می شود و به همین دلیل نیز داشتن شناخت کافی درمورد این عملکردها، کمک بسیار بزرگی در انتخاب آن به شما خواهد کرد:

  • تکنولوژی اسکن
  • رزولوشن
  • عمق اسکن
  • سرعت اسکن
  • چگونگی اتصال
  • اسکن دوطرفه
  • فرمت های فایل تصویری

سخن آخر

خرید اسکنر متناسب با نیازهای شما می‌تواند از جنبه‌های اقتصادی و زمانی بسیار به‌صرفه باشد. امیدواریم این راهنما از سایت آوا فرهنگ آریا، ضمن ارائه‌ی پاسخ شفاف به سوالات شما در این زمینه، توانسته باشد اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین مدل ممکن نیز در اخیارتان قرار دهد.

منبع:

https://avafarhang.com/scanner-buying-guide

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوا فرهنگ

شرکت آوا فرهنگ آریا مرکز فروش و خدمات پس از فروش ماشین‌های اداری نظیر پرینتر، اسکنر، فتوکپی، کارتریج و تونر، رول و مواد مصرفی. شارژ کارتریج و تعمیر انواع پرینتر، اسکنر و فتوکپی.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی