اطلاعات تماس
  • 021366*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105016312019233

نوار نقاله و تسمه‌ها در صنعت

کد: 140105016312019233

https://bit.ly/3cCzo74

، (اخبار رسمی): نوار نقاله در کارخانه ها، فروشگاه ها، فرودگاه ها و... برای حمل و جا به جایی مواد و قطعات کاربرد دارد. برای جابه جایی از تسمه‌های مختلفی در نوار نقاله‌ها استفاده می شود مانند تسمه pvc و تسمه برزنتی که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال از تسمه pvc برای حمل مواد غذایی استفاده می شود.

نوار نقاله و تسمه ها در صنعت
نوار نقاله - تسمه برزنتی - تسمه pvc

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله به صفحات متحرکی از جنس لاستیک و فلز گفته می‌شود که به وسیله یک موتور و گیربکس به حرکت درمی‌آید. از این وسیله برای جابه‌ جایی و انتقال وسایل، محصولات و بسته‌ها استفاده می‌ شود. با توجه به نحوه کاربرد، طول مسیر جابه‌ جایی، وزن کالا و محصول انواع نوار نقاله متفاوت است. به‌عنوان‌مثال نوار نقاله‌ صنعتی که در یک شرکت الکترونیکی برای جابه‌جایی آی‌ سی، خازن و … استفاده می‌ شود با نوار نقاله استفاده شده در کارخانه‌ های لوازم‌خانگی، استخراج سنگ و معادن بسیار متفاوت است. از موارد استفاده از نوار نقاله می‌ توان به صنایع پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و صنایع دارویی و غذایی اشاره کرد.

نوار نقاله یا تسمه PVC

یکی از پر مصرف ترین تسمه‌های که بهداشتی بوده و با مواد غذایی و دارویی سازگاری دارد تسمه PVC است. این تسمه ها در انواع طول و عرض و ضخامت تولید می گردد. تسمه های PVC و PU در انواع صنایع و کارخانجات و تجهیزات ورزشی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین روش اتصال تسمه های پی وی سی به صورت فینگر است. تسمه های PVC اکثرا در دو رنگ سبز و سفید و در صخامت‌های 1 الی 6 میلی متر تولید می گردد. هر چقدر صخامت تسمه های پی وی سی بیشتر باشد تعداد منجید یا نخ مورد استفاده شده در تسمه بیشتر شده و مقاومت تسمه بیشتر می گردد. تسمه های پی وی سی در دو نوع پشت شطرنجی و پلی استر تولید می گردد. از نوع شطرنجی برای مواردی که ماده حمل شده با آب همراه است مورد استفاده قرار می گیرد.

تسمه های نوار نقاله پارچه ای و نمدی زیر مجموعه تسمه های نوار نقاله پی وی سی بوده و تمام ویژگی‌ها و کاربردهای ذکر شده برای تسمه های پی وی سی را دارا است. با توجه به این توضیحات لایه بالایی این نوع تسمه‌ها با از الیاف کتان یا پلی استر و یا نمد پوشیده شده است. لایه میانی این نوع تسمه از جنس پی وی سی و الیاف مقاوم مصنوعی ساخته شده است. تسمه‌های پارچه ای و نمدی جهت استفاده در کاربردهای بهداشتی مناسب بوده و با مواد غذایی و دارویی سازگاری دارد. وجود پوشش پارچه ای و نمدی باعث می گردد محصولاتی مانند نان، آرد، شکلات و غیره بر روی تسمه ریخته نشود و چسبندگی بر روی تسمه ایجاد نمی گردد. بعد از اتمام فرایند به راحتی از روی نوار جدا می شود. تسمه های یارچه ای و نمدی قابلیت آپارت ذوبی را دارند و در نقاط اتصال ضخامت تسمه تغییر نمی کند. در برخی مواقع برای اتصال تسمه ها می توان از بست های سوزنی و چنگکی استفاده نمود.

تسمه برزنتی چیست؟

یکی از تسمه‌های پرکاربرد در صنعت تسمه برزنتی یا الواتوری است. این تسمه‌ها از لایه‌های برزنت و لاستیک ساخته شده است. تعداد لایه‌های تسمه های برزنتی با توجه به عرض و ضخامت تسمه متفاومت است. نوار تسمه‌های برزنتی در رنگ های زرد و نارنجی و سبز تولید می شود. این تسمه ها دارای نوار رنگی باریکی در سرتاسر تسمه است. بیشترین کاربرد نوار تسمه های برزنتی جهت حمل مواد غذایی و یا مواد صنعتی است. این عمل معمولا با نصب کاسه قاشقک فلزی یا پلاستیک انجام می گردد. قاشقک ها دارای سایز مشخص استاندارد بوده و با بست های مخصوصی به تسمه متصل می شود.

کارایی تسمه برزنتی

بیشترین کاربرد نوار تسمه های برزنتی برای حمل مواد غذایی و یا مواد صنعتی است که با نصب کاسه قاشقک‌های فلزی یا پلاستیکی انجام میشود. این قاشقک‌ها سایز مخصوص و استانداردی دارند و با بست یا پیچ به تسمه وصل میشوند که در صنایع آرد، برنج، گندم، دانه های روغنی و غیره بکار میرود.

جنس این قاشقک ها در انواع فلزی و پلاستیکی است. قاشقک های فلزی از ورق کششی آهنی ساخته می‌شوند. قاشقک‌های پلاستیکی از جنس PP مخصوص صنایع غذایی مثل آرد، گندم، نمک، چای و قهوه و مواد غذایی که بیشتر بصورت ریز و پودر هستند استفاده میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021366*****
[نمایش اطلاعات]