اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105056319619301

روش های از بین بردن سوسک توالت

چگونه از شر سوسک توالت خلاص شویم؟

کد: 140105056319619301

https://bit.ly/3JiMgfa

، تهران , (اخبار رسمی): سوسک توالت را با چه راهکارهای خانگی می توان از بین برد؟ روش های از بین بردن سوسک توالت چیست؟ سوسک توالت از کجا می آید؟ آیا دهانشویه لیسترین سوسک ها را می کشد؟

چگونه از شر سوسک توالت خلاص شویم؟
سوسک توالت

سوسک ها مزاحم هستند، اما آفت کش ها و مواد دافع شیمیایی به دلیل عوارض جانبی مشکل ساز هستند. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید به جای آن از روش های طبیعی کنترل آفات مانند دهان شویه استفاده کنید. بیشترین تماسی که با لوله بازکنی افسریه گرفته می شود به همین دلیل است و اغلب می پرسند که از چه چیزی می توانند برای کشتن سوسک استفاده کنند.

همه دهانشویه‌ها به اندازه کافی قوی نیستند که سوسک ها را از بین ببرند، اما لیسترین اگر مستقیماً روی سوسک هایی که می بینید اسپری کنید ممکن است قوی باشد. این روغن حاوی چهار اسانس از جمله اکالیپتول، منتول، متیل سالیسیلات و تیمول است که با هم برای از بین بردن باکتری ها کار می کنند. به طور خاص، اکالیپتول در دوزهای بالا سمی است. همچنین می توانید با استفاده از دهانشویه، آب و صابون ماشین ظرفشویی یک محلول ساده دافع سوسک درست کنید.

بوی تند نعناع باید برای دور نگه داشتن سوسک ها کافی باشد، حتی اگر دهانشویه مستقیماً آنها را از بین نبرد. برای اینکه کار کند، باید آن را به طور مکرر در اطراف خانه خود اسپری کنید، و باید از سایر روش های کنترل آفات در کنار آن استفاده کنید تا به طور موثر عمل کند.

آیا می توانید برای از بین بردن سوسک ها از دهان شویه استفاده کنید؟

سوسک ها یکی از ناخوشایندترین آفاتی هستند که محیط های انسانی با آن مواجه است. آنها نه تنها غیربهداشتی هستند، بلکه باکتری های مضر ایجاد کننده بیماری مانند:

  • Salmonella
  • Staphylococcus
  • Streptococcus

به همین دلیل است که باید سعی کنید سوسک ها را قبل از اینکه به محیط شما نفوذ کنند از خانه خود دور نگه دارید. اگر به دنبال یک روش طبیعی کنترل آفات هستید، ممکن است متوجه شوید که دهانشویه گزینه خوبی است، شگفت زده شوید.

مزایای استفاده از دهانشویه برای کشتن سوسک توالت

  • ایمن برای حیوانات خانگی و کودکان کوچک
  • عاری از مواد شیمیایی خطرناک
  • ارزان و آسان برای خرید

روش استفاده از دهانشویه برای کشتن سوسک

  • مقدار مساوی دهانشویه را با آب در یک بطری اسپری تمیز مخلوط کنید و چند قطره مایع شوینده به آن اضافه کنید.
  • بطری را تکان دهید و آن را آزادانه در اطراف خانه اسپری کنید.
  • همچنین می‌توانید محلول را مستقیماً روی مبلمانی که ممکن است سوسک‌ها در کمین هستند اسپری کنید.
  • این کار را هر 2 تا 4 ساعت تکرار کنید تا زمانی که سوسک‌ها را در مجاورت نبینید.

روش دیگر استفاده از دهانشویه در کنار روغن نعناع است. برای انجام این:

  • پنج قطره روغن نعناع را به نصف فنجان دهانشویه اضافه کنید.
  • آن را در یک بطری اسپری بریزید.
  • دو فنجان آب اضافه کنید و محلول را خوب هم بزنید یا تکان دهید.
  • محلول را در جایی که احتمال دارد سوسک ها در کمین هستند اسپری کنید و آن را در تمام اتاق های خانه خود بپاشید.
  • اگر محلول را مستقیماً روی سوسک ها اسپری کنید، ممکن است حتی بتوانید آنها را بکشید.

سوسک‌ها از بوی نعناع، در کنار سایر روغن‌های خانواده نعناع متنفرند، بنابراین اسپری کردن دهان‌شویه در اطراف خانه می‌تواند آنها را از نقل مکان و ایجاد کلنی در خانه شما باز دارد. همچنین می تواند آنها را از خانه شما بیرون کند. مزیت استفاده از دهانشویه به عنوان یک روش کنترل آفات این است که:

آیا دهانشویه لیسترین سوسک ها را می کشد؟
لیسترین یک برند دهانشویه ضدعفونی کننده است که برای از بین بردن باکتری ها طراحی شده است. این بدان معنی است که می تواند سوسک ها را در تماس مستقیم بکشد. دلیل این کار این است که حاوی اسانس های مضر برای سوسک ها است که عبارتند از:

  • اکالیپتول
  • منتول
  • متیل سالیسیلات
  • تیمول

به طور خاص، اکالیپتول، ماده اولیه لیسترین، معمولا در محصولات دافع حشرات استفاده می شود. در درخت چای یافت می شود و در مقادیر زیاد سمی است.

این تنها مزیت استفاده از لیسترین علیه سوسک ها نیست. به گفته مجله بهداشت دندان، دهانشویه ضد میکروبی به غشای سلولی باکتری نفوذ کرده و آنها را از بین می برد. همین را می توان در مورد سوسک ها نیز گفت.

مجله کشاورزی و حشره شناسی شهری توضیح می دهد که چگونه روغن نعناع برای سوسک های آلمانی و سوسک های آمریکایی سمی است و به لیسترین خاصیت کشنده سوسک می دهد.

برای از بین بردن سوسک ها می توانید لیسترین را نیز به اسپری مو اضافه کنید. این اسپری چسبناک است، بنابراین اسپری کردن آن مستقیماً روی سوسک، دهانه تنفس آنها را می‌بندد و آنها را تا حد مرگ خفه می‌کند. اسپری مو محلول در آب است، بنابراین می توانید بدون آسیب رساندن به سطوح یا مبلمان، آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب از روی سطوح پاک کنید.

آیا لیسترین سوسک ها را دفع می کند؟

لیسترین به لطف اسانس های موجود در آن یکی از بهترین برندهای دهانشویه برای دفع سوسک است. سوسک ها از بوی نعناع متنفرند، بنابراین صرف نظر از اینکه کدام نوع دهانشویه لیسترین نعنایی را انتخاب می کنید، به خوبی از آنها دور می مانند.

حتما ابتدا دهانشویه را رقیق کنید، در غیر این صورت با سطوح چسبناک مواجه خواهید شد. اگر نمی خواهید دهانشویه را در اطراف خانه خود اسپری کنید، یک فنجان یا ظرف کم عمق حاوی لیسترین را در گوشه و کنار خانه خود بگذارید. بوی تند باید برای دور نگه داشتن سوسک ها کافی باشد.

همانطور که گفته شد، احتمالاً متوجه خواهید شد که استفاده از لیسترین به تنهایی برای جلوگیری از سوسک ها برای همیشه کافی نیست. با گذشت زمان، سوسک ها ممکن است به بو عادت کنند. به طور مشابه، اگر آنها به اندازه کافی گرسنه یا تشنه باشند، در جستجوی منابعی که برای زنده ماندن نیاز دارند، رایحه را نادیده می گیرند. سپس این احتمال وجود دارد که بوی دهانشویه محو شود و بی اثر شود.

در عوض، چرا استفاده از سایر مواد دافع طبیعی را برای ایجاد محیطی ناخوشایند برای آفات در نظر نمی گیریم؟ علاوه بر بوی نعناع دهانشویه، مواد زیر سوسک ها را دفع می کنند:

  • دارچین
  • سیر
  • قهوه
  • مرکبات

آنها همچنین از بوی روغن های ضروری زیر متنفرند:

  • اسطوخودوس
  • درخت چای
  • اکالیپتوس
  • نعناع تند
  • سیترونلا

استفاده همزمان از این موارد به احتمال زیاد سوسک ها را به طور موثرتری دور نگه می دارد و با همکاری یکدیگر ناخوشایندترین محیط ممکن را برای آفات ایجاد می کند.

آیا خمیر دندان می تواند سوسک ها را از بین ببرد؟

اکنون که می دانید دهانشویه در برابر سوسک ها موثر است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا خمیردندان نیز موثر است؟ اکثر خانه ها حداقل یک لوله خمیر دندان در کابینت حمام دارند که آنها را به روشی آسان و ارزان برای کنترل آفات تبدیل می کند.

برخی از خمیردندان ها حاوی بوراکس هستند که به عنوان یک ماده تمیز کننده برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود. این ماده از همان ترکیب شیمیایی اسید بوریک - یک آفت کش معمولی سوسک - ساخته شده است. به همین دلیل است که انسان ها، به ویژه کودکان خردسال، نباید خمیر دندان را هنگام مسواک زدن قورت دهند.

برای اینکه خمیر دندان سوسک ها را بکشد، باید آن را بخورند. بوراکس سوسک ها را جذب نمی کند، بنابراین معمولاً در طعمه هایی استفاده می شود که حاوی مواد غذایی هستند که نمی توانند در برابر آنها مقاومت کنند. هنگامی که یک سوسک محلول را می خورد، به کلنی خود برمی گردد تا بمیرد. وقتی این کار انجام می شود، سایر سوسک ها بدن را می خورند، بوراکس سمی را مصرف می کنند و همچنین می میرند.

از آنجایی که خمیردندان بسیار نعنایی است، سوسک ها بعید هستند که آن را بخورند. با این حال، می‌توانید شانس خود را با خمیردندان میوه‌ای حاوی بوراکس که سوسک‌ها بیشتر مصرف می‌کنند، امتحان کنید. همانطور که گفته شد، اگر آنها به اندازه کافی گرسنه باشند، هر چیزی می خورند - حتی خمیر دندان نعنایی.

آیا خمیردندان سوسک ها را دفع می کند؟

خمیر دندان به احتمال زیاد به عنوان دافع سوسک موثرتر است. مقداری خمیردندان به اندازه نخود را در هر جایی که احتمال دارد سوسک‌های شما آویزان شوند قرار دهید تا آنها را دور نگه دارید. اگر در نهایت آن را بخورند - حتی بهتر است، زیرا ممکن است آنها را بکشد.

در حالی که دهانشویه ممکن است یک دافع سوسک موثر باشد که گاهی سوسک ها را می کشد، مقابله با هجوم معمولاً پیچیده تر از اسپری کردن محلول دهان شویه در اطراف خانه شما است. به همین دلیل است که به عنوان یک درمان تکمیلی در کنار سایر روش های کنترل آفات بهتر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

lolehbazkon

ارائه خدمات لوله بازکنی در تهران لوله بازکنی پیروزی لوله بازکنی افسریه

اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]