اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105266362719301

دلایل اصلی بوی بد فاضلاب چیست

10 دلیل اصلی بوی بد فاضلاب به هنگام بارندگی/ راهکار رفع بوی فاضلاب

کد: 140105266362719301

https://bit.ly/3dyH0rT

، تهران , (اخبار رسمی): چرا به هنگام بارندگی بوی بد فاضلاب در خانه می پیچد؟ چگونه می توان از بوی بد فاضلاب به هنگام بارندگی جلوگیری کرد؟

10 دلیل اصلی بوی بد فاضلاب به هنگام بارندگی + راهکار رفع بوی فاضلاب
لوله بازکنی تهران

بوی فاضلاب می تواند از منابع مختلفی در داخل و خارج از خانه یا محل کار شما باشد. 

برای کمک به یافتن منبع بوی فاضلاب و حل سریع مشکل، این مراحل ساده را دنبال کنید. داخل خانه خود را بررسی کنید. 
آیا سینک حمام یا آشپزخانه شما تا حدی مسدود شده است؟ مو، ضایعات غذا و سایر مواد ممکن است در خم S آشپزخانه یا فاضلاب حمام جمع شوند. اگر بو از داخل خانه می آید، ممکن است توالت یا فاضلاب مسدود شده باشد. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده، یاد بگیرید که چگونه از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

بوی فاضلاب همچنین می تواند به دلیل خشک شدن S-bend و باعث شکسته شدن آب بند آب شود. شکستن مهر و موم آب باعث می شود که بوهای مجرای فاضلاب از طریق توالت، سینک ظرفشویی و زهکشی وارد خانه شود. همزمان می توانید روش های کشتن سوسک توالت را هم بیاموزید.

ما مسئول تعمیر لوله کشی توالت یا خانه شما نیستیم، بنابراین ممکن است لازم باشد برای بررسی با یک شرکت لوله بازکنی بلوار فردوس تماس بگیرید. 

دلیل اینکه خانه شما بوی فاضلاب می دهد وقتی باران می بارد. حداقل یک بار برای همه ما اتفاق افتاده است - شما در یک صبح بارانی از خواب بیدار می شوید یا پس از رانندگی در یک روز بارانی وارد خانه خود می شوید و چیزی کاملاً بوی خوبی ندارد. به جای رایحه ای تازه، تمیز و طبیعی، وقتی باران می بارد، خانه شما بوی فاضلاب می دهد.

بنا به دلایلی، بوی تند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شما را به یاد آبگیری فاضلاب می‌اندازد.

در زیر علل احتمالی، راه‌حل‌ها و نکات پیشگیری را بررسی می‌کنیم.

وقتی باران می بارد خانه ام بوی فاضلاب می دهد! چه خبر است؟
بوی فاضلاب در خانه شما می تواند بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص اگر دلیلی برای آن وجود نداشته باشد. چند دلیل احتمالی وجود دارد، و در ادامه در مورد هر کدام با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

باکتری ها و ضایعات در حال تجزیه

اولین و شایع ترین علت بوی فاضلاب در خانه، باکتری ها و فضولات در حال تجزیه در سیستم فاضلاب است.

ترکیب اکثر فاضلاب ها مخلوطی از رطوبت، فضولات انسانی و زهکشی است که می تواند بوی بسیار بدی ایجاد کند. خروج گاز در واقع می تواند سمی باشد، به همین دلیل است که سیستم های فاضلاب با تله های فاضلاب طراحی شده اند تا خروج گاز را قطع کنند.

توالت های مسکونی دارای یک تله فاضلاب U شکل در سیستم خود هستند که در آن آب جمع می شود و مانعی بین گازهای فاضلاب و خانه شما ایجاد می کند. اگر تله به درستی با دوشاخه فاضلاب مهر و موم نشده باشد یا دوشاخه ها شل شده باشند، نتیجه ناگزیر خروج گاز فاضلاب یا به عبارت دیگر بوی بسیار تند خواهد بود.

خشک شدن S-bend

اگر خانه شما هنگام بارندگی بوی فاضلاب می دهد، یکی دیگر از مقصران احتمالی ممکن است یک مانع آب خشک شده در تله فاضلاب باشد که معمولاً به دلیل عدم استفاده ایجاد می شود.

اگر در خانه خود وسایلی دارید که زیاد استفاده نمی شود، مانند دوش حمام در زیرزمین، سد آب داخل تله فاضلاب می تواند خشک شود. سریع ترین راه برای رفع این مشکل این است که مقداری آب از آن فیکسچر خارج کنید تا شکم تله را پر کرده و مانع آب را دوباره ایجاد کنید.

به طور مشابه، اگر نشتی باعث تخلیه آب بندی تله U شکل توالت شود، گازهای فاضلاب می توانند شروع به بالا رفتن کنند. این به نوبه خود می تواند باعث خروج گاز و جمع شدن آن در داخل خانه شود که می تواند به طور جدی بر سلامت و رفاه خانواده شما تأثیر بگذارد.

آب و فشار

وقتی باران می‌بارد، رواناب آب باران باید به جایی برود که می‌بارد. به دلیل گرانش، معمولاً به پایین‌ترین نقطه‌ای که می‌تواند می‌رود، می‌ریزد و در هر آبریز موجود یا شکستگی در مخزن می‌ریزد. با جمع شدن آب، فضا را اشغال می کند و باعث می شود گاز به سمت بالا حرکت کند تا حجم فزاینده آب را در خود جای دهد. این به این دلیل است که دودها چگالی کمتری دارند، بنابراین شروع به خارج شدن از فاضلاب می کنند و در این فرآیند بوی بدی ایجاد می کنند.

اگر روی سپتیک تانک هستید

اگر روی سپتیک تانک هستید و هنگام بارندگی متوجه بوی بد داخل خانه خود می شوید، علت ممکن است یکی از دلایل زیر باشد یا ترکیبی از آن:

باران اغلب باعث تغییرات فشار اتمسفر می شود که می تواند منجر به سنگین شدن هوا شود. به این ترتیب، گازهای متان که معمولاً در سپتیک تانک یافت می‌شوند، به طور معمول از طریق دریچه جریان نمی‌یابند. در عوض، آنها روی زمین می مانند و باعث ایجاد بوی بدی شبیه به تخم مرغ های فاسد می شوند.
دمای سرد می‌تواند باعث ریزش آب از پشته‌های هواکش لوله‌کشی شود. در این صورت متوجه خواهید شد که بوی آن در طول روز متفاوت است، به خصوص اگر هوا باد باشد. اگر با بالا رفتن دما، بو کاهش پیدا کند، نزول‌ها محتمل‌ترین علت بوی بد فاضلاب در خانه شما هستند.
اگر سپتیک تانک پر باشد، می تواند باعث از کار افتادن پمپ شود. به این ترتیب، فاضلاب جدید جایگزین فاضلاب قدیمی نمی شود و در نتیجه بوی بدی ایجاد می کند.
مسدود شدن سیستم تهویه در سپتیک تانک یکی دیگر از دلایل احتمالی بوی فاضلاب در خانه شما است. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که کارهایی را روی خانه یا محوطه‌سازی انجام داده باشید و دریچه‌های هوا دیگر به درستی کار نکنند. نتیجه گازهای فاضلاب خواهد بود که نمی توانند از فاضلاب خارج شوند، در عوض در خانه شما جمع می شوند و باعث ایجاد بوی بد می شوند.

سایر دلایل بوی فاضلاب در خانه شما

  • لوله های ترک خورده: لوله های فرسوده، شکسته یا ترک خورده می توانند باعث خروج گاز فاضلاب از طریق آنها و ورود به خانه شما شوند.
  • نشتی: لوله ها یا دریچه های نادرست قرار داده شده می توانند منجر به نشتی در سیستم لوله کشی شما شوند که به نوبه خود می تواند باعث خروج گاز فاضلاب از داخل خانه شما شود. به طور مشابه، اگر دریچه ها خیلی نزدیک به پنجره یا ورودی هوا نصب شوند، گاز فاضلاب نیز می تواند به خانه شما نشت کند. در برخی موارد، نشتی از سیستم‌های سپتیک مجاور می‌تواند از طریق شکاف‌هایی در فونداسیون وارد خانه شما شود.
  • زهکشی مسدود شده: زهکشی ها وظیفه انتقال زباله های سمی را از طریق سیستم سپتیک بر عهده دارند. شایع ترین علت گرفتگی زهکشی، پشتیبان گیری فاضلاب ناشی از مواردی است که نباید ریخته یا شسته می شدند. اگر رفع نشود، گرفتگی می تواند به تجزیه شدن ادامه دهد و بوی بسیار بدی در خانه شما ایجاد کند.
  • توالت های شل: توالت هایی که محکم به خطوط فاضلاب متصل نیستند می توانند باعث نشت گاز در خانه شما شوند.

آیا گاز فاضلاب خطرناک است؟

بله - تنفس گاز فاضلاب سالم نیست و در واقع اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، می تواند بسیار خطرناک باشد.

گاز فاضلاب در واقع ترکیبی از گازها و ترکیبات مختلف از جمله سولفید هیدروژن، متان، آمونیاک و دی اکسید کربن است. در حالی که گاز فاضلاب در مقادیر کم خطرناک نیست، برخی از گازهای موجود در ترکیب آن می توانند تا حد زیادی به سمیت سطح بالا کمک کنند.

سولفید هیدروژن: تحقیقات نشان داده است که سولفید هیدروژن می تواند برای سیستم های اکسیژن بدن سمی باشد. سولفید هیدروژن در مقادیر زیاد نیز می تواند باعث علائم نامطلوب، آسیب به اندام ها و گاهی اوقات حتی مرگ شود.

آمونیاک ممکن است قبلاً برای شما به عنوان ترکیبی که اغلب در تمیز کردن مواد شیمیایی استفاده می شود آشنا باشد. به خصوص به دلیل بوی متمایزش مشهور است. قرار گرفتن در معرض سطوح کم آمونیاک می تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود. در سطوح بالاتر، این ترکیب می تواند باعث آسیب اندام یا مرگ شود.

هم متان و هم دی اکسید کربن نسبتا غیر سمی و برای انسان بی ضرر هستند. با این حال، متان می تواند در مقادیر زیاد بسیار قابل اشتعال شود. از آنجایی که آمونیاک نیز بسیار قابل اشتعال است، شکی نیست که گاز فاضلاب در سطوح بالاتر می تواند خطر آتش سوزی جدی باشد.

علائم قرار گرفتن در معرض گاز فاضلاب چیست؟

اولین علامت گاز فاضلاب در خانه شما بوی بدی است - به تخم مرغ های فاسد یا پساب فاضلاب فکر کنید. بسته به سطح گاز فاضلاب موجود، ممکن است طیف وسیعی از علائم را تجربه کنید، از جمله:

  • سردرد
  • سبکی سر
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • خستگی
  • سرگیجه
  • تمرکز ضعیف
  • حافظه ضعیف

اگر سطوح بالای گاز فاضلاب به خانه شما نشت کند، می توانید انتظار علائم بسیار جدی تری داشته باشید، مانند:

  • از دست دادن بویایی
  • تحریک دهان، گلو و ریه (ناشی از سطوح بالای آمونیاک)
  • سوزش چشم
  • چشم صورتی
  • تشنج
  • کما
  • مرگ

اگر بوی گاز فاضلاب را در خانه خود حس کردید، باید فوراً اقدام کنید تا خود و خانواده خود را در معرض خطر قرار ندهید. در صورت عدم توجه، گاز فاضلاب می تواند تجمع یافته و باعث مشکلات جدی درازمدت سلامتی شود.

چگونه از بوی فاضلاب در خانه خود در هنگام بارندگی جلوگیری کنیم؟

وقتی صحبت از بوی بد گاز فاضلاب در خانه شما می شود، همه چیز با پیشگیری شروع می شود. در اینجا سه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از نشت گاز فاضلاب در داخل خانه و جلوگیری از بوی بد ناشی از آن آورده شده است.

اطمینان حاصل کنید که آب در تله فاضلاب باقی می ماند

هنگامی که مکان تمام تله های لوله کشی در خانه خود را می دانید، می توانید مطمئن شوید که آنها در سطح آب مناسب قرار دارند تا از موانع آب خشک شده جلوگیری شود. اگر وسایلی وجود دارد که خیلی به ندرت استفاده می کنید یا اصلاً استفاده نمی کنید، یک راه خوب برای جلوگیری از خشک شدن تله ها این است که چند قاشق غذاخوری روغن نباتی را روی آب بریزید تا تبخیر کم شود.

فاضلاب های خود را تمیز کنید

گرفتگی زهکشی بسیار رایج است. از زباله ها گرفته تا موها گرفته تا اسباب بازی ها و انواع اشیاء دیگر، بسیاری از چیزها می توانند به فاضلاب شما راه پیدا کنند. برای جلوگیری از گرفتگی در زهکشی، باید به طور مرتب درپوش های تخلیه را بردارید و زباله ها را از روی آنها تمیز کنید، سپس آنها را کنار بگذارید.

اگر یک پاک کننده ضایعات لوله دارید، می توانید آن را در زهکشی بچسبانید و تمام زباله های داخل آن را بیرون بکشید. اگر نه، می توانید به سادگی یک قلاب کوچک را در انتهای یک سیم خم کنید و به جای آن از آن برای حذف زباله ها استفاده کنید. می توانید این کار را چند بار تکرار کنید تا جایی که دیگر زباله ای در زهکشی وجود نداشته باشد. در انتها، زهکش را با 4 تا 5 گالن آب جوش بشویید و درپوش (ها) را تعویض کنید.

مطمئن شوید که آببندی توالت از بین نرفته است

همانطور که قبلاً در بالا توضیح دادیم، یک توالت شل نه تنها می تواند باعث نشتی مستقیم روی زمین شود، بلکه می تواند گازهای فاضلاب را از داخل خانه شما خارج کند. توالت های خود را برای هر گونه اتصال یا پیچ و مهره های شل بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ راهی برای تجمع بو در خانه شما وجود ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

lolehbazkon

ارائه خدمات لوله بازکنی در تهران لوله بازکنی پیروزی لوله بازکنی افسریه

اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]