کد: 140105066322118524

باسکول چیست و آشنایی با انواع باسکول

کد: 140105066322118524

https://bit.ly/3PYCz7S

، (اخبار رسمی): باسکول چیست؟

باسکول چیست و آشنایی با انواع باسکول
خرید باسکول

باسکول چیست؟

 در جواب اینکه باسکول چیست، میتوان گفت به ترازویی که معمولا برای وزن های بیشتر از ۷۰ کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد باسکول می‌گویند. همچنین از باسکول‌ها برای وزن کردن اجسام کوچک، از جمله انسان و حیوان، تا اجسام بزرگ شامل کامیون و بار آن ها، استفاده می شود. در واقع باسکول یک ترازو در ابعاد بزرگ است. باسکول‌ها اولین بار در کشور فرانسه برای وزن کردن دام ها و وسایل نقلیه به کار گرفته شدند. باسکول به معنی پل معلق است و ریشه فرانسوی دارد. باسکول به زبان فرانسوی Bascule Publique یا Poids Public است و در انگلیسی به معنای پل توزین یعنی Weighbridge است.

می باشد. هر باسکول از سه جزء تشکیل شده است: صفحه پلتفرم، لودسل( حسگرهای وزن) و نمایشگر وزن. در ادامه به شرح اجزاء باسکول می‌پردازیم.

اجزاء تشکیل دهنده

در این قسمت و در ادامه مبحث باسکول چیست، به توضیح اجزای تشکیل دهنده باسکول می‌پردازیم:

صفحه پلتفرم

صفحه پلتفرم، وسیله ای است که جسمی که قرار است توزین شود بر روی آن قرار می گیرد. در واقع صفحه پلتفرم، پل معلقی است که بر روی لودسل قرار دارد.

حسگرهای وزن یا لودسل

لودسل وظیفه دارد وزن جسم قرار گرفته بر روی صفحه پلتفرم را به صفحه نمایشگر وزن انتقال دهد. همچنین این حسگرها، به عنوان پایه‌های صفحه پلتفرم هم عمل می‌کنند.

نمایشگر وزن

به صفحه نمایشی که وزن اندازه گیری شده را به صورت عدد نشان می دهد، نمایشگر وزن می‌گویند.

اجزاء تشکیل دهنده

در این قسمت و در ادامه مبحث باسکول چیست، به توضیح اجزای تشکیل دهنده باسکول می‌پردازیم:

صفحه پلتفرم

صفحه پلتفرم، وسیله ای است که جسمی که قرار است توزین شود بر روی آن قرار می گیرد. در واقع صفحه پلتفرم، پل معلقی است که بر روی لودسل قرار دارد.

حسگرهای وزن یا لودسل

لودسل وظیفه دارد وزن جسم قرار گرفته بر روی صفحه پلتفرم را به صفحه نمایشگر وزن انتقال دهد. همچنین این حسگرها، به عنوان پایه های صفحه پلتفرم هم عمل می کنند.

نمایشگر وزن

به صفحه نمایشی که وزن اندازه گیری شده را به صورت عدد نشان می دهد، نمایشگر وزن می‌گویند.

انواع باسکول قپان یا مکانیکی

  • باسکول سنگی
  • باسکول‌های سبک
  • باسکول‌های جاده ای

انواع باسکول‌های دیجیتال

  • باسکول صنعتی
  • باسکول فروشگاهی
  • باسکول جاده ای
  • ترازو باسکول باشگاهی یا نفرکش

انواع باسکول از نظر نوع کارکرد

در این بخش با انواع باسکول از نظر نوع کارکرد می‌پردازیم.

باسکول آویز

این دستگاه برای وزن کردن اجسامی که از سطح زمین فاصله دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. باسکول آویز دارای یک قلاب برای آویزان شدن از سقف و جرثقیل است و اجسام را از زیر وزن می کند. این دستگاه به نام‌های باسکول جرثقیل و باسکول سقفی نیز شناخته می‌شود. از انواع این نوع باسکول می‌توان باسکول‌های آنی لود و باسکول برند پند را نام برد.

باسکول جاده ای

این نوع باسکول، یک باسکول زمینی است که برای وزن کردن بار در ماشین های سنگین، به کار می رود. به این صورت که ماشین سنگین بر روی آن قرار می‌گیرد و وزن بار آن توسط باسکول نشان داده می شود‌. بیشتر باسکول‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند، با ظرفیت های ۶۰، ۵۰ و ۲۰ تنی هستند. از انواع این نوع باسکول می‌توان باسکولهای برند پند را نام برد.

باسکول صنعتی

این باسکول‌ها مقاومت بالایی دارند و دارای دوام بالا و ضربه گیر هستند. بنابراین از آن ها معمولا در کارخانهها استفاده می شود. همچنین این باسکول‌ها نسبت به مدل فروشگاهی، بدنه محکم و مقاوم تری دارند که قادر است، ضربه و فشارهای محکم را تحمل کند. از بهترین باسکول‌های صنعتی، میتوان باسکول‌های صنعتی پند و محک را نام برد.

باسکول فروشگاهی

این نوع باسکول همان باسکول‌های زمینی است که در مغازه ها و فروشگاه ها وجود دارد. این باسکول‌ها دارای دقت کمی هستند و حداکثر ظرفیت تحمل اجسام توسط آن ها حدود ۵۰۰ کیلوگرم است. باسکول‌های پند و باسکول محک از این نوع باسکول‌ها هستند.

باسکولت

باسکولت ها ساختار فلزی یک پارچه ای دارند، همچنین طراحی آن ها نسبت به سایر مدل ها، جدیدتر است. از این نوع باسکول، در صنایع مختلف برای وزن کردن اجسام گوناگون استفاده می شود، از جمله: صنعت نساجی، مواد غذایی، صنایع شیمیایی، دارویی و غیره.

خرید باسکول

پس از فهمیدن اینکه باسکول چیست و آشنایی با انواع باسکول می‌توان به خرید آن اقدام کرد. در خرید باسکول باید به نوع باسکول، برند باسکول، محیطی که قرار است باسکول استفاده شود و اجسامی که قرار است با آن وزن شوند، توجه کرد. با توجه به این نکات می‌توان یک باسکول ایده آل متناسب با نیاز خود خریداری کرد. شرکت تراز الکترونیک ارائه دهنده انواع باسکول با قیمت مناسب در بازار می باشد. شما میتوانید برای ثبت سفارش و خرید به سایت شرکت مراجعه بفرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترازالکترونیک

مجموعه تراز الکترونیک ارائه دهنده ی تجهیزات توزین از قبیل ترازو و باسکول و… همچنین ارائه دهنده ی تجهیزات فروشگاهی از قبیل صندوق های فروشگاهی و کالباسبر و … این مجموعه با سابقه 20 ساله آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.