اطلاعات تماس
  • 044334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105096327319334

نصب نرم افزار CMMS

استقرار نرم افزار CMMS در شرکت دیجی کالا

کد: 140105096327319334

https://bit.ly/3Sfbv6d

، (اخبار رسمی): در سال 1399 سامانه جامع نگهداری و تعمیرات آلکا طی دو مرحله در شرکت دیجی کالا نصب و راه اندازی شد. مدیریت نگهداری و تعمیرات ناوگان خودرویی و ارتباط آنلاین با سایر سامانه های شرکت دیجی کالا از جمله دغدغه‌های اولیه مدیران این شرکت بود.

استقرار نرم افزار CMMS در شرکت دیجی کالا
اجرای نسخه مدیریت ناوگان خودروئی و نسخه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات ثابت نرم افزار AlkaCmms
استقرار نرم افزار CMMS در شرکت دیجی کالا
اجرای نرم افزار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه AlkaCmms در شرکت نوآوران فن آوازه

نرم افزارهای cmms از جمله ابزارها در مدیریت نگهداری و تعمیرات به شمار می‌آیند، یکی از نرم افزار های سرآمد در حوزه نگهداری و تعمیرات، نرم افزار نت آلکا است که دارای امکانات و مزایای باالقوه ای است.

در سال 1399 سامانه جامع نگهداری و تعمیرات آلکا (شرکت سامان) طی دو مرحله در شرکت دیجی کالا نصب و راه اندازی شد. مدیریت نگهداری تعمیرات ناوگان خودرویی و ارتباط آنلاین با سایر سامانه های شرکت دیجی کالا از جمله دغدغه های اولیه مدیران این شرکت بود.

امکاناتی که در قالب نرم افزار تعمیر و نگهداری آلکا در واحد حمل و نقل دیجی کالا ارائه شد: مدیریت تعمیر و نگهداری ناوگان خودرویی در کلانشهر تهران، مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی در وسعت گسترده، ارتباط پیوسته تکنسین ها و تعمیرکاران، ارتباط پایدار با سایر سامانه های شرکت و ... هستند.

 پیاده سازی نرم افزار و پوشش کامل نیازهای شرکت دیجی کالا بیش از یکسال به طول انجامید. واحدهای فعال در مقیاس بزرگ نیازهای منحصر به خود را دارند، به همین دلیل سفارش سازی در جهت پوشش این نیازها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. طی مراحل نصب و با عنایت به جلب رضایت شرکت دیجی کالا، این شرکت درخواست نصب نرم افزار جهت مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات ثابت خود را نیز ارائه نمود. پس از بررسی جوانب امر نرم افزار فوق جهت مدیریت نگهداری و تعمیرات بیش از 48000 تجهیز نصب شد.

تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از حوزه های استراتژیک و حساس در هر سازمانی به شمار می‌آید، مدیریت هزینه و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تجهیزات ثمره پیاده سازی یک برنامه نت پیشگیرانه در هر سازمانی محسوب می‌شود.

نرم افزارهای cmms از جمله ابزارها در مدیریت نگهداری و تعمیرات به شمار می‌آیند، یکی از نرم افزارهای سرآمد در حوزه نگهداری و تعمیرات نرم افزار نت آلکا است. نرم افزار نت آلکا بیش از 15 ماژول دارد که هریک از ماژول های نرم افزار cmms آلکا قابلیت های مختص خود را دارند.

ویژگی نرم افزار نگهداری و تعمیر آلکا   

  • سفارش سازی بر اساس نیازهای هر صنعت
  • مدیریت تعمیرات پیشگیرانه Preventive Maintenance
  • مدیریت تعمیرات اضطراری (Emergency Maintenance)
  • برنامه ریزی نت پیش بینانه و پیشگویانه مدیریت انواع کارکرد (کیلومتری، ساعتی، تناژی، ضربه ای و ...)
  • ایجاد هشدار اتمام زمان انواع مدارک (کارت سلامت، معاینه فنی، گارانتی، بیمه و ...)
  • کالیبراسیون و بازدیدهای دوره ای
  • مدیریت چند سازمانی (قابلیت ایجاد ساختار درختی جهت مدیریت یکپارچه سازمان های زیر مجموعه)
  • بخش انبارداری و انبارگردانی و قابلیت ارتباط با سایر نرم افزارهای انبارداری
  • گزارشات و شاخص های عملکردی نت (KPI) و....

لیست نسخه‌های تخصصی نرم افزار تعمیر و نگهداری آلکا

  • نسخه مدیریت ناوگان خودروئی (نرم افزار تعمیر و نگهداری ناوگان خودرویی)
  • نسخه مدیریت تجهیزات ثابت و کارخانجات
  • نسخه تخصصی شهرداری ها (نرم افزار CMMS شهرداری ها)
  • نسخه نرم افزار PM ماشین آلات معدن و راه سازی نسخه
  • مدیریت نت در کشت و صنعت ها
  • نسخه استاندارد نرم افزار نت آلکا

حوزه تعمیر و نگهداری طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می‌گیرد و با بخش‌های مختلفی در سازمان در ارتباط است. نرم افزار CMMS باید این قابلیت را داشته باشد از کلیه فعالیت های بخش نت پشتیبانی نموده و با انعطاف پذیری بالا بتواند با سایر نرم افزار های (حسابداری، انبارداری، سامانه های یکپارچه ERP و ...) ارتباط برقرار نماید. این ویژگی یکی از بارزترین قابلیت‌هایی ست که نرم افزار CMMS بایستی داشته باشد.

ارتباط مستقیم منایع انسانی با ماشین آلات و تجهیزات سبب شده است که به مرور زمان جهت مدیریت دقیق عملکرد اپراتورها اطلاعات مربوط به اپراتورها و تکنسین ها نیز در نرم افزار نگهداری و تعمیرات ثبت و گزارشات آماری و تحلیلی از عملکردشان در اختیار مدیران قرار گیرد. همانطور که ملاحظه نمودید، تعمیر و نگهداری محدود به ماشین آلات و تجهیزات نبوده و نرم افزار مورد استفاده برای مدیریت نگهداری و تعمیرات باید این قابلیت را دارا باشد که در حجم بالای اطلاعات و تنوع و پیوستگی فعالیت ها بخوبی عمل کرده و گزارشات ارزشمندی از عملکرد کلیه بخش ها ارائه نمایید.

گزارشات سامانه نگهداری و تعمیرات آلکا

گزارشات عملکردی و تحلیلی متعددی در نرم افزار نگهداری و تعمیرات ارائه می‌شود، از جمله گزارشات از فعالیت های انجام یافته در بخش نت پیشگیرانه PM، نت اضطراری EM، بازدیدهای دوره ای CM و سایر بخش‌ها. بطور کلی به دلیل اینکه اطلاعات دریافتی از اپراتورها جامع و کامل است گزارشات مدیریتی و شاخصی پرکاربردی در نرم افزار CMMS آلکا دردسترس هستند.

چهار نمونه گزارش شاخصی پرکاربرد در کشور که در نرم افزار نت آلکا ارائه می‌گردند:

شاخص OEE: میزان اثر بخشی کلی تجهیزات

شاخص MTTR: متوسط زمان تعمیر

شاخص MTBF: متوسط زمان بین خرابی

شاخص MTTF: متوسط زمان خرابی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 044334*****
[نمایش اطلاعات]