اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105136336419301

10 مشکل رایج توالت و نحوه رفع آنها بدون لوله کش

کد: 140105136336419301

https://bit.ly/3A2osJy

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکلات رایج توالت و سرویس بهداشتی را بدون نیاز به لوله کش برطرف کنید.

10 مشکل رایج توالت و نحوه رفع آنها بدون لوله کش
10 مشکل رایج توالت و نحوه رفع آنها بدون لوله کش

بسیاری از مشکلات توالت وجود دارد که باید به متخصصان واگذار شود. با این حال، هر مشکلی به یک لوله‌کش نیاز ندارد. در واقع، برخی از توالت‌های مدرن دارای دفترچه راهنمای کاربر هستند که صاحبان خانه می‌توانند در صورت مواجه شدن با مشکل به آن مراجعه کنند. در این راهنما، برخی از مشکلات رایج توالت و نکاتی را در مورد چگونگی حل آنها بدون استخدام لوله کش بررسی خواهیم کرد. قبل از ادامه مقاله بهتر است در خصوص بهترین نوع کاشی برای حمام هم اطلاعاتی کسب کنید.

گرفتگی توالت

گرفتگی یا گرفتگی جزئی آن طور که باید آب را از آب خارج نمی کند. اگر بچه های کوچکی در خانه دارید، این احتمال وجود دارد که آنها سعی کرده باشند اسباب بازی ها یا اشیاء دیگر را در توالت آب بکشند. شستشوی دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، دستمال مرطوب و به طور کلی هر چیز دیگری که تجزیه پذیر نیست می تواند منجر به گرفتگی توالت شود. به عنوان یک قاعده کلی، از شستشوی هر چیزی که مدفوع یا دستمال کاغذی نیست، حتی اگر علامت «قابل شستشو» باشد، خودداری کنید. چنین اقلامی را با زباله های دیگر دور بیندازید.

راه حل:

گرفتگی‌های توالت معمولاً خیلی دور از مجرای فاضلاب نیستند و بنابراین می‌توان آنها را با پیستون باز کرد. اگر جسمی که باعث گرفتگی سیفون شده است، می توانید از یک فلنج برای بیرون آوردن آن استفاده کنید. برای کاهش پاشش و همچنین مکش زیاد، حتما یک پیستون با اندازه خوب تهیه کنید.

نشتی توالت

مخزن توالت شما آب را در خود نگه می دارد که پس از شستشو به کاسه رها می شود. گاهی اوقات، این آب می تواند به داخل کاسه آب نشت کند و این آب اضافی فقط از زهکشی پایین می رود. از آنجایی که تشخیص چنین نشت‌هایی سخت است، ممکن است هر ساله گالن‌های آب را بدون اینکه متوجه شوید هدر دهید. یک راه ساده برای تأیید اینکه آیا توالت شما دوباره به داخل کاسه نشت می کند، قرار دادن کمی رنگ غذا در مخزن است. اگر آب نشت کند، رنگ آبی که در کاسه است را می بینید.

به غیر از نشت آب به داخل کاسه، امکان سرریز شدن آن از طریق لوله سرریز نیز وجود دارد. هنگامی که مخزن به درستی کار می کند، سطح آب باید حداقل نیم اینچ از لوله سرریز فاصله داشته باشد. جریان آب از طریق مخزن سرریز معمولاً به این معنی است که شیر پرکننده خراب شده است. نشتی در توالت فضای مرطوبی را به وجودمی‌آورد که می تواند جولانگاه سوسک توالت باشد. روش های کشتن سوسک توالت را می دانید؟

راه حل:

چند دلیل احتمالی برای نشت آب در توالت شما وجود دارد. شایع ترین علت فلپری است که به طور محکم در نشیمنگاه سوپاپ قرار نمی گیرد. دلیل دیگر ممکن است ترک خوردگی نشیمنگاه سوپاپ یا خرابی واشر باشد. فلپر را سفت کنید یا واشر خراب را تعویض کنید و نشت باید متوقف شود. اگر نشتی از طریق لوله سرریز است، بررسی کنید تا مطمئن شوید که شیر محکم در جای خود پیچ شده است. سرریز شدن آب از مخزن معمولاً به این معنی است که دریچه آنقدر محکم نیست که پس از پر شدن مخزن، ورودی آب بیشتری را مسدود کند.

توالت پر نمی شود/ سطح آب کاسه کاهش می یابد

وقتی توالت شما به خوبی کار می کند، سطح آب در کاسه توالت با ارتفاع خروجی تله p داخلی تعیین می شود. اگر سطح آب در کاسه بیش از حد بالا رفت، نشان دهنده گرفتگی توالت است. با این حال، اگر سطح آب در کاسه خیلی کم شود، چهار دلیل ممکن وجود دارد. اینها هستند:

لوله پر کننده آسیب دیده

لوله پرکننده یک شیلنگ پلاستیکی است که وظیفه ارسال آب به داخل مخزن توالت را پس از شستشوی آن بر عهده دارد. لوله به لوله سرریز متصل می شود و به مرور زمان به دلیل ساییدگی می تواند از آن جدا شود. اگر این اتفاق بیفتد، مخزن به سرعت پر از آب می شود و در نتیجه باعث می شود که شیر جریان آب را حتی قبل از اینکه فرصتی برای پر شدن کافی داشته باشد، قطع کند.

کاسه توالت ترک خورده

ترک خوردن کاسه توالت بسیار نادر است اما هنوز هم اتفاق می افتد. اگر روی زمین آب می بینید و می دانید به این دلیل نیست که کسی "هدف خود را از دست داده"، به احتمال زیاد کاسه ای ترک خورده است. اگر کاسه ترک خورده دارید، سطح آب کاسه توالت کمتر از حد معمول خواهد بود. جدای از افزایش قبوض آب، نفوذ آب به کف می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی ساختاری شود. کاسه توالت ها از چینی ساخته شده اند و امکان تعمیر آنها وجود ندارد، بنابراین ممکن است نیاز به تعویض کل واحد داشته باشید و برای این کار به یک لوله کش نیاز خواهید داشت.

هواکش معیوب

یک خط دریچه فاضلاب که از دیوارهای حمام شما می گذرد و روی سقف خانه شما می گذرد، بخش بسیار مهمی از سیستم لوله کشی است. جریان آزاد هوا در دریچه به اطمینان از تنظیم فشار در سیستم لوله کشی کمک می کند. این به اطمینان از جریان روان آب در لوله ها کمک می کند. اگر خط هواکش مشکل داشته باشد، ممکن است باعث کاهش سطح آب در کاسه توالت شود.

دریچه پر کننده آسیب دیده

دریچه پرکننده جزئی است که تضمین می کند مخزن آب توالت شما پس از شستشو با آب دوباره پر می شود. اگر شیر پرکننده شما فرسوده شود یا از تراز خارج شود، ممکن است مشکلات زیادی از جمله تأثیر بر سطح آب در کاسه توالت شما ایجاد کند.

راه حل ها:

درب مخزن خود را بردارید و به صورت بصری بررسی کنید تا مشخص شود لوله پرکننده شما آسیب دیده یا جابجا شده است. اگر آسیب دیده است، آن را تعویض کنید، اما اگر هنوز در شرایط خوبی است، فقط آن را دوباره بچسبانید.
اگر کاسه توالت ترک خورده دارید، با یک لوله کش برای کمک در تعویض آن تماس بگیرید.
از یک مار لوله کشی برای تمیز کردن و از بین بردن هر گونه زباله ای که ممکن است دریچه لوله کشی را مسدود کرده باشد، استفاده کنید.
شیر پرکننده خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است و بررسی کنید که آیا به هر طریقی آسیب دیده است. اگر آسیب دید، آن را با شیر دیگری که می توانید از فروشگاه های لوازم خانگی خریداری کنید، تعویض کنید.

مخزن سوت هنگام فلاشینگ

با وجود اینکه صدای عبور آب از لوله ها طبیعی است، صدای سوت و بلند توالت طبیعی نیست و نشانه معیوب بودن شیر پرکن مخزن توالت است. با بالا رفتن سن شیر در طول زمان، خراب می شود و این عامل اصلی صدای سوت در توالت‌ها است. این مشکل فقط برای شما بیشتر از آرامش و آرامش شما هزینه خواهد داشت. یک شیر معیوب همیشه منجر به افزایش مصرف آب می شود بنابراین قبض آب شما نیز بالاتر خواهد بود.

راه حل:

همانطور که دیدیم دلیل اصلی صدای سوت خراب بودن شیر پر کردن مخزن است. شیر پر کردن مخزن را با یک شیر جدید تعویض کنید و این باید مشکل را برطرف کند.

فلاش کند

دلیل اصلی تنبل بودن توالت ها و زهکشی ها، مسدود شدن زمین شیرابی است. بدیهی است که این تنها برای خانه هایی که از سیستم سپتیک استفاده می کنند صدق می‌کند. یک آبگیر مسدود شده اجازه نخواهد داد که آب آنطور که در نظر گرفته شده است نفوذ کند. در نتیجه، زهکشی و توالت تنبل خواهند شد. اما حتی اگر سیستم سپتیک ندارید نیز ممکن است زهکشی کند باشد. به عنوان مثال، ممکن است توالت شما مسدود شده باشد یا مخزن شما آب کافی برای ایجاد یک شستشوی موفق نداشته باشد.

راه حل ها:

اگر سیستم سپتیک دارید، لچ فیلد خود را با استفاده از محصول شوک درمانی Bio-Sol تمیز کنید. پس از آن، از محصول نگهدارنده استفاده کنید تا سیستم سپتیک خود را سالم نگه دارید تا از تکرار همان مشکل جلوگیری کنید.
اگر زهکشی شما خوب کار می کند اما توالت شما به آرامی آب می شود، ممکن است توالت با مقداری زباله که در توالت ریخته شده است مسدود شده باشد. از یک پیستون برای باز کردن گرفتگی آن استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، از شستشوی هر چیزی که مدفوع یا بافتی در توالت نیست خودداری کنید.

ثابت نبودن سنگ توالت

یک توالت باید به طور ایمن روی زمین ثابت بماند. اگر توالت شما دچار لرزش شد، حتی اگر نشتی وجود نداشت، فوراً به آن رسیدگی کنید. توالت ها معمولاً زمانی که به خوبی روی زمین قرار نمی گیرند شروع به تکان خوردن می کنند. یک فلنج توالت فرنگی وجود دارد که توالت شما را به لوله تخلیه وصل می‌کند و اگر این فلنج کمی بالاتر از کف باشد، ممکن است توالت فرنگی بلند شده و باعث لق شدن آن شود. گاهی اوقات، این مشکل می تواند در طول زمان با ته نشین شدن کف یا زمانی که درزگیری سخت می شود، ایجاد شود.

راه حل:

گاهی اوقات، پیچ‌های فلنج شل هستند و سفت کردن آنها به ثابت نگه داشتن توالت در یک موقعیت کمک می‌کند. پیچ‌ها را بدون اینکه خیلی سفت کنید ببندید، زیرا می‌توانند توالت را بشکنند و در نتیجه صدمات بیشتری را ایجاد کنند.
قرار دادن توالت زیر پایه آن یکی دیگر از راه حل های DIY برای این مشکل است. شکاف ها را بررسی کنید و شیلنگ ها را بین کف و توالت قرار دهید. اندازه های مختلف شیم را تست و امتحان کنید و در مکان های مختلف تست کنید تا زمانی که شیم ها کاملاً جا بیفتند.

توالت به خودی خود پر می شود

گاهی اوقات، ممکن است صدای توالت خود را بشنوید که دوباره پر می شود، حتی اگر آن را نشویید. این مشکل گاهی اوقات به عنوان گرگرفتگی ارواح نامیده می شود زیرا صدای دوباره پر کردن معمولاً به این معنی است که توالت آب از داخل یا خارج از دست داده است. این ممکن است به طور متناوب در طول روز اتفاق بیفتد. اگر نمی توانید آب را روی زمین یا قسمت بیرونی توالت ببینید، در این صورت دچار نشتی داخلی هستید. آب ناشی از نشت خارجی باید روی زمین قابل مشاهده باشد.

راه حل ها:

لوله پر کردن مجدد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی نصب شده است. اگر بیش از حد در لوله سرریز شما فرو رفته است، آن را بردارید و دوباره در خارج از لوله سرریز نصب کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که وارد لوله سرریز نمی شود و بنابراین به جلوگیری از نشت داخلی کمک می کند
فلپر را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده بررسی کنید. اگر فلپر آسیب دیده است، آن را با فلپر جدید تعویض کنید
اگر دو مرحله اول مشکل را حل نکرد، باید کل فلاش را تعویض کنید.

مشکل عرق کردن توالت

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در تابستان رطوبت بالایی دارد، احتمالاً با مشکل عرق کردن توالت ها مواجه خواهید شد. این امر مخصوصاً در مواردی که تهویه مطبوع نصب نشده باشد یا به درستی کار نمی کند، بیشتر می شود. چگالش در قسمت بیرونی مخزن توالت شما ایجاد می شود و سپس شروع به چکه کردن آن به زمین می کند. اگر کنترل نشود، مشکل عرق کردن توالت نه تنها باعث به هم ریختگی حمام شما می شود، بلکه می تواند به مرور زمان به کف شما آسیب برساند. کف های مرطوب نیز یک خطر هستند. حمام‌ها سطوح سخت زیادی دارند و اگر کسی لیز بخورد و روی زمین خیس و لغزنده بیفتد، ممکن است به شدت آسیب ببیند.

راه حل:

اگر رطوبت بالا یک مشکل رایج در منطقه شما است، می توانید یک مخزن توالت عایق نصب کنید که از تراکم آن جلوگیری می کند.
اطمینان از اینکه تهویه مطبوع شما به درستی کار می کند از تراکم در مخزن توالت نیز جلوگیری می کند.

مشکل حباب توالت

حباب های هوایی که در کاسه توالت بالا می آیند حتی زمانی که توالت را نشویید، نشانه ای از وجود مشکل است. توالت حباب دار یا به دلیل گرفتگی توالت یا دریچه معیوب است. اگر بخواهید مقداری مایع از قوطی بریزید، بدون دریچه دوم برای هوا، به درستی جریان نمی یابد. این اصل کار در پشت دریچه خانه شما است - دریچه به یکسان کردن فشار در تخلیه کمک می کند تا جریان کارآمد آب را تضمین کند. بنابراین، تهویه نامناسب باعث ایجاد حباب توالت می شود. گاهی اوقات، حباب در نتیجه مسدود شدن توالت است. زهکشی توالت یک تله P است، بنابراین توالت مسدود شده معمولاً به این معنی است که یک شی در جایی در فاضلاب توالت گیر کرده است.

راه حل:

اگر توالت مسدود شده است، از یک پیستون برای رفع انسداد آن استفاده کنید. یک پیستون بزرگ همیشه بهتر است زیرا پاشش را به حداقل می رساند و در عین حال مکش را افزایش می دهد.
اگر دریچه مسدود شده است، سعی کنید آن را با یک مار لوله کشی باز کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است لازم باشد از یک لوله کش کمک بخواهید زیرا لوله کش ممکن است مجبور شود دیوار را کند تا به منطقه مشکل دار برسد.

پیچ لولا زنگ زده

پیچ های لولا روی صندلی توالت به راحتی زنگ می زند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، هر بار که توالت را روی لبه قرار می دهید، شاهد گرد و غبار زنگ روی لبه توالت خواهید بود. اگر پسرانی دارید که هنوز با هدف خود مبارزه می کنند، این لولاها بیشتر مستعد زنگ زدگی هستند. ادرار دارای املاح است و وقتی روی لولاها پاشیده می‌شود مشکل زنگ زدگی را تشدید می‌کند.

راه حل:

  • • می توانید با دوبله زدن مقداری لاک شفاف روی سر پیچ ها از زنگ زدگی لولاها جلوگیری کنید.
  • • اگر پیچ های لولا از قبل زنگ زده اند، مقداری درزگیر اعمال کنید.

نتیجه
هر یک از مشکلات ذکر شده در بالا باید به محض شناسایی آنها برطرف شود. عدم توجه به این مشکلات رایج توالت در زمان مناسب باعث می‌شود که آنها به چیزی بدتر تبدیل شوند که ممکن است هزینه زیادی برای شما به همراه داشته باشد. همچنین، حتی اگر بیشتر مشکلات را می توان به راحتی برطرف کرد، اگر از چیزی مطمئن نیستید یا اگر تعمیر DIY کار نمی کند، از تماس با یک لوله کش برای کمک حرفه ای دریغ نکنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

lolehbazkon

ارائه خدمات لوله بازکنی در تهران لوله بازکنی پیروزی لوله بازکنی افسریه

اطلاعات تماس
  • 091281***** - ۰۹۱۹۷۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی