اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105316370719094

معرفی و خرید بهترین چادر کوهنوردی

کد: 140105316370719094

https://bit.ly/3Ado9u9

، (اخبار رسمی): چادرهای کوهنوردی بر اساس دو ویژگی بسیار مهم، تقسیم بندی شده و به عنوان بهترین چادرکوهنوردی شناخته می‌شوند. ویژگی‌های جنس پوش‌ها و وزن چادر، از معیارهای بسیار مهم چادرهای کوهنوردی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه داشت.

معرفی و خرید بهترین چادر کوهنوردی
خرید چادر کوهنوردی

هر چه میزان متریال پارچه بکار رفته شده در چادر بیشتر باشد وزن چادر نیز بیشتر خواهد بود؛ برای مثال چادر دو پوش چهار فصل از نظر کیفیت، مرغوب تر از چادرهای سه فصل هستند اما چادرهای چهار فصل مناسب هر نوع سفر و مکانی نیستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در طول یک ماه چندین بار به طبیعت می روید، حتما باید در هنگام خرید چادرکوهنوردی مورد نظرتان، به کیفیت جنس چادر توجه داشته باشید. پارچه چادرهای کوهنوردی در طول زمان بدلیل استفاده و باز و بسته شدن مکرر، ممکن است دچار ترک و پوسته شدن و یا دچار تخلل های ریزی شوند و ماهیت خود را نیز در مدت زمان استفاده از دست بدهند. بهترین چادرهای کوهنوردی، چادرهایی از جنس نایلون هستند که در متریال آنها یک لایه پلی اورتان بکار رفته شده که از چادر محافظت می کند.

فضای چادرهای کوهنوردی با توجه به فصول و محیط مورد استفاده (فصول گرم و سرد)، طراحی می‌شوند. برخی کوهنوردان فقط در فصول معتدل به طبیعت می‌روند و اغلب کمی نیز مشتاق سفر در همه فصول هستند؛ اگر جزو دسته اول هستید چادرهای سه فصل بهترین گزینه هستند، چرا که طراحی آنها به گونه‌ای است که تهویه بهتری نسبت به چادرهای چهار فصل دارند و متریال بکار رفته در چادرهای سه فصل کمتر خواهد بود و وزن کمتری نیز خواهند داشت.

چادرهای سه فصل فضای داخلی باز تری دارند و حتی برای یک شب زمستانی در دمای پایین نیز مناسب نیستند. پوش‌های چادرهای چهار فصل متریال بسیار بالایی دارند و همین امر سبب حفظ دما و گرمای فضای داخلی چادر می شود و در مقابل نیز از ورود و تجمع رطوبت و بخار های حاصل از معیان بخار آب، جلوگیری خواهند کرد.

انواع چادر کوهنوردی

چادرهای ارتفاع

این دسته از چادرهای کوهنوردی به صورت گنبدی شکل طراحی شده اند و با برخورداری از فریم آلومینیومی، فایبرگلاس یا تیتانیوم نیز مقاومت بسیار بالایی در برابر باد و طوفان دارند. چادرهای ارتفاع دارای دو پوش هستند که پوش اول از ویژگی ضد آب بهره‌مند شده و پوش دوم نیز از پارچه گورتکس طراحی شده است که خاصیت تنفس پذیری دارد.

چادرهای تونلی

چادرهای تونلی دارای دو یا چند حلقه هستند و طراحی آنها به گونه ای است که به حالت آزاد نمی ایستند و با توجه به فرم خاصی که دارند نمی توانند به صورت دو پوش طراحی شوند و از همین رو از پارچه های با متریال بالا طراحی می شوند که مقاومت مطلوبی در برابر وزش باد دارند.

چادرهای اضطراری بقا

چادرهای بقا در ابعاد و حجم بسیار کمی به صورت تک نفره طراحی می شوند تا به راحتی در کوله پشتی کوهنوردی نیز قابل حمل باشند. چادرهای بقا بدون اسکلت و از جنس خاصی تهیه می شوند که تا از کوهنورد در شرایط اضطراری نظیر آب و هوای نامساعد باد و بارانی نیز محافظت نمایند.

بهترین چادرهای کوهنوردی

چادر کوهنوردی 2 الی 3 نفره کایلاس

چادر کوهنوردی دو الی سه نفره کایلاس بهترین چادر از نظر ظرفیت و کیفیت و طراحی برای برنامه های کمپینگ و کوهنوردی های دو نفر الی سه نفر می باشد. چادرهای کایلاس به صورت دو پوش طراحی شده اند که پوش خارجی آن ضد آب و پوش داخلی نیز خاصیت تنفس پذیری دارد. چادرهای کایلاس با توجه به میزان ظرفیتشان، ویژگی و قابلیت های متفاوتی خواهند داشت. برای مثال چادر سه الی چهار نفره دوپوش آلپاین کایلاس علاوه بر فضای اصلی دارای یک فضای مخصوص و جدایی جهت چیدمان تجهیزات سفر، کوله پشتی، تجهیزات پخت و پز و … می باشد.

چادر کوهنوردی اسنوهاک

چادرهای دیسکاوری و سامیت از بهترین چادرهای برند اسنوهاک هستند که به صورت دو الی چهار نفره طراحی می شوند. این چادرها از نظر ظرفیت، کیفیت و وزن گزینه فوق العاده ای برای طبیعت گردی و کمپینگ های چند روزه هستند. چرا که از پارچه مرغوب نایلون و پلی استر برخوردار هستند و مقاومت بالایی در برابر سایش و نفوذ رطوبت دارند و همچنین با بهره مندی از فریم آلومینیومی در برابر باد و طوفان مقاومت بالایی دارند. چادرهای اسنوهاک در مقایسه با ویژگی های مطلوب، قیمت مناسبی نیز دارند که در بین طبیعت گردان و کوهنوردان مبتدی محبوبیت خاصی دارند.

چادر کوهنوردی پکینیو (کله گاوی)

چادرهای پکینیو مانند سایر چادرها دارای دو پوش جدا از هم بوده که پوش خارجی ضد آب و پوش داخلی خاصیت تنفس پذیری دارد. چادرهای پکینیو با برخورداری از وزن و کیفیت مطلوب برای برنامه های کمپینگ، کوهنوردی سبک چند روزه گزینه ایده آلی هستند و این چادر نیز همانند چادر اسنوهاک در بین کوهنوردان و طبیعت گردان محبوبیت خاصی دارد. تفاوت چادرهای کله گاوی در ظاهر و نوع طراحی آنها است که به صورت گنبدی شکل نیستند و تقریبا شکل ذورنقه ای دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی