اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106056380119134

شرایط و بازار کار رشته علوم کامپیوتر در کانادا

کد: 140106056380119134

https://bit.ly/3TlENQS

، (اخبار رسمی): یکی از رشته‌های محبوب که اخیرا در کانادا بازار کار مناسبی دست و پا کرده رشته علوم کامپیوتر در کانادا و مهندسی مربوط به این رشته‌ها جزو مواردی هستند که در میان جوانان برای تحصیل و ورود به بازار کار جذابیت بالایی دارند.

شرایط و بازار کار رشته علوم کامپیوتر در کانادا
بازار کار رشته کامپیوتر در کانادا

اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌ها هستید و دوست دارید از شرایط اپلای علوم کامپیوتر در سایر کشورهای دیگر مطلع شوید می‌توانید در این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات و ابهامات خود را دریابید.

معرفی رشته تحصیلی علوم کامپیوتر

رشته علوم کامپیوتر در واقع به عنوان پلی میان ریاضی و کامپیوتر شناخته می‌شود. طبق آموخته‌‌هایی که از این رشته حاصل می‌گردد به بررسی الگوریتم‌های موجود برای پاسخ به مسائل موجود در کمترین زمان ممکن پرداخته می‌شود. به بیان دیگر این رشته به تعلیم دروس به افرادی می‌پردازد که دارای منطق و دید ریاضی هستند.

رشته تحصیلی علوم کامپیوتر در کانادا دارای 4 گرایش می‌باشد که عبارتند از:

  • محاسبات علمی
  • نظریه الگوریتم‌‌ها
  • سخت افزار
  • سیستم‌های اطلاعاتی

برای اینکه دید واضح‌تری نسبت به این رشته پیدا کنید لازم است بدانید که تمرکز رشته علوم کامپیوتر بر آموزش مفاهیمی علمی، قاعده‌‌مند، منطقی، ساختاری و طراحی و تحلیل الگوریتم‌هایی به جهت ذخیره‌سازی، پردازش، نمایش و … اطلاعات می‌باشد.

گرایش های پرطرفدار رشته علوم کامپیوتر

همانطور که پیش‌تر اشاره شد رشته علوم کامپیوتر دارای 4 گرایش است. هریک از این گرایشات به نسبت علاقه و دیدی که دانشجو درمورد علوم کامپیوتر دارد و هدفی که برای تحصیل در این رشته مدنظر قرار داده است طرفداران خود را دارد. رشته علوم کامپیوتر در کشورهای پیشرفته‌تر مانند کشورهای اروپایی و یا ایالات آمریکا به عنوان رشته اصلی در زمینه مهندسی کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی است. مهندسی نرم افزار نیز شاخه‌ی دیگری از این علم است.

این تفاوت در ایران بدین صورت است که رشته‌ی اصلی مهندسی کامپیوتر است که خود شامل مهندسی نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار و فناوری اطلاعات می‌شود. در مقطع کارشناسی از این رشته نیز 4 گرایش محاسبات علمی، نظریه الگوریتم‌ها، سخت افزار و سیستم‌های اطلاعاتی مورد تدریس و آموزش است.

حال به شرح مختصری از چیستی هریک از این گرایش‌ها می‌پردازیم.

  • گرایش محاسبات علمی: در این گرایش درمورد کاربردی که ریاضیات در علوم کامپیوتری دارند مطالعه می‌شود.
  • گرایش نظریه الگوریتم‌ها: در گرایش نظریه الگوریتم‌ها راه‌حل‌های گوناگون و موجود برای حل مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوان با استفاده از بهینه‌ترین آن‌‌ها به پیاده‌سازی الگوریتم‌‌های بهتری پرداخت.
  • گرایش سخت افزار: درمورد معماری و ساختار کامپیوتر و چیستی آن مطالعه می‌شود.
  • گرایش سیستم‌های اطلاعاتی: پروژه‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی مورد مدیریت و مطالعه قرار می‌گیرند.

تفاوت رشتهٔ علوم کامپیوتر با مهندسی کامپیوتر

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر دو رشته مجزا هستند و یا فقط در بیان با یکدیگر تفاوت دارند. پاسخ این سوال این است که بله، این دو رشته از یکدیگر متفاوت هستند. البته این تفاوت به معنای نبود هیچگونه ارتباطی بین این دو رشته نیست و در کنار تفاوت‌های موجود یک سری شباهت نیز بین رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر وجود دارد.

رشته علوم کامپیوتر نسبت به رشته مهندسی کامپیوتر بسیار دیرینه‌تر است و می‌توان گفت تقریبا قبل از زمانی هم که کامپیوتر اختراع شود از الگوریتم‌های موجود در این رشته استفاده می‌شده است. در علوم کامپیوتر بیشتر درمورد ریاضیات، محاسبات و الگوریتم‌ها تمرکز می‌شود و در واقع می‌توان رشته علوم کامپیوتر را پلی میان ریاضی و کامپیوتر دانست.

هدفی که رشته علوم کامپیوتر در تربیت دانشجویان علاقه‌مند به این رشته دارد ایجاد متخصصانی است که بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن، کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها را برای پاسخ به مسائل را تدوین و ارائه کنند. اما رشته مهندسی کامپیوتر از سال 1972 وارد رشته‌‌های مورد تدریس دانشگاه‌‌ها شد. این رشته دارای دو گرایش نرم‌افزار و سخت‌افزار است.

در گرایش نرم‌افزار به تحلیل، طراحی و پیاده‌‌سازی محصولات نرم‌افزاری که مربوط به بخش غیرقابل لمس سیستم کامپیوتری هستند پرداخته می‌شود. گرایش سخت افزار را نیز می‌توان مانند رشته مهندسی برق دانست. در این گرایش به طراحی، حفاظت و نگهداری سیستم‌‌‌های کامپیوتری پرداخته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت