اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107126755219134
در دسترس نیست

فرصت استثنایی تبدیل شرکت به دانش بنیان

معرفی شرکت های دانش بنیان در ایران

کد: 140107126755219134

، (اخبار رسمی): برای اطلاع از مراحل و شرایط ثبت شرکت دانش بنیان و مزایای دانش بنیان شدن در این مقاله با ما همراه باشید تا راه و روش آن را به شما آموزش دهیم.

معرفی شرکت های دانش بنیان در ایران
معرفی و راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان

بر اساس کاربری و ویژگی‌های آن، ثبت شرکت دانش بنیان دارای مراحل و شرایطی است که باید به هنگام اقدام به ثبت و تاسیس از آن مطلع بود و این موارد را درنظر داشت.

معرفی شرکت دانش بنیان به زبان ساده

از شرکت‌هایی که متقاضیان آن درحال افزایش است، شرکت دانش بنیان را می‌توان نام برد که حداقل یک نفر بر مبنای علم، نوآوری، ایجاد کارآفرینی و تحقیقات اقدام به تشکیل این شرکت می‌کند.

از جمله وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری نظارت بر شرکت دانش بنیان است و تمرکز این شرکت‌ها بر تولید و اجرای یک یا چند اختراع می‌چرخد. علت تشکیل این شرکت‌ها استفاده بهینه از دانش و درنتیجه ارتقا و پیشرفت است. پس بدیهی است برای ثبت شرکت دانش بنیان اختراع و نوآوری جزء ملزومات محسوب ‌شود.

از دیگر تعریف شرکت دانش بنیان می‌توان به این‌ مورد اشاره کرد که به میزان ۱ تا ۱۰۰ درصد سهام به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی تعلق دارد و یا تعلق ۵۱ تا ۱۰۰ درصد سهام به اعضای هیات علمی این مراکز می‌رسد.

اگر میزان سهام دانشگاه از ۵۰ درصد کمتر باشد، شرکت دانش بنیان شکل خصوصی به خود می‌گیرد، در غیر این صورت یک شرکت دولتی است. پس‌ از آن‌ که دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی به دریافت مجوز تاسیس شرکت دانش بنیان نایل آمدند، می‌توانند فعالیت خود را در آیین‌نامه مالی و معاملاتی خود در هیات امناء آغاز کنند. جالب است بدانید تقریباً همه شرکت‌های دانش بنیان یا در اثر پیشنهاد تعدادی از اعضای هیات علمی ایجاد شده‌اند و یا دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیات علمی این پیشنهاد را دادند.

شرکت دانش بنیان یا در اصطلاح دیگر شرکت متمرکز بر دانش، شرکتی است که به صورت موسسات خصوصی و یا تعاونی تشکیل شده و منظور از تشکیل آن ارتقا و افزایش علم و ثروت است. همچنین دانش و فناوری از دارایی‌های جداناپذیر این نوع از شرکت می‌باشد و از جمله اهداف این شرکت می‌توان به توسعه اقتصادی بر اساس دانش و تحقق اهداف اقتصادی و علمی و در ادامه تجارت‌سازی با استفاده از نتایجی که از تحقوق و توسعه به دست آمده است، اشاره داشت.

برای تبدیل یک شرکت به شرکت دانش بنیان و بهره مندی از مزایای دانش بنیان شدن سعی کنید از شرکت های حقوقی معتبر و با سابقه کمک بگیرید. بعنوان مثال فکر برتر سراسا و تخستین ثبت از شرکت های حرفه ای در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان هستند.

زمینه های فعالیت انواع شرکت های دانش بنیان

در ابتدای امر لازم است بدانید که شرکت‌های دانش بنیان امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی را به صورت مستقیم ندارد و نمی‌توانند به خودی خود علمی را ایجاد کرده و بر اساس آن اطلاعاتی را ارائه دهند و زمینه‌ی فعالیت این شرکت‌ها به مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد محدود می‌‌شود:

  • فعالیت‌های مرتبط با تحیقات کاربردی
  • انجام خدمات مشاوره که می‌تواند در زمینه‌‌های فنی و کارگاهی باشد و به صورت علمی و تحقیقی ارائه شود.
  • تولید محصولات جدید و فناوری‌های نو
  • نظارت بر تحقیقاتی که به صورت اجرایی و یا پروژه‌ای انجام می‌پذیرد
  • فعالیت های مرتبط با امور کارآفرینی
  • خدماتی که منجر به توسعه نوعی از کسب و کار شده و ایجاد مراکز رشد
  • ارائه خدمت مبنی بر توسعه محصولات جدید
  • انجام امور منجر به توسعه کسب و کارها در حوزه شرکت های بین المللی و برون مرزی

ویژگی های شرکت دانش بنیان

شرکت دانش بنیان، اساساً کالا تولید نمی کند و عموماَ،زمین یا ماشین آلات خاصی نیز ندارد.بلکه همیشه عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.

بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات ،همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

این شرکت ها می توانند ویژگی های زیر را هم داشته باشند:

  • خلاقیت بالا برای حل مسائل مختلف
  • رقابت پذیری فوق العاده نسبت به دیگر شرکت ها
  • بکارگیری و حقیقی سازی ایده های خلاقانه شما
  • اختصاص دهی بودجه برای افزایش دانش نیروی کار
  • دنبال کردن ارزش های معنوی بجای ارزش های مادی

منابع:

https://companyregister.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AB%D8%A8%D8%AA/617-%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86.html

https://sarasa.ir/services/registration-of-knowledge-based-company/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]