اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106156404519472

پیدایش انواع جوراب

پیدایش انواع جوراب

کد: 140106156404519472

https://bit.ly/3D2jpKQ

، (اخبار رسمی): با سرد شدن هوا، بیشتر مردم به سراغ انواع جوراب رنگی و مختلف خود می روند. ازین رو پاییز را فصل پادشاهی جوراب ها می نامند.تحقیقات بسیاری نشان داده است که در فصل های سرد سال میزان بسیار کمی از خون بدن به پاها می رسد.

پیدایش انواع جوراب
خرید جوراب

یکی از مهم ترین البسه هایی که در طول تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است، انواع جوراب ها می باشند.

در گذشته های دور، نخستین جوراب ها توسط کارگران  و برده ها در مصر و یونان مورد استقاده قرار می گرفت. آن ها جوراب های بلند می پوشیدند و زنان رومی در خانه ها نوعی جوراب ساق کوتاه می پوشیدند. قدیمی ترین جوراب مربوط به سال 250 تا 420 بعد از میلاد مسیح می باشد که در کنار رود نیل مصر دیده شده است. یونانی ها جوراب هایی می پوشیدند که از موی حیوانات بافته می شد، بعد از آن جوراب های ابریشمی، نخ پنبه، نایلونی، ریون و… جنس های مختلف به وجود آمدند.

امروزه استفاده از انواع جوراب برای تمامی سنین مورد استقبال قرار گرفته است.

ورود انواع جوراب در ایران

در سال 1306، هنگام بازگشت ناصرالدین شاه از سفر انگلستان، جوراب هایی به عنوان سوغاتی همسران شاه از شهر براد فورد وارد ایران شد و به مرور به طبقات پایین تر رسید.

لباس پا یا همان جوراب امروزی!

صنعت جوراب هم مانند هر صنعت دیگری دچار تغییر و تحولاتی شده است که منجر به پیشرفت آن گشته.

امروزه جوراب ها کاربرد های زیادی از قبیل محافظت در برابر سرما، جلوگیری از آسیب پوست، جلوگیری از بیماری های قارچی، درمان بیماری واریس و … دارند . استفاده از این پوشیدنی دوست داشتنی موجب به وجود آمدن انواع جوراب با توجه به سن افراد، جنسیت، نوع کفش و سلایق مختلف شده است.

دسته بندی انواع جوراب

جوراب ها بر اساس جنسیت به دو دسته ی بزرگ جوراب های مردانه و زنانه، و همچنین بر اساس محدوده سنی به گروه های جوراب های نوزادی، کودک، جوان و نوجوان و بزرگسال طبقه بندی می شود.

در هر کدام از انواع جوراب با توجه به سلیقه افراد، مدل های مختلفی وجود دارد. پس می توان نتیجه گرفت دنیای جوراب ها بسیار گسترده است و به عنوان یک همراه همیشه کنار تمام اقشار قرار دارد. جوراب ها نقش پررنگی در روزمرگی ها ایفا می کنند.

جوراب های خاص

به غیر از جوراب هایی که با توجه به مرد یا زن بودن شما تنوع زیادی دارد، مدل های اسپرتی هستند که کمی خاص به نظر می رسند. یکی از انواع خاص آن جوراب های هوشمند هستند.

می توان گفت که تکنولوژی ورود تاثیر گذاری در صنعت نساجی داشته است. انواع جوراب آن هم به صورت هوشمند نشانه ی همین پیشرفت بزرگ می باشد.

جوراب هوشمند، مدلی است که شما می توانید آن را به همراه غوزک بند خریداری کنید و اپلیکیشن مخصوص به خودش ر ا بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این جوراب های نسبتا گران فعالیت های دویدن، جنبش و گام برداشتن  شمارا بررسی می نماید و اطلاعات به دست آمده را از طریق اپلیکیشن در اختیار شما قرار می دهد.

طرز استفاده:

شما می توانید با ذخیره ی مشخصات خود مانند قد، وزن، شماره کفش و اندازه پا را در اپلیکیشن ذخیره کنید. بنابر این اپلیکیشن اطلاعات شمارا در هنگام گام برداشتن و دویدن مورد آنالیز قرار می دهد. سپس نتایجی مانند کفش مناسب با قدم های شما ، میزان کالری مصرف شده، فاصله مکانی، تعداد گام و … ازین قبیل اطلاعات را در ختیار شما می گذارد.

مدل دیگری از انواع جوراب هوشمند وجود دارد به نام جوراب هوشمند حرارتی.

حرارت این جوراب در نواحی پا و انگشتان مترکز شده و دارای یک باتری لیتیومی می باشد که به بالای جوراب متصل است.

کاربرد این وسیله گرم نگه داشتن پا در ورزش هایی مانند اسکی، پیاده روی، ماهیگیری و … در فصل سرد می باشد. زیرا پاها اولین قسمت بدن که در معرض سرما قرار  می گیرند. این جوراب متشکل از یک محافظ، لایه ی اضافی برای مناطق باز و باند های حلقه ای برای حفاظت از پا می باشد و برای رطوبت رسانی بسیار مطلوب است.

به طور کلی جوراب های هوشمند پیشرفت بزرگی در  صنعت نساجی و تولید انواع جوراب به شمار می روند.

جوراب های فانتزی نخست وزیر کانادا

جاستین تورودو، نخست وزیر جوان کانادا، با استفاده از جوراب های رنگارنگ و گاهی لنگه به لنگه همیشه سوژه ای برای رسانه های بین المللی بوده. او به عنوان یک فرد صلح طلب و حامی محیط زیست محبوبیت فراوانی میانی پناهندگان داشته. همچنین تلاش داشته با دیپلماسی فشن، راهکار های خلاقانه ای برای مهم ترین موضوعات زیست محیطی و حقوق بشر ارائه دهد. اما دلیل استفاده ی او از جوراب های خاص، چه می تواند باشد؟ این انتخاب توسط چنین فردی بی علت نیست.

جوراب های فانتزی نخست وزیر جوان متعلق به شرکت یک پسر جوان و مبتلا به سندروم داون است . آقای تورودو با استفاده از محصولات فانتزی این کمپانی، قصد حمایت و تبلیغ کسب و کار او را داشته است. او با این سیاست می خواهد توجه جهان را به معلولین و توانایی های آنان جلب کند.

همانطور که می بینید انواع جوراب نه تنها در تاریخ بلکه در سیاست هم تاثیر بالایی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس