اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106166406919557

راهنمای خرید دستگاه مه پاش

کد: 140106166406919557

https://bit.ly/3RpDrmK

، (اخبار رسمی): راهنمای خرید دستگاه های مه پاش و رطوبت ساز

راهنمای خرید دستگاه مه پاش
راهنمای خرید دستگاه مه پاش

دستگاه‌های رطوبت ساز یا به اصطلاح مه پاش در صنایع و مکان‌های مختلفی استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به گلخانه ها، سوله های پرورش قارچ، سوله های پرورش زعفران، آزمایشگاه ها، یخچال ها، انبارها و هایپرمارکت ها اشاره کرد.

بر اساس اعلام شرکت آریا تجهیزات ، رطوبت ساز یا به اصطلاح مه پاش در صنایع و مکان های مختلف استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به گلخانه ها، اتاق های پرورش قارچ، اتاقک های زعفران، اسباب بازی های آزمایشگاهی، یخچال ها، هایپر مارکت ها اشاره کرد. .

رطوبت سازها عمدتاً برای تامین رطوبت محیط استفاده می شوند همچنین این دستگاه ها بر اساس نوع عملکرد و نحوه تامین رطوبت در چهار گروه طبقه بندی می شوند:

  • رطوبت سازهای بخار گرم
  • رطوبت ساز های بخار سرد
  • رطوبت ساز های مکانیکی
  • رطوبت سازهای نازلی

مرطوب کننده‌های بخار داغ:

مرطوب کننده های بخار داغ یا مولدهای بخار داغ با تبخیر آب و تبدیل آن به مه و بخار کار می‌کنند.

این دستگاه‌ها دارای مخزن آب هستند که آب در آن قرار می‌گیرد و همچنین سیستم تامین حرارت در این دستگاه ها که ابتدایی (برقی) یا قابل اشتعال (گاز، گازوئیل) هستند.

این دستگاه پس از گرم شدن مخزن یا آبگرمکن از سیستم گرمایشی، آب داخل مخزن را به صورت بخار داغ به بیرون دستگاه هدایت می کند تا به محیط سرایت کند و رطوبت را تامین کند.

این نوع دستگاه آبرسانی امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا از نظر مصرف انرژی به صرفه نیست و بسیار خطرناک است. این دستگاه ها بیشتر در جکوزی و استخرهای شنا استفاده می شوند.

مه پاش بخار سرد:

رطوبت سازهای بخار سرد یا مرطوب کننده های اولتراسونیک از قطعات الکترونیکی به نام پیزوسرامیک و ژنراتورهای فرکانس بالا برای تبدیل آب به مه و تامین رطوبت استفاده می کنند.

در دستگاه هایی که دارای مخزن آب هستند، پیزوالکتریک طبق طراحی مدار با فرکانس بالایی نوسان می کند و در طی این ارتعاش با فرکانس بالا، قطرات آب به صورت مه بسیار ریز در محیط پخش می شود، به همین دلیل، نوع مه را دستگاه های مرطوب کننده با بخار سرد می‌نامند.

مرطوب کننده های بخار سرد اولتراسونیک دارای مدل های مختلفی برای سایزهای مختلف می باشند که می توانید از سایت آریا تجهیزات  انتخاب و بررسی کنید.
به دلیل عدم تولید نقاط آبیاری و تولید مه غلیظ و سرد، در صنایع داروسازی، سردخانه ها و اتاق های نگهداری برای کشت زعفران استفاده می شود.

رطوبت سازهای مکانیکی:

مرطوب کننده های مکانیکی یا مرطوب کننده های پروانه‌ای با پاشیدن قطرات کوچک آب رطوبت را در محیط مورد نظر به صورت مکانیکی تامین می‌کنند.

این مرطوب کننده های صنعتی دارای موتوری هستند که به فن که در جلوی دستگاه قرار دارد متصل می شود. این موتور با حرکت پروانه باعث می شود که آب به قطرات ریز تبدیل شده و به محیط مورد نظر ایجاد شده توسط پروانه هدایت شود.

این نوع رطوبت سازها نیز با برق 220 ولت کار می کنند و درایورهای آنها را می توان با توجه به اندازه های محلی که هنوز در حال استفاده هستند تغییر داد.
بر خلاف مدل های اولتراسونیک، رطوبت ساز سالن اسفنجی نقطه آبیاری ایجاد می کند، اما به دلیل در دسترس بودن و قیمت پایین تر، مدل های اولتراسونیک برای سالن های بزرگ بسیار مناسب است.

این دستگاه‌ها به دلیل طول عمر زیاد قطعات، سادگی کار و صنعتی بودن در کلبه های پرورش قارچ، گلخانه های صنعتی، خانه پرندگان و ... کاربرد دارند.

رطوبت ساز نازلی:

رطوبت ساز جت عمدتاً در رستوران ها، کافه ها و باغ ها استفاده می شود و برخلاف سه مدل قبلی، از این نوع میستر عمدتاً برای خنک سازی محیط در فصل تابستان استفاده می شود.

نکات مهم برای انتخاب بهترین مه پاش:

با توجه به توضیحات بالا، بسته به نوع کار و محیطی که دارید، می توانید انتخاب کنید که کدام رطوبت ساز بالا مناسب شماست.

در مورد مرطوب کننده های اولتراسونیک و پروانه ای باید به این نکته مهم توجه کنید که این دو نوع رطوبت ساز مدل های متفاوتی دارند و سطح پوشش دهی متفاوتی دارند بنابراین قبل از انتخاب دستگاه حتما مساحت محل خود را مکعب اندازه گیری کنید. متر طبق فرمول زیر دریافت کنید:

طول بر حسب متر * عرض بر حسب متر * ارتفاع بر حسب متر = حجم زنده خوانده شده بر حسب متر مکعب

در فروشگاه آریا تجهیزات می توانید تمامی تجهیزات صنعتی مثل دستگاه های رطوبت ساز، تجهیزات بسته بندی، میوه خشک کن های خانگی و صنعتی را بررسی، مقایسه و خرید کنید.

در صورتی که هر سوالی در مورد انتخاب دستگاه های رطوبت ساز داشتید به قسمت تماس با ما وبسایت آریا تجهیزات مراجعه کنید و به صورت رایگان مشاوره دریافت بفرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی