اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106176410719557

دوخت پلاستیک در بسته بندی محصولات

کد: 140106176410719557

https://bit.ly/3L1vr9g

، (اخبار رسمی): بسته بندی محصول یکی از مهمترین مراحل تولید و عرضه محصول میباشد. در صنایع بسته بندی دستگاه های زیادی مورد استفاده قرار میگیرد، یکی از این دستگاه ها که بیشترین کاربرد در بسته بندی محصولات را دارند، دستگاه دوخت پلاستیک است.

دوخت پلاستیک در بسته بندی محصولات
دوخت پلاستیک در بسته بندی محصولات

بسته بندی محصول یکی از مهمترین مراحل ساخت و تحویل محصول است. ماشین آلات زیادی در صنعت بسته بندی استفاده می شود، یکی از این ماشین ها که بیشترین استفاده را در بسته بندی محصولات دارد دستگاه دوخت پلاستیک است.
انواع دستگاه دوخت پلاستیکی در بسته بندی محصولات
دستگاه دوخت پلاستیک یا به اصطلاح دستگاه پرس پلاستیک در صنعت بسته بندی بسیار کاربرد دارد. به دلیل تنوع زیاد، این دستگاه ها هم برای بسته بندی خانگی و هم صنعتی استفاده می شوند.

دستگاه دوخت پلاستیکی قابلیت دوخت و پرس انواع نایلون، فویل، کیسه های آلومینیومی، فویل آلومینیومی، سلفون، وی پک، کیسه های متالایز، کیسه های پلی اتیلن و پلی آمید و ... را دارد.

انواع دستگاه دوخت پلاستیکی
ماشین های پرس پلاستیک عمدتاً سه نوع هستند:

  •  دوخت میزهای پلاستیکی
  • دوخت پلاستیک روی پدال
  •  دوخت پلاستیک ریلی

در این مقاله به بررسی هر یک از این دستگاه ها می پردازیم.

دستگاه دوخت پلاستیکی رومیزی
دستگاه دوخت رومیزی یا دستی از برق دستی برای دوخت و عملکرد نیمه اتوماتیک استفاده می کند. این دستگاه لبه بالایی کیف را با حرارت می چسباند و معمولاً به دلیل سرعت کم از این دستگاه ها در مشاغل کوچک، کارگاه ها، مغازه ها و مشاغل خانگی استفاده می شود. تمامی دستگاه دوخت های رومیزی با برق 220 ولت شهری کار می کنند و مصرف انرژی پایینی دارند.

این دستگاه ها با دوخت های 20، 30، 40، 50، 60 سانتی متری عرضه می شوند که عرض دوخت این نوع دستگاه ها 2 میلی متر است و برای بسته بندی های سبک مناسب هستند. این دستگاه ها به دلیل قیمت مناسب برای بسته بندی گیاهان دارویی، زعفران، خشکبار و مشاغل کوچک خانگی بسیار مناسب هستند. مدل های چاقو خیاطی رومیزی نسبت به مدل های معمولی پیشرفته تر هستند که علاوه بر پرس پلاستیک، قابلیت برش پلاستیک را نیز دارند.

دستگاه دوخت پلاستیکی با پدال
این نوع ماشین ها برخلاف مدل های رومیزی دارای پایه پایه و میز برای نگهداری محصول هستند و فک های قسمت های دوخت و پرس با فشار دادن پدال دستگاه حرکت می کند که به همین دلیل به این نوع ماشین ها پدال می گویند. یا دستگاه دوخت ایستاده . ضخامت قسمت پرس این دستگاه ها معمولاً بین 2 میلی متر تا 15 میلی متر متغیر است و نوع فک های پرس به صورت خطی و پلکانی می باشد. طول دوخت این دستگاه ها بین 20 سانتی متر تا 300 سانتی متر قابل انتخاب است.

این نوع دستگاه برای کارگاه ها و تولید انبوه مناسب است زیرا هم قدرت دوخت دارد و هم سرعت عمل بالایی دارد. کار با دستگاه دوخت پدالی بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. همچنین ولتاژ کاری این دستگاه ها 220 ولت می باشد.

به دلیل استحکام درز و انواع درزهایی که دارند برای بسته بندی مایعات، مواد پودری و ... مناسب هستند. همچنین از آنجایی که این نوع دستگاه های پرس پلاستیک در ایران تولید و توسط فروشگاه آریا تجهیزات عرضه می شود، قابل اصلاح و سفارشی سازی می باشند و دارای طرح های زیادی هستند که بسته به نوع بسته بندی شما و محتویات موجود در بسته بندی شما قابل تولید می باشد.

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی
در این نوع ماشین که به دوخت پلاستیک اتوماتیک معروف است. محصول بر روی دستگاه قرار می گیرد و به قسمت دوخت ریل دستگاه فرستاده می شود و عمل دوخت با حرارت و فشار غلطک ها انجام می شود. دستگاه دوخت ریلی نیز دارای مدل های مختلفی (دوخت ریلی افقی و دوخت ریلی عمودی) می باشد که بسته به نوع کار شما قابل انتخاب می باشد.

در دستگاه پرس پلاستیک ریلی افقی، محصول به صورت افقی بسته بندی می شود. از مدل های افقی در محصولاتی استفاده می شود که صلب هستند و خطر ریزش مواد روی ریل وجود ندارد. در دستگاه پرس پلاستیک ریلی عمودی محصولات به صورت عمودی به داخل دستگاه فرستاده می شود تا دستگاه در حالت عمودی دوخته شده و بسته بندی پر و صاف شود. این نوع دستگاه برای بسته بندی مایعات و موادی که در معرض خطر ریزش هستند مناسب است.

سرعت کار دستگاه دوخت ریلی بالا بوده و برای شرکت هایی با حجم تولید و بسته بندی بالا مناسب است.

این نوع دستگاه با برق 220 ولت کار می کند و دارای برد کنترل سرعت و دمای دوخت است که بسته به نوع پارچه ای که می خواهید بدوزید قابل تنظیم است. در مدل های دوخت ریلی با تاریخ دستگاه علاوه بر عملیات دوخت قابلیت گذاشتن تاریخ بر روی محصول را نیز فراهم می کند که باعث افزایش سرعت کار و عملکرد روان می شود.

قیمت و نحوه انتخاب دستگاه دوخت پلاستیکی:
برای انتخاب بهترین دستگاه دوخت پلاستیکی برای بسته بندی محصولات خود باید به چند نکته توجه کنید که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردش کار
  •  نوع مواد بسته بندی
  •  محصول داخل بسته بندی

با توجه به موارد فوق و توضیحات هر محصول به راحتی می توانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید.

از لحاظ قیمتی نیز دستگاه های دوخت رومیزی کمترین قیمت را به نسبت دیگر دستگاه ها دارند، همچنین برای اطلاع از قیمت های به روز هر یک از مدل ها میتوانید به وبسایت آریا تجهیزات مراجعه کنید و در قسمت تجهیزات بسته بندی تمامی مدلها و قیمت هارا مشاهده کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | مد و لباس