تنظیمات دستگاه حضور و غیاب در سال کاری جدید

کد: 140106296535218789

https://bit.ly/3DIBG0h

، (اخبار رسمی): آنچه باید در هنگام تعریف سال کاری جدید( آغاز سال نو یا شروع به کار) باید بدانیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارائه راه‌حل‌هایی در رابطه با مشکلات احتمالی در تعریف سال کاری جدید(پیغام پایان تاریخ دسترسی در حین ورود و واردکردن نام کاربری و رمز ورود )در دستگاه حضور و غیاب بپردازیم. 

تنظیمات دستگاه حضور و غیاب در سال کاری جدید
مهمترین تنظیمات نرم افزار نانوتایم در تعریف سال کاری جدید

عنوان : آنچه باید در هنگام تعریف سال کاری جدید( آغاز سال نو یا شروع به کار) در این مقاله باید به مشکلات احتمالی مثلا ( در آغاز سال جدید ممکن شما با پیغام پایان تاریخ دسترسی در حین ورود و واردکردن نام کاربری و رمز ورود )

تعداد کلمات : 1020

تنظیمات دستگاه حضور و غیاب در سال کاری جدید

آنچه باید در هنگام تعریف سال کاری جدید( آغاز سال نو یا شروع به کار) باید بدانیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارائه راه‌حل‌هایی در رابطه با مشکلات احتمالی در تعریف سال کاری جدید(پیغام پایان تاریخ دسترسی در حین ورود و واردکردن نام کاربری و رمز ورود )در دستگاه حضور و غیاب بپردازیم.

برای اینکه بتوانید به درستی با سیستم حضور و غیاب کار کنید، علاوه بر اینکه نیاز به مطالعه راهنمای خرید دستگاه حضور غیاب هست، نیاز به ارائه آموزش‌های لازم از جمله آشنایی با عملکرد بخشهای مختلف دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب در حین تهیه دستگاه هست.

شما باید این آموزشها را به صورت کامل فرا بگیرید، تا بتوانید به صورت صحیح از سیستم خریداری شده استفاده نمائید. برخی از شرکت‌ها علاوه بر ارائه آموزش حضوری، کاتالوگ یا راهنمای سیستم را هم به صورت چاپی یا الکترونیکی به کاربران ارائه می‌دهند. علاوه بر این هر شرکت حضور و غیاب دارای یک بخش پشتیبانی و خدمات پس از فروش است که در زمان نیاز می‌توانید با آن تماس گرفته و مشکلات مرتبط با سیستم را مرتفع سازید.

نکاتی مانند ایجاد سال کاری جدید، ورود اطلاعات اولیه در نرم افزار، معرفی شیفت‌های کاری، معرفی پرسنل در نرم افزار، تعریف اثر انگشت یا چهره کاربران بر روی دستگاه حضور و غیاب، ثبت تردد، نحوه برقراری ارتباط با دستگاه حضور و غیاب و تخلیه اطلاعات آن و ... از جمله موارد مهمی هستند که قبل از شروع به کار با سیستم باید آن را فرا بگیرید. در مواردی که سیستم کنترل تردد شما با خطا مواجه است، امکان نفوذ و دسترسی به اطلاعات دستگاه توسط افراد خرابکار وجود دارد.

به همین دلیل نیاز به مراجعه به شرکت پشتیبانی دهنده یا ارائه کنندگان خدمات معتبر مراجعه کنید.

مشکلات مرتبط با سال کاری جدید در نرم افزار حضور و غیاب

در نرم افزارهای محاسباتی مانند نرم افزار حضور و غیاب یا حقوق و دستمزد، معمولاً سال‌های کاری مختلف (مثلا سال 1400 و 1401) از هم تفکیک هستند و اطلاعات مربوط به هر سال در یک بخش جدگانه در بانک اطلاعات نرم افزار ذخیره می‌شود. اولین کاری که برای شروع کار با نرم افزار حضور و غیاب انجام دهید، ایجاد سال کاری است. در انتهای هر سال و یا شروع سال کاری جدید نیز باید یک سال کاری جدید در نرم افزار تعریف کنید. در غیر اینصورت به مشکل بر خواهید خورد.

اگر سال عملیاتی جدید را در نرم افزار ایجاد نکنید، امکان مشاهده ورود و خروج پرسنل در سال جدید برای شما مقدور نخواهد بود و نمی‌توانید کارکرد آنها را در سال پیش‌رو محاسبه و گزارش گیری کنید.

بنابراین نیاز است که قبل از شروع کار در سال جدید، با چند کلیک ساده در نرم افزار حضور و غیاب یک سال جدید اضافه کرده و به کار خود ادامه دهید.

سوالی که شاید برای بعضی از کاربران پیش بیاید این است که آیا با ایجاد سال کاری جدید نیاز است که دوباره اطلاعات اولیه مانند اطلاعات بخش‌ها، شیفت‌های کاری و مشخصات پرسنل تعریف شود؟

خیر! با تعریف سال کاری جدید، اطلاعات پایه (اولیه) به سال جدید منتقل شده و برای به روز رسانی نرم افزار حضور و غیاب، نیاز به ورود اطلاعات اولیه نخواهید داشت. در وبلاگ سایت نانوتایم به نشانی www.nanotime.ir مقالات جامعی در رابطه با نکات مهم خرید، راه اندازی، نحوه ثبت چهره، اثر انگشت و کارت تردد، خروجی گرفتن از دستگاه حضور و غیاب و... ارائه شده است.

انواع تنظیمات دستگاه های حضور و غیاب گاهی علیرغم دریافت آموزش، کاربران در زمان کار با سیستم حضور و غیاب با مشکل مواجه می‌شوند.

بهترین راهکار برای این افراد این است که در زمان آموزش اولیه و در حضور کارشناس شرکت حضور غیاب، تمام نکات مهم را یکبار به صورت عملی انجام دهند.

این کار دو فایده مهم دارد :

  • سیستم راه‌اندازی شده تست می‌شود و اگر احیاناً مشکلی وجود داشت، توسط کارشناس حل می‌شود. اگر در انجام هر یک از عملیات سیستم مشکل داشتید، دوباره نکات مهم از طرف کارشناس مربوطه به شما ارائه می‌شود و به این ترتیب در ادامه کار مشکلات کمتری خواهید داشت.

بخش دیگری از مشکلات کاربران حضور و غیاب مربوط به شروع مجدد سال جدید است. معمولاً بعد از پایان تعطیلات سال نو، حجم کاری بخش پشتیبانی شرکت‌های حضور و غیاب به شدت افزایش می‌یابد و این شرکتها شاهد افزایش تماس‌های تلفنی، تیکت‌ها و درخواست پیشتیبانی هستند. معمولاً بخشی از درخواست‌ها و سؤالات کاربران در سال جدید به این شکل است :

  • ساعت دستگاه حضور و غیاب ما تغییر کرده است. ساعت‌های ثبت شده بر روی دستگاه اشتباه است. ترددهای ثبت شده در نرم‌افزار قابل مشاهده نیست. نمی‌توانم وارد نرم افزار حضور و غیاب شوم. مشخصات پرسنل در سال جدید مشاهده نمی‌شود.

مشکلات ذکر شده و مواردی از این قبیل، نیاز به تنظیمات کوچک بر روی سیستم حضور و غیاب دارد. تغییر ساعت دستگاه ساعت زنی و یا نیاز به ایجاد سال کاری جدید بر روی نرم افزار حضور و غیاب دو مورد از مهمترین کارهایی است که نیاز است قبل از شروع کار در سال جدید، بر روی سیستم انجام دهید.

تغییر ساعت رسمی کشور و نیاز به تنظیم ساعت دستگاه حضور غیاب

طبق قانون مصوب ساعت کاری کشور در ساعت 24 روز اول فروردین هر سال ، یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور به حالت قبل باز می‌گردد. بنابرای نیاز است که این تغییرات در کامپیوتر و دستگاه حضور و غیاب شما نیز اعمال شود.

معمولاً تغییرات ساعت بر روی کامپیوتر کاربران به صورت خودکار اعمال می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید تغییرات را به صورت دستی نیز اعمال نمائید. اما مسئله مهم‌تر تغییر ساعت دستگاه حضور و غیاب است. اگر ساعت دستگاه به درستی تنظیم، قطعاً ساعت‌های کاری ثبت شده نادرست بوده و کار شما را جهت اصلاح آنها چند برابر خواهد کرد.

درباره تنظیم ساعت دستگاه حضور و غیاب برای سال جدید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • تنظمیات ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب با اتصال به شبکه در شرکت‌هایی که از بستر شبکه برای ارتباط با دستگاه حضور و غیاب استفاده می‌کنند و ارتباط بین سرور و دستگاه حضور و غیاب به صورت آنلاین برقرار است (به خصوص در سیستم‌های حضور و غیاب تحت وب و آنلاین)، تاریخ و ساعت دستگاه ساعت زنی به صورت مستمر با تاریخ و ساعت سرور تنظیم می‌شود.
  • معمولاً تغییرات ساعت در ابتدا و اواسط سال به صورت اتوماتیک در سرورها اعمال می‌شود. بنابراین در این شرایط تغییر ساعت دستگاه هم به صورت خودکار از روی سرور تنظیم شده و نیاز به انجام کاری از طرف شما نیست.
  • تنظیمات خودکار روی دستگاه حضور و غیاب (Day Light Saving)  در بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب موجود در بازار ایران حالت تغییر ساعت مطابق با قوانین ایران بومی سازی شده است. بر روی دستگاه‌هایی که قابلیت Day Light Saving دارند، تغییر ساعت به صورت خودکار انجام شده و نیازی نیست نگران این موضوع باشید.
  • ورود به منوی تنظیمات از خود دستگاه اگر دستگاه ساعت زنی شما هیچ کدام از این دو حالت را نداشت، باز هم جای نگرانی نیست. کافی است قبل از شروع به کار پرسنل در سال جدید، زمان دستگاه را به صورت دستی تنظیم کنید.
  • تنظیم دستی هم بسیار ساده است. با ورود به منوهای دستگاه در بخش تنظیمات زمان، می‌توانید ساعت و یا تاریخ دستگاه را تنظیم کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]