اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106306537719578

تاب خانگی برای بازی کودکان

کد: 140106306537719578

https://bit.ly/3SgOb7m

، تهران , (اخبار رسمی): تاب کودک از جمله سرگرمی ها و بازی های مورد علاقه و هیجان انگیز کودکان به حساب می آید. تاب کودک دارای حرکات موزون و هماهنگی می باشد و به این خاطر با داشتن حرکات آرام و رفت و برگشتی برای فرزند دلبند شما آرامش بخش است. بنابراین تاب خانگی میتواند نقش آغوش مادر را برای کودکان داشته باشد.

تاب خانگی برای بازی کودکان
تاب بازی کودک - تاب خانگی

کودکان عاشق پارک و بازی هستند و پرطرفدارترین وسیله بازی برای آنها در پارک تاب است. بنابراین چه بهتر که در مقابل انتظار در صف های طولانی پارک برای تاب بازی،  اگر برای خانواده ها مقدور است، با خرید تاب بازی کودک پارک را به خانه بیاورند و لذت فوق العاده و مداومی را به کودک خود هدیه دهند. تاب کودک بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت کودک است و با این کار والدین نیز تا حدودی فراغ بال به دست می آورند.  تاب ها براساس سن، جنس و محل مورد استفاده به چند نوع تقسیم می شود که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

انواع تاب کودک

تاب ها انواع بسیار زیادی دارند که در اینجا به اختصار چند نمونه از آن‌ها را معرفی می کنیم:

۱.    تاب خانگی بارفیکس دار

این نوع تاب کودک در خانه های آپارتمانی گزینه مناسبی است. بارفیکس در بین چارچوب در چسبانده می شود و تاب از آن آویزان می شود. به طور معمول این تاب ها شامل پشتی و محافظ هستند. دسته های تاب در تاب خانگی بارفیکسی به شکل مثلثی تعبیه می شوند و دلیل آن حفظ تعادل بیشتر کودک است. طراحی این نوع تاب ها به گونه ای است که فشار و آسیبی به کمر کودک دلبند شما وارد نمی شود.

۲.    تاب کودک موزیکال

این نوع تاب ها برای کودکان بالای یک سال که امکان کنترل سر و گردن خود را دارند، گزینه سرگرم کننده ای است. این نوع تاب ها دارای حفاظت بالایی هستند و در عین حال به دلیل موزیکال بودن آن باعث جذابیت و سرگرمی کودک می شوند. موزیک آنها با باتری کار می کند و پس از اتمام قابلیت تعویض باتری امکانپذیر است.

۳.    تاب کودک شرتی

تاب کودک شرتی از جمله تاب های محبوب و پرکاربرد است و دارای نشیمن گود و شرت مانندی است که کودک داخل آن قرار می گیرد. این تاب دور تا دور کمر کودک را می پوشاند و از او محافظت می کند. این تاب ها قابلیت نصب از سقف و بارفیکس را دارند. تاب شرتی کش های محکمی و مقاومی دارد. مزیت کش ها این است که کودک با اندکی حرکت قادر است خود را به جهات مختلف حرکت دهد و سرگرم شود و دیگر نیازی به هل دادن نیست. تاب کودک شرتی گزینه بسیار مناسب و پرطرفداری برای اطفال نوپا است و برای کودکان بالای دو سال مناسب نیست.

۴.  تاب کودک نیمکتی

تاب نیمکتی فاقد پشتی و کمربند است و برای کودکان ۳ سال به بالا استفاده می شود که توان کنترل و تعادل خود را روی تاب دارند. این نوع تاب، گزینه مورد علاقه بزرگسالان نیز است.

۵.    تاب کودک لاستیکی (تایر)

این نوع تاب در محیط های باز و فضای سبز مورد استفاده است و به تاب جنگلی معروف است. این تاب از تایر ماشین و طناب ساخته می شود. طناب ها به طور معمول از شاخه های تنومند درختان که تحمل وزن را داشته باشند آویزان می شوند. توجه داشته باشید که این نوع تاب بازی برای کودکان بالغ تر قابل استفاده است، زیرا لازمه نشستن روی لاستیک ماشین، مهارت و کنترل است.

۶.  تاب های ننو

این تاب ها به شکل گهواره هستند و حالت آغوش مادر را دارند و کاربرد آن بیشتر برای خواب و استراحت است. این نوع تاب هم در میان کودکان و هم در میان بزرگسالان بسیار پرطرفدار است. سایزهای کوچک آن که دارای پایه هستند قابل استفاده در خانه هستند. مدل بزرگتر آن فقط در محیط باز قابلیت نصب دارد و از تنه درخت یا میله های کاشته شده در زمین آویزان و نصب می شوند.

برخی از فواید تاب خوردن برای سلامتی

  • تاب خوردن باعث تقویت ماهیچه های گردن و کمر می شود.
  • تحریک دهلیزی تعادل و یکپارچگی را بهبود می بخشد. بر اساس تحقیقات، “تحریک دهلیزی در بهبود کنترل وضعیتی، حرکتی، بهزیستی عاطفی و مشارکت اجتماعی کودک مبتلا به فلج مغزی هیپوتونیک موثر است.
  • تحریک حس عمقی را فراهم می کند.
  • اثر ضد استرس و آرام بخش بر بدن می گذارد.
  • فشار روی ستون فقرات را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند که آرام شود.
  • استفاده از حواس پنجگانه را ادغام می سازد.
  • توانایی فضای بدن و ذهن را بهبود می بخشد.
  • مهارت های حرکتی بزرگ مانند صاف نشستن و حرکت دادن موزون پاهای کودک را بهبود می بخشد.
  • نگه داشتن طناب باعث افزایش مهارت های حرکتی ظریف و تقویت نیروی گرفتن و چنگ زدن می شود.
  • کنترل بهتر عضلانی را امکان پذیر می کند.
  • تاب خوردن و تاب بازی به بدن کودک کمک می کند که ریتم خاصی را ایجاد کند و از آن لذت ببرد.
  • توجه کودکان را به اشیا در فاصله دورتر جلب می کند و درک بصری و تمرکز آنها را بهبود می بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سروکیدز

محصولات sarvkids با بهره گیری از نظرات کارشناسان طراحی و مشاوران روانشناسی تربیتی و تحت نظارت دقیق کارشناسان کنترل کیفیت و پایبندی به اهداف متعالی بنیانگذاران شرکت و هم چنین رعایت استانداردهای تولیدی، مجموعه ای از چادرها ی بازی ومحصولاتی را برای کودکان در طی سالهای رشدشان پیشنهاد می دهد.

اطلاعات تماس
  • 021443*****
[نمایش اطلاعات]