اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107186764519481
در دسترس نیست

مینی چیلر یا چیلر خانگی چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد چیلرهای خانگی یا مینی چیلر

کد: 140107186764519481

، (اخبار رسمی): کاربرد چیلر خانگی یا مینی چیلر به دو بخش تهویه مطبوع و صنعتی تقسیم می شود و در این مطلب تلاش شده تا این کاربردها به همراه بررسی ساختار این دستگاه و شیوه کار، مطرح شود.

کاربرد چیلرهای خانگی یا مینی چیلر
بررسی کاربردهای مینی چیلر

مینی چیلر دستگاهی برای ایجاد تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی در انواع کاربری ها و خنک کاری صنعتی در کارگاه ها و کارخانجات است.

بررسی طرز کار مینی چیلر

مینی چیلرها معمولاً همان سیستم چیلر هوا خنک با ابعاد و ظرفیت های کوچکتر هستند. عملکرد آنها به شرح زیر است:

گاز مبرد توسط کمپرسور چیلر  فشرده می شود، سپس گاز متراکم شده با فشار و دمای بالا وارد کندانسور شده و به واسطه جریان هوا در این بخش خنک می شود و به شکل مایع در می آید. این مایع مبرد با دور زدن شیر انبساط یا لوله مویین که فشار سیال را می شکند، دمای خود را از دست می دهد تا پس از وارد شدن به کویل اواپراتور، گرمای آن را جذب کند. به دلیل فشار کمتر اواپراتور نسبت به کندانسور، سیال مبرد تبخیر می شود.

گرمای مورد نیاز برای تبخیر توسط آبی که در سیستم تهویه مطبوع داخل اواپراتور در حال گردش است تامین می شود. در نتیجه آب سیستم تبرید در داخل اواپراتور خنک می شود و سپس توسط سیستم پمپ گردشی به کویل آب خنک در فن کویل ها یا واحد هواساز منتقل می شود تا هوای خنک در محل مورد نظر ایجاد شود. پس از این فرآیند، گاز تبخیر با نیروی مکش به کمپرسور باز می گردد و چرخه ادامه می یابد.

مزیت های مینی چیلر چیست؟

ظرفیت های پایین مینی چیلر ها سبب شده تا در عین بهره مندی از تمام مزیت های چیلر، این دستگاه ها در کاربری های کوچک مقیاس که بسیار گسترده هستند، مورد استفاده قرار گیرد و کاربردی بودن این دستگاه، یکی از مهم ترین مزیت های آن است. اگر بخواهیم به مزایای این دستگاه اشاره کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم گرمایش و سرمایش دو فصل مجزا بودن هزینه برای هر واحد
  • تهویه مطبوع سیستمی بدون صدا به دلیل حذف کانال کشی ساییدگی،
  • لرزش و صدای کم و همچنین طول عمر بالا به دلیل تعداد کم قطعات متحرک
  • امکان استفاده در فضاهای باز مانند پشت بام و تراس
  • کارایی بالا، توانایی ارائه تناژ و مصرف برق کم تعمیر و نگهداری آسان و هزینه های نگهداری بسیار ناچیز
  • قابل استفاده در مناطق خشک و گرمسیری بدون نیاز به برج خنک کننده (به دلیل هواخنک بودن اغلب چیلرهای خانگی)
  • بدون سیستم یخ زدگی، به دلیل استفاده از اواپراتور صفحه فولادی ضد زنگ قابلیت کنترل دمای هر واحد به صورت مجزا

کاربرد مینی چیلر در کجاست؟

نام چیلر خانگی این ذهنیت را ایجاد می کند که این دستگاه ها تنها برای مصارف خانگی مناسبند. اما واقعیت این است که این دستگاه ها را می توان هم در منازل و هم در مصارف صنعتی مورد بهره قرار داد. در ادامه به بررسی دو کاربرد این دستگاه در محیط های مختلف پرداخته می شود.

مینی چیلر برای تهویه مطبوع

تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی به کمک این دستگاه ها به سادگی صورت می گیرد. مینی چیلر دستگاهی است که می تواند به کمک فن کویل یا هواساز، سرمایش و گرمایش را در محیط ایجاد کرده و بر اساس سیکل تبرید تراکمی که توضیح داده شد، کار می کند. ظرفیت پایین مینی چیلر به نسبت چیلرها شرایطی را ایجاد کرده که در انواع کاربری های مسکونی، ویلاها، رستوران ها، اداره ها و ... بتوان از آن استفاده کرد و درعین حال هزینه کمتری بابت خرید آن به نسبت چیلر پرداخت کرد.

کاربرد مینی چیلر صنعتی

از مینی چیلر در صنعت به منظور دستگاهی برای خنک کاری استفاده می شود. این دستگاه می تواند انوع فرآیندها و محصولات صنعتی را خنک کرده و با کاهش دمای آنها، ضمن سرعت بخشیدن به تولید، عمر قطعات را افزایش دهد. صنعت تولید و تزریق پلاستیک، داروسازی، صنایع شیمیایی، مواد غذایی و ... از کاربران چیلرهای خانگی هستند و با استفاده از آن، دستگاه ها، مواد و محصولات خود را خنک نگاه می دارند.

منبع: https://www.toptahvieh.com/product-category/chiller/mini-chiller/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید