اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111027130619481
در دسترس نیست

داکت اسپلیت چیست و اجزای آن کدام است؟

کد: 140111027130619481

، (اخبار رسمی): داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم سرمایشی و گرمایشی مستقل به همراه بررسی طرز کار آن در این مطلب ارائه شده است.

داکت اسپلیت چیست و اجزای آن کدام است؟
داکت اسپلیت چیست و اجزای آن کدام است؟

یک داکت اسپلیت از دو واحد تشکیل شده است، یک واحد داخلی که معمولاً در سقف کاذب نصب می شود و یک واحد خارجی که غالبا در فضای باز قرار می گیرد. این دو واحد با هم کار می کنند تا یک چرخه تبرید را شکل دهند.

داکت اسپلیت چیست و اجزای آن کدامند؟
یک داکت اسپلیت از دو واحد تشکیل شده است، یک واحد داخلی که معمولاً در سقف کاذب نصب می شود و یک واحد خارجی که غالبا در فضای باز قرار می گیرد. این دو واحد با هم کار می کنند تا یک چرخه تبرید را شکل دهند. و هوای مطبوع از طریق یک سری کانال ها و دریچه ها به گردش در می آید. به دلیل کارایی و سهولت کنترل، معمولاً از این سیستم می توان در انواع کاربری ها در متراژ کوچک و بزرگ استفاده کرد.

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟
داکت اسپلیت از سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که به راحتی می تواند بین گاز و مایع تغییر کند و طی این فرآیند دما را تغییر می دهد. سیستم کانالی از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوایی که از خانه بیرون می کشد استفاده می کند. اجزای اصلی سیستم داکت اسپلیت اواپراتور، کمپرسور و کندانسورهستند. هنگامی که دستگاه در حالت سرمایشی است، یک نسخه ساده از فرآیند تبرید در یک سیستم کانالی به شرح زیر عمل می کند: عملکرد سرمایشی داکت اسپلیت با حرکت کمپرسور آغاز می شود و مبرد در این بخش با فشرده شدن، دچار افزایش دما و فشار شده و به بخار داغ تبدیل می شود. این مبرد در مرحله بعد وارد مبدل حرارتی کندانسور شده و در این بخش کاهش دما پیدا می کند. مبرد با ورود به شیر انبساط کاهش فشار نیز خواهد داشت و به مایعی با دمای کاهش یافته تبدیل می شود. مبرد خنک شده از طریق لوله های مسی وارد کویل های اواپراتور که در یونیت داخلی قرار دارد، شده و در این قسمت دمای هوایی که در اطراف این مبدل وجود دارد، کاهش پیدا می کند. با برخورد هوای محیط به کویل های سرد اواپراتور، میزان رطوبت اضافی آن به شکل قطرات آب جدا شده و هوای خروجی از نظر میزان رطوبت نیز کنترل خواهد شد. اینک هوای خنک شده پس از فیلتراسیون، از مجرای کانال هایی که به درون هر واحد کشیده شده، وارد خواهد شد. این چرخه تا زمانی که دمای محیط، به شرایط مطلوب درخواست شده توسط کاربر برسد، ادامه خواهد داشت.

کولر گازی اینورتر کانالی چیست؟
فناوری اینورتر به کمپرسور کولر گازی اجازه می دهد تا سرعت خود را تغییر دهد. در سیستم های تهویه مطبوع قدیمی تر، کمپرسور دارای دو حالت روشن یا خاموش است. هنگامی که کمپرسور روشن است، با سرعت کامل می رود تا به دمای مورد نظر برسد و سپس خود را خاموش می کند. با فناوری اینورتر، کمپرسور می‌تواند سرعت خود را تغییر دهد و به آن اجازه می‌دهد تا مقدار مناسبی از مبرد را از طریق سیستم پمپ کند (به‌جای اینکه به طور کامل در حال حرکت باشد).

مزایای داکت اسپلیت

  • فقط خروجی هوا در معرض دید است و از این نظر به زیبایی داخلی ساختمان آسیب وارد نمی کند.
  • توزیع هوا به صورت یکنواخت در همه بخش ها صورت می گیرد.
  • دمای یکنواختی در همه بخش های خانه ایجاد خواهد شد.
  • کنترل آسان و ساده دما توسط کاربر
  • گرمایش و سرمایش توسط یک سیستم ارائه می شود و نیازی به دستگاه مکمل نیست.
  • به لطف فناوری اینورتر، می توان به طور محسوسی در هزینه ها صرفه جویی کرد.

منبع: https://www.toptahvieh.com/product-category/duct-split/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید