اطلاعات تماس
  • 021360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107276778819536
در دسترس نیست

بررسی کامل جک درب اتوماتیک یاشیل در که یک شرکت بزرگ در این زمینه است

جک درب اتوماتیک چیست؟

کد: 140107276778819536

، (اخبار رسمی): در این مقاله اخبار رسمی به بررسی کامل جک درب اتوماتیک، به نقل از شرکت یاشیل که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این زمینه است می‌پردازیم. درب‌ها در ساختمان وظایف بسیار مهمی را به عهده دارند. از جمله مهمترین این وظایف می توان به ساده تر کردن عبور و مرور و همچنین حفاظت هرچه بیشتر اشاره کرد.

جک درب اتوماتیک چیست؟
yashil-door-automatic-door-jack

در این مقاله به بررسی جک درب اتوماتیک میپردازیم. درب‌ها در ساختمان وظایف بسیار مهمی را به عهده دارند. از جمله مهمترین اینپ وظایف می توان به ساده تر کردن عبور و مرور و همچنین حفاظت هرچه بیشتر اشاره کرد.

امروزه درب های اتوماتیک به دلیل ویژگی های برجسته خود، محبوبیت بسیار زیادی را برای خود ایجاد کرده اند. برخی از درب های اتوماتیک مانند درب های پارکینگ برای باز و بسته شدن به جک های به خصوصی نیاز دارند تا چنین عملی را برای آن ها ساده کند. ما در ادامه قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص جک درب اتوماتیک و نکات مهم در زمان انتخاب آن ها صحبت کنیم.

این روزها با تحولی که در صنعت معماری و دکوراسیون ایجاد شده، تولید قطعات ساختمانی لوکس و لاکچری نیز رونق بسیار زیادی گرفته است. درب‌های اتوماتیک یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سازه‌ها در بازار جهانی هستند که در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. درب اتوماتیک کشویی یکی از پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک است که همه ما تقریبا با انواع آن در ساختمان های تجاری، اداری و اماکن عمومی رو به رو شده‌ایم.

به این دلیل که درب های کشویی به شکلی خاص باز و بسته می‌شوند، به آن ها درب های اسلایدینگ یا ریلی نیز گفته می‌شود. در این مطلب یاشیل در از دلایل محبوبیت و خصوصیات این درب ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

در دنیای امروزه گسترش تکنولوژی و نفوذ آن به همه بخش‌های زندگی باعث شده است که حتی کوچکترین کارهایی که انجام می‌دهیم به راحتی آب خوردن انجام شود. یکی از این موارد باز و بسته کردن درب‌ است که از حدود دهه 60 میلادی در آمریکا با جایگزین شدن درب اتوماتیک به جای درب‌های قدیمی کار را برای افراد آسان کرده است. چند سالی هم می‌شود که استفاده از این نوع درب‌ها در ایران رواج پیدا کرده است.

جک درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک از ان دست درب هایی هستند که برای باز و بشته شدن دیگر نیازی به اعمال نیروی دست و یا فشار نخواهند داشت. در چنین درب هایی یک سری موتور به خصوص تعبیه شده است که فرایند باز و بسته شدن به صورت اتوماتیک را به عهده دارند.

حال برای این که این فرایند به صورت کامل و بدون هیچگونه مشکلی انجام شود، به تجهیزات مختلفی نیاز خواهد بود. یکی از مهمترین این تجهیزات، جک درب اتوماتیک است.

جک درب های اتوماتیک که شاید آن ها را با نام جک درب پارکینگ نیز بشناسید، تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد درب های اتوماتیک خواهند داشت. جک های درب های اتوماتیک را می توان به دو صورت ریموت دستی و یا حسگرهای چشمی طراحی کرد. در مدل هایی که با ریموت دستی تنظیم می شوند، کاربر برای باز و بسته کردن درب به کمک جک، نیاز به یک ریموت خواهد داشت. حال آنکه در مدل های چشمی، بعد از مشاهده کاربر، درب به صورت کاملا خودکار ه کمک جک درب اتوماتیک، باز خواهد شد.

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی نمونه ای جدید و جذاب از درب های اتوماتیک است که به صورت اسلایدی باز و بسته می‌شود و می‌توان آن را جزء رایج ترین درب های برقی در بازار داخلی به شمار آورد. نحوه طراحی و اجرای این درب ها به گونه ای است که تردد در مکان های شلوغ و پر از جمعیت را به خوبی مدیریت کرده و از ازدحام نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. به دلیل همین خصوصیت جالب توجه، این درب ها بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری هستند.

از نظر ساختار می‌توانیم این نوع از درب های اتوماتیک را به دو گروه عمده تقسیم کنیم. درب های اتوماتیک کشویی دو لنگه و چهار لنگه. قطعا به دلیل تفاوت در ساختار هریک از این دو درب، کاربردهای متفاوتی را از این دو مدل شاهد خواهیم بود.

به عنوان مثال، درب اتوماتیک کشویی دو لنگه بهترین مورد برای اماکنی است که تردد کمتری داشته و نوع چهارلنگه بیشتر برای محیط هایی با رفت و آمد زیاد استفاده می‌شود.

انواع مختلف جک های درب اتوماتیک

درب های اتوماتیکی که دارای جک هستند، در دو دسته بندی عمده قرار می گرند. هر کدام از این مدل ها در شرایط به خصوصی مورد استفاده واعق شده و البته ویژگی ها و خواص خاص خودشان را دارند. از انواع جک های درب اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جک‌های‌الکترومکانیکی

این مدل از جک درب اتوماتیک بیشتر در محیط های کم رفت و آمد مانند ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. جک های الکترومکانیکی دارای چرخ دنده های مخصوصی بوده که به وسیله نیرو مکانیکی به حرکت در می آیند. بهتر است از این مدل از جک های درب اتوماتیک در درب هایی با وزن پایین و عرض کم استفاده کرد.

جک های هیدرولیکی

نوع دیگری از جک های درب اتوماتیک، جک های هیدرولیکی هستند. این جک ها به کمک فشار روغن فعالیت کرده و از مهمترین مزایای آن ها می توان به قدرت بالاتر اشاره کرد. از این رو امکان استفاده از چنین جک درب اتوماتیک در ساختمان های بزرگ مسکونی، تجاری، صنعتی و ... وجود دارند. به کمک جک های هیدرولیکی می تواند درب های سنگین و با عرض زیاد را که در طول روز به باز و بسته شدن زیادی نیاز دارند، کنترل کرد.

دلایل محبوبیت جک درب اتوماتیک

بشر همواره به دنبال ساده تر کردن زندگی خود بوده است. از مزایای بزرگ ظهور جک های درب اتوماتیک می توان به ساده تر کردن زندگی و سهولت بیشتر اشاره کرد. با این وجود، مزایای دیگری در استفاده از چنین تجهیزاتی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به موادر زیر اشاره کرد:

قطعات مختلف جک های درب اتوماتیک

جک درب اتوماتیک برای اینکه بهترین عملکرد خودش را عرضه کند، به تجهیزات و قطعات مختلفی نیاز خواهد داشت. البته نوع جک مورد استفاده، به صورت مستقیم بر نوع قطعات و متعلقات آن تاثیر می گذارد. برای مثال، جک های درب اتوماتیک ریلی نیاز به موتورهای ریلی و شانه فلزی خواهند داشت. با این وجود از مهمترین قطعات جک های درب اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

نکات مهم در زمان انتخاب جک درب اتوماتیک

اگر شما هم قصد دارید تا از تمامی مزایای جک های درب اتوماتیک بهره مند شوید، بهتر است تا نکات مهمی را پیش از انتخاب مدنظر قرار دهید. با توجه به این نکات ایمنی جک را بالا برده و از خراب شدن و یا آسیب دیدن آن پیش از موعد، جلوگیری خواهید کرد. پس به این نکات توجه داشته باشید:

  • وجود موتورهای قدرتمند برای باز و بسته کردن انواع درب های اتوماتیک
  • کمترین میزان تولید سروصدا و کاهش آلودگی صوتی در هنگام استفاده
  • بالا بردن امنیت درب ها در برابر سرقت و دزدی
  • امکان باز و بسته کردن به کمک ریموت و یا خودکار
  • وجود قطعات پیشرفته برای تسهیل در فرایند باز و بسته کردن در
  • مقاومت بالا در برابر انواع شرایط محیطی و جوی

بازو برد مدار فرمان باکس و ترانس ریموت فلاشر چشمی فتوسل

وزن درب اتوماتیک

پیش از انتخاب یک جک برای درب اتوماتیک خود، به خوبی بدانید که وزن درب و ابعاد آن چقدر است. این امر می تواند در طراحی بازوهای جک، فنرهای به کار رفته و ... تاثیر گذاشته و از آسیب دیدن جک جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که جک درب اتوماتیک شما باید بتواند بدون مشکل، وزن درب را تحمل کرده و آن را باز و بسته کند.

نکته مهم دیگری که باید به آن پیش از انتخاب جک درب اتوماتیک توجه کنید، میزان تردد افراد در طول شبانه روز است. طبیعی است که هر چه میزان باز و بسته شدن درب اتوماتیک بیشتر باشد، جک زودتر مستهلک شده و خراب می شود. پس اگر درب اتوماتیک را در مکان های عمومی و پر رفت و آمد قرار می دهید، بهتر است از جک های مستحکم تر و قوی تری استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر ساختمان شما رفت و آمد زیادی ندارد، نیازی به خرج هزینه های سنگین برای تهیه جک های گران نخواهید داشت.

میزان تردد نحوه نصب و اجرا

در صورتی که نصب و اجرا جک درب اتوماتیک به خوبی انجام نشود، امکان بهره مندی از هیچ کدام از مزایای جک درب های اتوماتیک برای شما وجود نخواهد داشت. حتی ممکن است امنیت ساختمان نیز به خطر بیوفتد. از این رو باید نصب و اجرای جک درب اتوماتیک را به افراد خبره و متخصص در این زمینه بسپارید. تیم ما آماده همکاری انواع سفارشات برای نصب و اجرای جک های مستحکم و قدرتمند برای تمامی واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و ... است

درب اتوماتیک پارکینگ

نوع دیگری از درب‌های اتوماتیک که برای پارکینگ استفاده می‌شود و علاوه بر زیبایی که به ساختمان می‌بخشد، امنیت بالایی برای مکان فراهم می‌کند. این نوع درب‌ها در انواع متفاوتی در بازار وجود دارد که بسته به نیاز هر مکانی می‌توانید هر کدام از این درب‌ها را تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان