اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108016783013662
در دسترس نیست

اتاق فرمان چیست؟

کد: 140108016783013662

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه جلسات و همایشات رسمی ارگان‌ها و ادارات در سالن های آمفی تئاتر و همایش برگزار میشود، یکی از مهم‌ترین ویژگی های کیفیت این گردهمایی‌ها اتاق فرمان سالن می باشد.در صورتی که در اجرای برنامه تمامی استانداردها رعایت شود، این تجهیزات صدای سخنران را به دورترین نقطه سالن می رسانند.

اتاق فرمان چیست؟
اتاق فرمان

صندلی آمفی تئاتر و دیگر تجهیزات صوتی و تصویری تولیدی شرکت سینما چوب فیدار با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش بهترین تجربه خرید برای شما خواهد بود.

اتاق فرمان چیست؟

اتاق فرمان قسمت اصلی سالن محسوب می شود. فرقی ندارد، سالن چه ابعادی داشته باشد. اگر سالن یک اتاق کوچک برای جلسات هیئت مدیره باشد یا یک مرکز آموزشی بزرگ و یا سالن همایشی برای رویدادهای مهم، در هر صورت نیاز به اتاق فرمان است.اتاق فرمان سالن آمفی تئاتر دارای یک مکمل کامل از فضاهای کاری حرفه ای در پشت صحنه از جمله اتاق مجری و گروه کر است.این فضا دارای ورودی‌های میکروفون متعدد، سیستم پرده‌ای موتوردار، و سخنرانی سفارشی با دوربین مداربسته سه تراشه و پنل کنترل است. کنترل کامل رویدادها از اتاق کنترل با دیوارهای شیشه ای برجسته انجام می شود.

این عملکرد سیستم همچنین شامل پخش دی وی دی، کنفرانس صوتی ، کنفرانس ویدئویی ، چندین نقطه ورودی نمایشگر (VGA و DVI)، ضبط / پخش جریانی چند منبع به طور همزمان MediaPointe، است.

اجزا اتاق فرمان :

این اتاق شامل انواع تجهیزات مورد استفاده در تولید نمایش های تئاتر است. اگرچه اتاق فرمان در مکان‌های مختلف بسیار متفاوت هستند، اما اکثر اتاق‌ها دارای یک تخته نور و گاهی یک تخته صدا هستند. 

میکسر نور، اتاق فنی، اتاق فناوری یا فضای مورد استفاده تکنسین های تلویزیون، فیلم یا تئاتر، همه‌ی این‌ها متشکل شده از اتاق فرمان است،که برای بهره برداری از تجهیزات فنی (نور و صدا)، کنترل های روشنایی و صفحه صدا تعیین شده است.

که به اپراتورهای نور و صدا اجازه می دهد بدون حضور در سالن، عملکرد را ببینند. این بدان معناست که آنها می توانند با همکاران خود در غرفه و همچنین تیم مدیریت صحنه و سایر خدمه از طریق هدست ارتباطی صحبت کنند. همچنین یکی از امکانات این فضا استفاده از تجهیزات پر سر و صدا را برای اپراتور فراهم می کند، به ویژه رایانه ها و میزهای روشنایی مبتنی بر رایانه، که به فن های داخلی نیاز دارند تا به درستی کار کنند.در برخی از سالن‌های تئاتر و مدارس کوچک‌تر،گاهی اوقات می‌توان اتاق فرمان را در بالا یا کنار صحنه پیدا کرد.این اجازه را میدهد تا فضایی در پشت سالن برای نشستن بیشتر یا فضای سالن بزرگتر وجود داشته باشد.در برخی از سالن‌ها،اتاق فرمان به مجموعه‌ای از اتاق‌ها تقسیم می‌شود که به هر یک از عناصر فنی یک تولید،فضای سفارشی خود را می‌دهد.این امر به ویژه در مواردی اتفاق می افتد که یک تئاتر اجراهایی را تولید می کند که به جای افکت های از پیش ضبط شده نیاز به میکس صدای زنده دارند، زیرا یک اپراتور صدا باید بتواند صدا را در سالن بشنود و بنابراین از آن جدا نشود.ممکن است یک اپراتور نورپردازی، اپراتور دنباله‌دار یا پروجکشنیست باشد. در برخی از سالن‌هایی که یک یا چند بالکن دارند، ممکن است نقاط زیر اتاق خود را بالای بالاترین بالکن قرار دهند،

اصول طراحی آکوستیک:

هنگامی که در یک فضایی سرپوشیده یک منبع صوتی شروع به پخش انرژی صوتی می کندامواج منتشر شده در لحظه اول در فضای خالی از انـرژی سالن در تمام جهات پیش روی می نماید. پس از مدتـی معین امواج منتشر شده به دیوارها برخورد و بازتاب می نماید. امواج اصلی و امواج بازتابنده با یکدیگر تداخل کرده و به تدریج میدان آکوستیکی را پخش مــی کنند.اگــر پخش انرژی از منبع ادامه یابد این تداخل انرژی آن قدر به طول می انجامد تا مقدار انرژی تباه شــده توسط هوا و دیوارها و سایر ملزومات سالن معادل انرژی منتشـرشده از منبع گردد . که از آن لحظه به بعد میدان آکوستیکی حالتی ثابت پیدا می کند.

صــــدایی که بر اثر بازتاب مکرر منعکس می گردد ضـعیف می شـود تا آن جایی که به طور کامل از بین بروند. بدیهی اســت که از بین رفتن صـدا در سـالنی که توسـط جذب کننده ها به طور کامل پوشـانده شــود بسیار سریع تر صورت می گیرد. مدت زمانی که از لحظه قطع سرچشمه صد تا ســکوت مطلق در سالن به طول می انجامد را طنین یا واخنش می نامند.طنین نتیجه تناسب بین جذب و شـــدت صدا بوده که تابعی از زمان اســــت.

یکی از مهم ترین اهداف طراحی سـالن های سـخنرانی این اســت که تمامی افرادی که برجاهای خود نشسته اند، قادر به شنیدن تمام جملات سخنرانی به طور واضح و بدون زحمت باشند. صدایی که توسط شـنونده شـنیده می شـود ترکیبی اسـت از صدای مستقیم، بازتاب صدای اولیه از دیوارها و سقف و صدایی حاصل از انعکاس مکرر درون سالن شنیده می شود.

تجهیزات اتاق فرمان:

  • 1 - سیستم کنترل تصویر (میکسر تصویر)   
  • 2 - دستگاه پخش تصویر
  • 3 - سیستم ضبط صدا و تصویر ( رکوردر تصویر )
  • 4 - سیستم بازتولید و کنترل صدا
  • 5 -  هدفون یا بلندگو
  • 6 - سیستم کنترل دوربین ها
  • 7 - دیمر نورپردازی
  • 8 - تابلو برق

اگر قصد تجهیز سالن کنفرانس، سالن همایش و یا اتاق جلسات شرکت خود را دارید، می توانید با مشاوران سینما چوب فیدار در ارتباط باشید. همچنین برای اجاره سیستم های صوتی و تصویری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندلی آمفی تئاتر سینما چوب

شرکت سینما چوب فیدار تولید و صادر کننده انواع صندلی های سینما ، صندلی همایش ، صندلی آمفی تئاتر و صندلی کنفرانس تجهیز کننده کامل انواع سالن های سینما ، آمفی تئاتر ، چند منظوره، همایش، سمینار ، کلاس های آموزشی و دکوراسیون های اداری اعم از تجهیز دکور سالن ، نصب صندلی سالن ، طراحی و مشاوره سالن ، صوت و تصویر سالن ها و نور عمومی و اختصاصی سالن ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید