اطلاعات تماس
  • 093530*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108056793121800
در دسترس نیست

مفاهیم اولیه یادگیری موسیقی شامل چه چیز هایی می باشد؟

یادگیری موسیقی از مبتدی تا پیشرفته+ نکات یادگیری آن

کد: 140108056793121800

، (اخبار رسمی): یادگیری موسیقی زندگی شما را تغییر می دهد و میتواند در سلامتی ، حافظه ، استرس ، افزایش اعتماد به نفس و دانش عمومی کودکان و بزرگسالان تاثیر مثبت بگذارد. برای دانستن نکات یادگیری موسیقی با وب سایت بهترینک همراه باشید.

یادگیری موسیقی از مبتدی تا پیشرفته+ نکات یادگیری آن
یادگیری موسیقی از مبتدی تا پیشرفته+ نکات یادگیری آن

یادگیری موسیقی زندگی شما را تغییر می دهد و میتواند در سلامتی ، حافظه ، استرس ، افزایش اعتماد به نفس و دانش عمومی کودکان و بزرگسالان تاثیر مثبت بگذارد.

فواید یادگیری موسیقی در زنگی روزمره؟

دانشمندان می گویند که بچه هایی که با موسیق آشنا میشوند یا انهایی که یک ساز میزنند عملکردشان در مدرسه در مقابل بقیه دانش اموزان بهتر است.

تحقیقات اخیر حاکی از اینست که آشنا کردن بچه ها با موسیقی میتواند به یادگیری توانایی خواندن و نوشتن آنها، بهره هوشی و بهبود عملکرد برخی از قسمت های مغز میتواند مفید باشد.

همچنین بزرگسالان نیز به جهت این که به آگاهی ذهن و فعال ماندن آن کمک می کند، می توانند از نواختن ساز بهره ببرند. نهایتا می توان گفت یادگیری ساز موسیقی به تشدید فعالیت و تقویت حافظه کمک می کند.

یادگیری یک ساز موسیقی همانند یادگیری یک زبان دیگر است و می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

یکی از کیفیت هایی که موسیقی دان ها دارند دیسیپلین است که شما برای مهارت یافتن در نواختن ساز نیازمند داشتن دیسیپلین هستید.

همه ما درروزهایی از زندگیمان، زمانی که بسیار مضطرب هستیم احتیاج داریم که از همه استرس ها بدور باشیم.

آیا تا کنون توجه کرده اید، زمانی که یک قطعه موسیقی ملایم و آرامش بخش می شنوید، احساس آرامش بیشتری می کنید؟

موسیقی می تواند باعث بوجود آمدن شود.

مخصوصا اگر شما شخصی هستید که ساز می زنید.

موسیقی یکی از لذت های ساده زندگی است و به آرامش ذهن کمک می کند.

اگر شما در یادگیری اولین قطعه موسیقی مبتدی هستید، می تواند برایتان خسته کننده باشد.

اما زمانی که مهارت پیدا کردید احساس رضایت و خوشنودی که شما احساس خواهید کرد بدون قیمت خواهد بود، باور داشته باشید که شما اولین قطعه ای را که در آن به مهارت رسیده اند را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد..

شما در راه رسیدن به هدفتان یک قدم نزدیک تر هستید و آن همان چیزی است که قطعا به آن افتخار خواهید کرد.

مطمئنا یادگیری نوازندگی در کلاس آموزش پیانو می تواند کار سختی باشد اما نیم توان منکر این شد که سرگرم کننده می باشد.

زمانی که شما در آن پیشرفت بکنید برای شما فرصتها و مجالهایی برای به اشتراک گذاشتن مهارتهای تازه یاد گرفته تان با خانواده و دوستانتان وجود خواهد داشت.

کسی چه می داند که شاید شما بعنوان یک نوازنده حرفه ای در آینده شناخته شوید.

نواختن یک ساز موسیقی فرصتهای خوب زیادی را برای شما فراهم می کند که مطمئنا زندگی شما را غنی تر خواهد کرد.

موسیقی برای سلامتی شما مفید است

تحقیقات نشان داده است که نواختن و یادگیری موسیقی باعث کاهش فشار خون ، کاهش استرس و اضطراب می شود. این حتی می تواند سطح ایمنی شما را تقویت کند و باعث مقاومت بیشتر شما در برابر ویروس ها شود (ویژگی که همه ما می توانیم در این اواخر با وجود کرونا از آن بهره مند شویم …) از همه مهمتر ، موسیقی را می توان حتی در سنین بالا آموخت و بازی کرد و یک فعالیت اجتماعی است که می تواند ذهن ما را فعال نگه دارد. این امر به ویژه در محافظت از خود در برابر بیماری های مرتبط با ذهن مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل بسیار مهم است.

موسیقی می تواند شما را دقیق تر کند

بسیاری از مطالعات نشان داده است که یادگیری موسیقی می تواند رشد ذهنی را هنگامی که در سنین پایین است ، افزایش دهد. اما اگر قبلاً از سنین پایین عبور کرده ایم چه می شود؟ به نظر می رسد که یادگیری موسیقی در سنین بالاتر می تواند معجزه هایی برای ذهن شما نیز به وجود آورد. در مطالعه ای در دانشگاه فلوریدا جنوبی ، به بزرگسالان بین 60 تا 85 سال آموزش پیانو داده شد. شش ماه بعد ، آنها حافظه بهبود یافته ، تسلط کلامی ، مهارت های پردازش اطلاعات و سایر عملکردهای شناختی را به نمایش گذاشتند.

یادگیری موسیقی می تواند زندگی اجتماعی شما را تقویت کند

وقتی نواختن ساز را یاد می گیرید ، یاد می گیرید که چگونه چیزی زیبا برای لذت بردن عزیزانتان خلق کنید ، که می تواند شما را به آنها نزدیک کند و به ایجاد ارتباطات عمیق تر کمک کند. اگر تصمیم به پخش موسیقی در جمع داشته باشید ، ممکن است چند دوست جدید پیدا کنید. نوازندگانی که با هم نوازی می کنند ، معمولاً احساس همنشینی پیدا می کنند.

ساز زدن استرس را بسیار کاهش می‌دهد

ساز زدن روزانه و منظم باعث پایین آمدن ضربان قلب و فشار خون و در نتیجه پایین آمدن سطح استرس می‌شود. شنیدن موسیقی نیز همین تاثیر را در سطح پایین‌تری دارد اما به‌دلیل اینکه زمان تمرین ساز، یا نوازندگی ساز تمام تمرکز فرد روی موسیقی و ساز است و افکار مزاحم امکان ورود به ذهن را ندارد، تاثیر ساز زدن در کاهش استرس بسیار بیشتر از شنیدن آن باشد. صدای زیبا و منحصر به فرد هر ساز و احساس رضایتی که با ایجاد موسیقی در فرد بوجود می‌آید حالت بسیار خوشایندی را در انسان ایجاد می‌کند.

نواختن ساز، تزریقِ خلاقیت می‌کند

غرق شدن در زندگی روزمره و فعالیت‌های روتین شاید باعث شود بخش خلاق مغز کم‌کم رو به خاموشی رود. اما یادگیری موسیقی و ساز، به خصوص در سطوح پیشرفته، به دلیل اینکه منطق و احساس و بخش آگاه مغز را توامان درگیر می‌کند، باعث می‌شود این خلاقیت دوباره به ما بازگردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهترینک

مجله بهترینک، وبسایتی در زمینه معرفی بهترین ها می باشد. مجله بهترینک با هدف معرفی بهترین های ایران و دنیا آغاز به کار کرده است. برای اطلاعات بیشتر با سایت بهترینک همراه باشید.

اطلاعات تماس
  • 093530*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | موسیقی