اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108086798019472
در دسترس نیست

انواع کلاه بافت از گذشته تا مد امروز

کد: 140108086798019472

، (اخبار رسمی): کلاه بافت یا (Knitted hat) به عنوان یک اکسسوری پوشیدنی در فصل های سرد سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. و همانطور که همه ی شما می دانید استفاده از این کلاه باعث محافظت از سر در برابر سرمای شدید و یا باد می باشد. ساختار این کلاه ها عموما ساده و بدون طرح است.

انواع کلاه بافت از گذشته تا مد امروز
خرید کلاه زمستانی

ساختار این کلاه ها عموما ساده و بدون طرح است اما در دنیای مد امروزی، مدل های گوناگونی از آن به وجود آمده است. تنوع مدل در این کلاه ها توانسته توجه مخاطبان زیادی با سلیقه های مختلف را به خود جلب نماید و علاوه بر آن تاثیر زیادی در استایل های مختلف به وجود آورد. به گونه ای که اکثر افراد به شوق استفاده از کلاه زمستونی و استایل های زمستانی، منتظر فرا رسیدن فصل های سرد سال هستند. تولید کلاه های بافت به صورت دستباف و یا با استفاده از ماشین آلات صنعتی می باشد.

در ادامه با انواع مدل های تاریخی این کلاه آشنا خواهیم شد.

انواع کلاه بافت تاریخی

به احتمال زیاد کسی از تاریخچه اولین باری که از نخ‌های پشمی برای تولید کلاه بافتنی استفاده شده است اطلاعی ندارد. اما برخی از قدیمی ترین آن ها در موزه های مختلف مانند موزه مونموث در ولز نگهداری می شود. کلاه مونموث خود یکی از کلاه های تاریخی می باشد که بخاطر سادگی و آسانی در طرح و بافت آن، در کشورهای اروپایی مانند: انگلستان بسیار مورد استفاده بوده است.

مدل کلاه بالاکلاوا

این کلاه با پیشینه تاریخی، به عنوان کلاه رسمی ارتش امپراتوری بریتانیا بوده است. سربازان این ارتش در سرمای شدید از کلاه هایی استفاده می نمودند که توسط زنان انگلیسی بافته می شد و تمام اجزا صورت به جز چشم هارا می پوشاند. نام این کلاه ها به کلاه بالاکلاوا معروف شد. و همچنین اوهلان و تمپلار از نام های دیگر این نوع کلاه بافت می باشد.

هر کدام از شما ممکن است در کودکی به خصوص در دهه 50 و 60 تجربه استفاده ازین کلاه تاریخی را داشته باشید.

کلاه بافت حبابی

شاید نام این نوع از کلاه ها زیاد به گوشتان نخورده باشد، اما جالب است بدانید بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و هر کدام از شما حداقل یکبار تجربه خریدکلاه زمستانی را داشته اید.

کلاه بافت حبابی یا bubble hat از دیگر کلاه‌های قدیمی مورد استفاده در اروپا می‌ باشد. و دلیل نام گذاری آن این است که مانند نیمی از حباب کروی سر را در بر می گیرد. همچنین برخی از آن ها یک گلوله کاموایی در قسمت بالای خود دارند که شبیه به یک حباب است. و همانطور که متوجه شدید کلاه حبابی در واقع همان کلاه بافتنی ساده امروزی می باشد که در این دوره از تاریخ دوباره مد شده است. این کلاه پرطرفدار با تنوع در رنگ بندی، مناسب انواع سلیقه و استایل می باشد و برای تمامی گروه های سنی قابل استفاده است.

کلاه توک

از دیگر کلاه های مشهور تاریخی که در این قرن باز هم استفاده می شود، کلاه توک یا (Toque) می باشد و دارای دو نوع کانادایی و اسکاندیناوی می باشد. مدل این کلاه ها کمی نوک‌تیز است و این طرح از دوران وایکینگ‌ها برجای مانده است. کلاه فرنگی انقلاب فرانسه که شاید نام آن کمی برای گوشتان آشنا باشد، نیز کمی به مدل‌های امروزی این کلاه شباهت دارد. کلاه بافت توک کانادایی گاهی دارای منگوله بافتنی نیز بوده است.

خرید کلاه بافتنی؛ فروشگاه نانی شاپ

همانطور که گفته شد طرح اکثر کلاه های بافت از گذشته تا کنون یکسان مانده است. و مدل هایی که در سال های دور مورد استفاده بوده است با کمی تغییرات جزیی امروزه نیز دوباره پا به دنیای مد گذاشته اند.

نانی شاپ به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان اکسسوری های پوشیدنی، ارائه دهنده انواع کلاه، دستکش، شال و تمام محصولات زمستانی که در این فصل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد. و شما می توانید این محصولات را همراه با دیگر محصولات جذاب این مجموعه مانند انواع جوراب های فانتزی و ساده ست نمایید و همه را یکجا خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید هدیه برای عزیزان خود را دارید می توانید از جعبه و چمدان های چوبی، در کنار عروسک، ساعت مچی و تمامی محصولات زیبا و خاص این مجموعه استفاده نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس