اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108256824519504
در دسترس نیست

روش های درآوردن گوشی از توالت

روش های درآوردن گوشی از توالت

کد: 140108256824519504

، (اخبار رسمی): روش های درآوردن گوشی از توالت

روش های درآوردن گوشی از توالت
روش های درآوردن گوشی از توالت

گوشیت داخل آب افتاد؟ 5 راه برای رفع آن

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب یک پاک کننده تخلیه اسید سولفوریک چیست؟

اگر گوشی شما در آب افتاد، چه باید کرد؟ این 5 راه حل را امتحان کنید:

گوشی خود را خاموش کنید، اگر قبلاً خاموش نشده است
آن را تا حد امکان با حوله خشک کنید
باتری را خارج کنید (در صورت امکان)
تلفن خیس خود را در یک ظرف برنج دفن کنید و آن را در زیر نور خورشید قرار دهید (ممکن است چند روز طول بکشد)
اگر باز هم به درستی کار نمی کند، برای تعمیر با یک متخصص مشورت کنید

تلفن‌های ما حافظه‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر ما را در خود نگه می‌دارند، به همین دلیل است که ما مراقبت زیادی از آن‌ها داریم تا آسیبی نبینند. اما حوادثی اتفاق می افتد و وقتی آب درگیر می شود، می توانید گوشی خود را به طور کامل نابود کنید. اگر گوشی خود را در آب انداخته اید، چه کار می کنید؟

خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بفهمید چگونه تلفنی که آب در آن وجود دارد را تعمیر کنید. در این صفحه، مراحلی را که باید بعد از افتادن تلفن در آب انجام دهید، از جمله راه‌های ثابت شده برای خشک کردن تلفن خیس، و در صورتی که صرفه‌جویی در ذخیره‌سازی آن فراتر از آن است انجام دهید، به شما آموزش می‌دهیم.

تلفن خیس: ابتدا چه باید کرد؟

وحشت نکنید
وقتی فکر می کنیم گوشی خود را با انداختن آن در آب از بین برده ایم، به راحتی ناامید می شویم. اما بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدیدتر مقاوم در برابر آب یا حتی ضد آب هستند و بسیاری از نگرانی‌های مربوط به ریختن تصادفی یا حتی سقوط در توالت را کاهش می‌دهند. به عنوان مثال، آیفون 11 پرو می تواند تا 30 دقیقه زیر آب با حداقل آسیب در عمق تا چهار متر مقاومت کند.

اما حتی سخت‌ترین سخت‌افزارهای موبایل نیز می‌توانند در صورت ماندن طولانی مدت در زیر آب آسیب جدی ببینند. به محض اینکه متوجه شدید که تلفنتان پایین آمده است، آن را بیرون بیاورید، نفس عمیقی بکشید، سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

تلفن خود را خاموش کنید

مهمترین کاری که باید انجام دهید برای تعمیر تلفنی که آب در آن وجود دارد این است که آن را در سریع ترین زمان ممکن خشک کنید و تحت هیچ شرایطی آن را روشن نکنید. اگر همچنان روشن است، فوراً آن را خاموش کرده و خاموش کنید. اگر می توانید دستگاه خود را باز کنید و باتری را خارج کنید، این کار را انجام دهید و داخل آن را نیز خشک کنید.

اجرای یک بار الکتریکی از طریق هر مدار الکتریکی مرطوب، به لطف رسانایی معروف آب، بارهایی را بین نقاطی از مدار ارسال می کند که قادر به تحمل آن نیستند. اما خبر خوب: فقط به این دلیل که یک دستگاه الکتریکی خیس می شود به این معنی نیست که شما بلافاصله تلفن خود را از بین برده اید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است قبل از اینکه آسیب جدی آب یا مایعات روی تلفن همراه شما تأثیر بگذارد، آن را خاموش کنید. خیس کردن یک مدار "خاموش" به اندازه خیس کردن یک مدار فعال بد نیست.

اگر بتوانید قبل از روشن کردن مجدد گوشی خود را خشک کنید، ممکن است متوجه شوید که اصلاً آسیبی ندیده است یا به احتمال زیاد هنوز کار می کند اما چند ویژگی آزاردهنده پیدا کرده است.

بررسی دلایل گرفتگی لوله فاضلاب 

تلفن خیس خود را تمیز کنید

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تلفن همراه خود را خیس کنید، اما یکی از رایج‌ترین و غیربهداشتی‌ترین راه‌ها انداختن گوشی در توالت است. اگر منصف باشیم، به راحتی می توان آن را از روی پیشخوان حمام خود انداخت، یا حتی فراموش کرد که در جیب شماست. اما هنگامی که بدترین اتفاق افتاد، اولویت بعدی شما باید تمیز کردن گوشی باشد.

اگر گوشی شما در توالت افتاد، آن را به طور کامل ضد عفونی کنید (پس از اطمینان از خاموش بودن آن). دستمال‌های ضدعفونی‌کننده (مانند دستمال‌های لیزول یا کلروکس) باید این کار را انجام دهند یا می‌توانید از پاک‌کننده‌های الکلی استفاده کنید که روی پارچه‌های میکروفیبر قرار داده شده است.

تحت هیچ شرایطی نباید از الکل خالص استفاده کنید یا گوشی خود را مستقیماً با یک ماده تمیز کننده خانگی اسپری کنید. این می تواند آسیب بیشتری به دستگاه شما وارد کند.

چگونه گوشی خیس را خشک کنیم

خشک کردن گوشی بسیار آسان است، اما بسته به روشی که استفاده می کنید، کمی زمان می برد. صرف نظر از این، قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که داخل گوشی کاملاً خشک است. در اینجا چند روش برای تعمیر تلفنی که آب در آن وجود دارد آورده شده است.

از کیت آسیب آب تلفن همراه استفاده کنید

پس از اتمام حوله کردن گوشی، خارج کردن باتری و ضدعفونی کردن سطح، بهترین گزینه استفاده از کیت اضطراری است که مخصوص گوشی های مرطوب ساخته شده است. این کیت‌ها از خشک‌کننده‌های مصنوعی برای جذب رطوبت تلفن همراهتان استفاده می‌کنند، درست مانند بسته‌های کوچکی که در کیسه‌های اسنک یا جعبه‌های الکترونیک پیدا می‌کنید. شما به سادگی گوشی خود را در کیف قرار می دهید، آن را مهر و موم می کنید و منتظر می مانید — معمولاً حدود 24 ساعت.

این بهترین راه برای تعمیر گوشی افتادن در آب بدون برنج است (اطلاعات بیشتر در مورد این گزینه در عرض یک دقیقه)، که می تواند پس از خیس شدن از جذب آب تلفن شما وارد شکاف ها و پورت های برق دستگاه شما شود. این ایده خوبی است که یکی از این کیت های تلفن خیس اضطراری را برای یک روز بارانی (دریافت؟) در دسترس داشته باشید.

تلفن خیس خود را در برنج خشک کنید

اگر کیت تعمیر گوشی مرطوب ندارید، بهترین راه حل بعدی برای جلوگیری از آسیب آب گوشی هوشمند برنج است. این یک روش امتحان شده برای سال‌ها بوده است، اما دقیقاً چگونه یک گوشی خیس را در برنج خشک می‌کنید؟

یک ظرف درب دار پیدا کنید و آن را با برنج خشک پر کنید. گوشی و باتری خود را (در صورت جدا شدن) به طور کامل دفن کنید. اطمینان حاصل کنید که از هر طرف کاملاً پوشیده شده است، سپس آن را در یک منطقه با نور خوب قرار دهید - روی یک پنجره آفتابگیر، زیر یک لامپ گرم و روشن، یا هر مکان دیگری که فرآیند تبخیر را تشویق می کند. برنج خشک رطوبت را از جاهای غیرممکن گوشی شما جذب می کند و گرمای خورشید این روند را تسریع می کند.

مدت زمان نگهداری گوشی خیس در برنج بسته به میزان خیس شدن آن، روشن یا گرم بودن محیط خشک کردن آن و حتی تازگی برنج متفاوت است. حداقل، شما می خواهید گوشی خود را حداقل 24 ساعت در برنج خشک کنید، اما انتظار دارید این روش بیشتر طول بکشد. حتی در تابستان، یک تلفن خیس در برنج معمولاً حداقل دو یا سه روز طول می کشد تا کاملاً خشک شود.

تلفن خیس خود را هوا دهید

اگر برنج نپخته هم ندارید، آخرین راه برای تعمیر تلفن همراهتان در هنگام خیس شدن این است که مقداری جریان هوا به آن وارد کنید تا از نشت آب ایستاده بیشتر به داخل آن جلوگیری کنید که منجر به تخریب کامل گوشی شود. آن را روی یک پارچه جاذب زیر یک پنکه یا کنار یک پنجره بادگیر قرار دهید و مطمئن شوید که زاویه‌ای متمایل شده است تا آب به بیرون نشت کند. توجه داشته باشید که این کندترین راه برای خشک کردن گوشی خیس است - ممکن است چند روز طول بکشد تا تمام رطوبت با خشک کردن هوا از بین برود.

تعمیر گوشی آسیب دیده در اثر آب
در حالی که روش‌های بالا می‌توانند به شما کمک کنند تا تلفن مرطوب خود را دوباره راه‌اندازی و راه‌اندازی کنید، اما تضمین نمی‌کنند که آن را به عملکرد کامل بازگردانید. ممکن است هنوز هم نیاز داشته باشید که آن را به صورت حرفه‌ای تعمیر کنید، اما این تعمیرات ممکن است به دلیل اقدامات سریع شما در خشک کردن گوشی خیس شما بسیار کمتر باشد.

متأسفانه، ضمانت‌های گوشی‌های هوشمند آسیب آب یا مایعات را پوشش نمی‌دهند، بنابراین هزینه تعمیرات بر عهده شماست. فکر نکنید که فقط با گفتن این که به طور مرموزی مرده است، از دست خواهید رفت. گوشی ها دارای آشکارسازهای داخلی هستند که اگر در معرض هر نوع مایعی قرار بگیرند قرمز می شوند. اگر گوشی خود را در یک گودال یا سینک انداخته اید، با ضمانت هیچ شانسی برای رد کردن آن ندارید.

تلفن خیس: اگر نمی توانید آن را تعمیر کنید، آن را بفروشید

اگر هزینه تعمیر گوشی شما که در اثر آب آسیب دیده است بسیار زیاد است یا غیر قابل امید است، می توانید آن را به هر یک از ده ها کسب و کار آنلاینی که گوشی های قدیمی و خراب را می پذیرند، بفروشید. اکثر این شرکت‌ها اهمیتی نمی‌دهند که تلفن کار می‌کند یا خیر. تا زمانی که یک گوشی کاملاً از بین رفته را تکه تکه نفرستید، تنها چیزی که آنها به آن اهمیت می دهند مواد معدنی گرانبهایی است که برای ساخت خود گوشی استفاده می شود. باور کنید یا نه، گوشی های هوشمند منبع بسیار غنی از طلا، پالادیوم و سایر فلزات کمیاب هستند. در آنجا کافی نیست که ارزش زمان شما را داشته باشد، اما می توانید آن را به کسی که برای او ارزش دارد بفروشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه