اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109026834921911
در دسترس نیست

Web Hosting

میزبانی وب چیست؟

کد: 140109026834921911

، بیرجند , (اخبار رسمی): میزبانی وب یا وب هاستینگ (Web Hosting) به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وبگاه خود را در آن قرار دهد.

میزبانی وب چیست؟
میزبانی وب به مفهوم فراهم ساختن فضایی است که کاربر می‌تواند فایل‌های وب‌سایت خود را در آن قرار دهد.

وبگاه‌ها از مجموعه‌ای از فایل های مختلف مانند تصاویر، متن ها و فایل های برنامه‌نویسی شده به زبان های مختلف و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده‌اند. هر شخصی که نرم‌افزار های لازم و دسترسی به این فایل ها را داشته باشد امکان بازدید از این سایت را دارد. حال برای اینکه همه مردم امکان دسترسی به فایل ها را داشته باشند نیاز است تا فایل ها در کامپیوتری قرار گیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل است به این کامپیوترها «سرویس دهنده» یا «سرور» می‌گویند.

انواع خدمات میزبانی وب (برای دریافت خدمات میزبانی وب اینجا کلیک کنید)

میزبانی اشتراکی

در میزبانی وب معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات یک سرور تهیه می‌کنند و توسط کنترل‌پنل‌ها امکانات و فضای آن را بین مشتریان خود تقسیم‌بندی می‌کنند، که به این خدمات میزبانی اشتراکی یا  Shared Hosting گفته می‌شود.

ویندوز

منظور از خدمات ویندوز و در اصطلاح هاست ویندوز مربوط به سرور آن است که معمولاً ویندوز سرور می‌باشد. تفاوت اصلی بین هاست ویندوز و سایر خدمات میزبانی وب، پشتیبانی کردن این سرورها از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL می‌باشد. البته هاست‌های ویندوز به علت نیاز به خرید لیسانس ویندوز سرور از مایکروسافت هزینه بالاتری نسبت به هاست لینوکس دارند. معمولا برای سرورهای ویندوز از کنترل‌پنل‌های پلسک، هلم، وب سایت پنل و هاستینگ کنترولر استفاده می‌شود.

لینوکس (برای آشنایی با لینوکس اینجا کلیک کنید)

منظور از خدمات هاست لینوکس و در اصطلاح هاست لینوکس مربوط به سرورهای لینوکس است. سرورهای لینوکس از محبوبیت خاصی برخوردار هستند که مهمترین عامل آن کد باز بودن و رایگان بودن آن است. هاست لینوکس بیشتر برای استفاده از زبان PHP و همچنین بانک اطلاعتی MySql است. معمولاً برای هاست‌های لینوکس از کنترل‌پنل‌های سی‌پنل، دایرکت ادمین، پلسک و کلوکزو استفاده می‌شود.

فضای رایگان

البته وبگاه‌هایی هستند که در قبال ارائه خدمات میزبانی وب از مشترک خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند؛ که به هاست رایگان شهرت دارند، که اکثرا با قرار دادن تبلیغات اجباری هزینه‌های رایانه سرور را تأمین می‌کنند.

نماینده ی فروش (برای دریافت نمایندگی اینجا کلیک کنید)

نماینده فروش خدمات میزبانی وب یا reseller این اجازه را به مشتریان می‌دهد تا خود به عنوان فروشنده خدمات میزبانی اقدام نمایند و به کسب درآمد بپردازند. اغلب نمایندگان فروش فضایی را از یک ارائه دهنده ی هاستینگ خریداری می‌نمایند و به وسیله ی کنترل‌پنل هاست آن را بین مشتریان خود تقسیم می‌کنند.

سرور مجازی (برای خرید سرور مجازی اینجا کلیک کنید)

سرور مجازی یک نوع سرور اینترنتی است که به وسیله نرم‌افزارهای مخصوصی از یک سرور قوی تر ایجاد می‌شود. ویژگی اصلی و برتر سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی، محدود و اختصاصی بودن میزان حافظه و سایر امکانات عمده‌است که به مانند هاست اشتراکی بین چندین مشترک تقسیم نمی‌شود، به‌طوری‌که از لحاظ ظاهری سرور مجازی تفاوت چندانی با سرور اختصاصی ندارد.

رایانش ابری (برای آشنایی با رایانش ابری اینجا کلیک کنید)

پلتفرم جدید از میزبانی وب می‌باشد که به مشتریان این اجازه را می‌دهد که از خدمات میزبانی وب قدرتمند و قابل اعتماد بر روی خوشه سرورهای متعادل شده بر اساس میزان پرداخت وجه استفاده کنند.

خوشه میزبان

شامل چند وب سرور با محتوای یکسان است تا از منابع بهره‌برداری بیشتری شود. خوشه میزبان یک راه حل مناسب برای دسترسی بالا به سرور اختصاصی می‌باشد. در میزبانی به صورت خوشه ممکن است سرویس پایگاه داده ها یا  database از وب سرورها جدا شوند، که این امر باعث افزایش سرعت پردازش داده بر روی وب سرور اصلی خواهد شد.

میزبان شبکه‌ای

این شکل از توزیع میزبانی وب زمانی که چند گروه از سرویس دهنده‌های خوشه‌ای مانند شبکه‌ای که شامل چند گره است گفته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

BirHosting

بیرهاستینگ ارائه دهنده خدمات هاستینگ، سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست و دامنه، طراحی وب‌سایت، برنامه نویسی اندروید، SEO، گیم سرور، خدمات لایسنس و گواهینامه امنیتی SSL و سایر خدمات تحت وب می‌باشد. Bir Hosting با بهره مندی از تیم فنی و فروش متخصص توانسته است پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان خود باشد. با توجه به تخصصی بودن حوزه ی هاستینگ ما از متخصصین حرفه ای در حوزه های شبکه، لینوکس و ویندوز، طراحی وب، برنامه نویسی و سایر حوزه های مرتبط با شبکه و هاستینگ با مدارک معتبر و با تجربه کاری بسیار بالا بهره مند هستیم. تیم بیرهاستینگ همواره در تلاش است تا با بهترین خدمات و با استفاده از به روز ترین سیستم ها و تکنولوژی ها، همراه با پشتیبانی عالی در خدمت شما عزیزان باشد و بتواند همواره پیشگام در حوزه ی هاستینگ باشد و بتواند تمام نیازهای مشتریان را در این حوزه برآورده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]