اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109086845921911
در دسترس نیست

Domain

دامنه چیست؟

کد: 140109086845921911

، بیرجند , (اخبار رسمی): دامنه یا دامین اینترنتی (Internet domain) نام دامنه در شبکه ی اینترنت است که یک وبسایت از طریق آن قابل دسترسی خواهد بود.

دامنه چیست؟
دامنه نام قسمتی در شبکه ی اینترنت است که یک وبسایت از طریق آن قابل دسترسی خواهد بود.

دامنه ی اینترنتی با هدف شناسایی یک رشته در شبکه و امکان آدرس‌دهی به آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر آدرس اینترنتی از دو بخش دامنه و پسوند تشکیل شده‌است، که برای مثال در آدرس اینترنتی example.ir، واژه ی example پسوند و دامنه نیز ir می باشد که با یک نقطه یا دات از هم جدا می‌ شوند.

آخرین بخش در یک آدرس اینترنتی، دامنه ی سطح بالا، یا به اختصار TLD نام دارد. برای مثال، در وب‌سایت example.com دامنهٔ سطح بالا com. است. دامنه سطح بالا نیز خود به دو نوع تقسیم می‌شود، که نوع اول دامنه‌های سطح بالای عمومی مانند net. یا com. است که همه ی افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و نوع دوم دامنه‌های سطح بالای کد کشوری است که تنها برای شهروندان همان کشور ثبت خواهد شد و برای نمونه می‌توان از ir. در ایران نام برد. (بعضی از پسوند ها مثل me. مربوط به کشور مونته نگرو می باشد که با توجه به سیاست این کشور همه ی افراد می توانند این دامین را نیز به ثبت برسانند.)

اولین قدم برای ساخت یک وبسایت، ثبت دامنه یا  دامین مناسب است، هر چه دقیق‌تر این عبارت انتخاب شود، قطعاً در برندینگ شما مؤثر خواهد بود. دامین‌ها انواع مختلفی دارند که برای هر کشور یا هر نوع کسب و کار با پسوندهای متفاوتی به‌کار می‌روند.

سه پسوند دامنه‌ی معروف

com : مخفف Commercial به معنای تجاری است که اکثرا برای استفاده هایی که به شکلی به اموری مانند خرید و فروش، معرفی محصولات، خدمات و مانند آن مربوط می باشند، اختصاص می یابد، اگرچه امروزه بسیاری از سایت های همه منظوره نیز از نوع com استفاده می‌کنند.

net : (مخفف Network) این نوع Domain معمولاْ توسط سایت هایی مانند شبکه های اطلاع رسانی، شرکت های اینترنتی، شرکت های ارائه دهنده ی خدمات میزبان وب و دامنه و سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد .

org : (مخفف Non-Profit Organizations) این نوع Domain معمولاْ توسط مؤسسات و سازمانی غیر انتفاعی که معمولا فعالیت غیر تجاری (یا حتی تجاری) دارند مانند sanjesh.org مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مشاهده سایر پیوندها و اطلاع از قیمت آن‌ها اینجا کلیک کنید.

یک توصیه به شما

اگر می خواهید تازه کارتان را شروع کنید، انتخاب نام مناسب برای شما بسیار مهم خواهد بود و یکی از اولویت هایی که برای نام کسب و کار یا برند خود باید در نظر بگیرید آزاد بودن نام دامنه با پسوند مناسب است، برای مثال اگر حوزه فعالیتتان مربوط به ایران می شود دامنه ir گزینه ی مناسبی برای ثبت می باشد و یا اگر در حوزه ی شبکه های اینترنتی قرار است فعالیت کنید دامنه ی net گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود، اگر می خواهید ببینید که آیا دامنه مورد نظر شما آزاد هست و هم اکنون می توانید آن را ثبت نمایید، اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

BirHosting

بیرهاستینگ ارائه دهنده خدمات هاستینگ، سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست و دامنه، طراحی وب‌سایت، برنامه نویسی اندروید، SEO، گیم سرور، خدمات لایسنس و گواهینامه امنیتی SSL و سایر خدمات تحت وب می‌باشد. Bir Hosting با بهره مندی از تیم فنی و فروش متخصص توانسته است پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان خود باشد. با توجه به تخصصی بودن حوزه ی هاستینگ ما از متخصصین حرفه ای در حوزه های شبکه، لینوکس و ویندوز، طراحی وب، برنامه نویسی و سایر حوزه های مرتبط با شبکه و هاستینگ با مدارک معتبر و با تجربه کاری بسیار بالا بهره مند هستیم. تیم بیرهاستینگ همواره در تلاش است تا با بهترین خدمات و با استفاده از به روز ترین سیستم ها و تکنولوژی ها، همراه با پشتیبانی عالی در خدمت شما عزیزان باشد و بتواند همواره پیشگام در حوزه ی هاستینگ باشد و بتواند تمام نیازهای مشتریان را در این حوزه برآورده نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید