اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056838518329
در دسترس نیست

هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید

کد: 140109056838518329

، (اخبار رسمی): به طور قطع هنگامی که قصد سفر به هر یک از شهرها و یا کشورهای جهان را دارید لازم است پیش از سفر اطلاعاتی درباره آنجا به دست آورده و برنامه‌ریزی داشته باشید.

هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید
هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید
هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید
هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید
هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید
هر آن چیزی که درباره دوبی باید بدانید

برای سفر به دوبی نیز لازم است از موقعیت جغرافیایی و همچنین جاهای دیدنی و مراکز خرید آن اطلاع داشته باشید، تا بتوانید برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به همه کارهای‌تان برسید. هدف ما در این مطلب آن است که بتوانیم اطلاعات خوبی در مورد شهر دوبی با شما در میان بگذاریم و درباره جشنواره‌ها و جاهای دیدنی دوبی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دوبی کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 این شهر یکی از شهرهای امارات متحده عربی به شمار می‌آید که به شکل مدرنی طراحی و ساخته شده است و یکی از قطب‌های توریستی جهان محسوب می‌شود؛ به طوری که سالانه این شهر پذیرای تعداد مهمانان بسیار زیادی از کشورهای دیگر است.

معماری شگفت‌انگیز و برخورداری از آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، صحرا و دریای آرام و ساحلی گرم و زیبا، سبب شده بسیاری از توریست‌ها سفر به دوبی را برای یک تفریح آرامش بخش انتخاب نمایند. موقعیت جغرافیایی این شهر به این صورت است که در خلیج فارس واقع شده و از شمال شرقی به شارجه، از جنوب به ابوظبی و از قسمت جنوب ‌شرقی به سلطان‌نشین عمان متصل می‌شود.

سرعت ساخت و ساز و تغییر و تحول در دوبی به گونه‌ای بوده است که در طی 50 سال گذشته توانسته به یک کلان شهر زیبا و پر رونق در دل کویر تبدیل گردد.

آبادانی و گسترش دبی با حکومت آل مکتوم آغاز شد. با کشف نفت در سال ۱۹۶۶ نیز شیخ راشد با درآمدهای حاصل از فروش آن، اهمیت ویژه‌ای برای ساخت‌وساز شهری و صنعت گردشگری قائل شد. در سال 1971 نیز بریتانیا از این کشور خارج شد و چند شیخ نشین از جمله دوبی، ابوظبی و چهار شیخ‌نشین دیگر پایه‌های کشور امارات متحده عربی را بنیان نهادند.

در حدود دو دهه پیش دوبی توانست به عنوان بزرگ‌ترین خانه جزیره‌های مصنوعی در جهان لقب گیرد و در سال ۲۰۱۳ توانست امتیاز برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. این اولین باری بود که شهری در خاورمیانه توانست برای میزبانی مهم‌ترین نمایشگاه جهان انتخاب گردد.

همان‌طور که می‌دانید رشد اقتصادی دوبی با استفاده از نفت پا گرفت، اما دوبی تنها متکی به نفت نماند؛ به طوری که اکنون بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و... تأمین می‌شود. در حال حاضر، شهر دوبی توانسته در حوزه تجارت و گردشگری، جایگاه ویژه‌ای در خاورمیانه و حتی دنیا پیدا نماید.

بهترین زمان سفر به دوبی چه وقت است؟

همان طور که می‌دانید امیر نشین دوبی آب و هوایی کویری دارد و در تمام طول سال از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است؛ بنابراین فصول این شهر به دو فصل گرم و گرم‌تر تقسیم می‌گردد. بهترین زمان سفر به دوبی را می‌توان زمانی بین ماه‌های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا فروردین) دانست، زیرا در این زمان آب و هوای مطبوع تری داشته و مسافران از سفر خود لذت خواهند برد.

این زمان را می‎توان فصل پر سفر دبی (های سیزن) دانست، زیرا گردشگران زیادی با استفاده از تور و یا برنامه‎ریزی خودشان به این شهر سفر می‎کنند.

اما لازم به ذکر است در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌هایی که گردشگران زیادی به این شهر سفر می‎کنند، هزینه‌ها به بالاترین حد خود می‌رسند؛ به طوری که نه تنها شهر بسیار شلوغ می‎شود بلکه هزینه بلیط هواپیما خارجی و تور دوبی و تهیه هتل و ... با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد.

چنانچه قصد سفر به دوبی دارید، لازم است بدانید اکثر جشنواره‌ها و فستیوال‌های دوبی درنیمه دوم سال برگزار می‌شوند که در ادامه به این جشنواره‌ها اشاره خواهیم کرد.

جشنواره خرید دبی Dubai Shopping Festival،  که در ماه ژانویه برابر با دی ماه برگزار می‌شود و بهترین زمان برای کسانی است که به ‌دنبال تخفیف‌های حسابی هستند.

  •       جشنواره بین‌المللی جاز در فوریه برابر با بهمن ماه
  •        برگزاری ماراتن دبی در ژانویه برابر با دی‌ماه
  •       جشنواره غذا در مارس برابر با اسفندماه
  •        روز ملی دبی که در دسامبر برابر با آذرماه
  • این جشنواره و مناسب‌ها را می‌توان از جذاب‌ترین برنامه‌های سفر به دوبی دانست.

    برای سفر به دبی، چه راه‌هایی وجود دارد؟

    به قطع می‌توان گفت بهترین راه سفر به دوبی رزرو تور است؛ زیرا تمامی هزینه‌ها را یک‌جا برای رفت و برگشت پرداخت کرده و در آن‎جا در هتل نیز ساکن خواهید شد.

    راه دیگری برای سفر به دوبی وجود دارد و آن هم سفر به صورت انفرادی است، به این ترتیب می‌توانید با خرید بلیط هواپیما یا بلیط کشتی به این شهر زیبا سفر نموده و خاطره‌ای به یادماندنی بسازید.

    جمع بندی

    همان طور که گفتیم برای سفر به دوبی می‌توانید از مسیر هوایی و یا دریایی استفاده کنید. کسانی که از ایران به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند بلیط هواپیما خارجی و یا رزرو هتل و... را از سایت فلای تودی انجام دهند. سایت فلای تودی به گونه‌ای طراحی شده است که با مراجعه به آن می‎توانید بلیط مورد نظر را در عرض مدت کوتاهی خریداری کرده و اقدام به رزرو بلیط نمایید. ویژگی خرید بلیط و یا رزرو تور و هتل از سایت فلای تودی آن است که همه نوع پکیجی برای آن در نظر گرفته و تمامی افراد با هر میزان تمکن مالی، می‌توانند به این شهر زیبا سفر نمایند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    گردشگری و میراث فرهنگی