اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209217724418329
در دسترس نیست

معرفی گردنه حیران اردبیل

کد: 140209217724418329

، (اخبار رسمی): اگر بلیط تهران اردبیل را با هدف گردشگری و تفریح خریداری کرده‌اید نباید بازدید از گردنه حیران را فراموش کنید. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و مهیج است و می‌توانید تجربه‌های به‌ یاد ماندنی بسیاری به دست بیاورید.

معرفی گردنه حیران اردبیل
معرفی گردنه حیران اردبیل
معرفی گردنه حیران اردبیل
معرفی گردنه حیران اردبیل
معرفی گردنه حیران اردبیل
معرفی گردنه حیران اردبیل

گردنه حیران جایی در نزدیکی اردبیل قرار دارد اما به‌طور کلی یکی از جاذبه‌های شهر آستارا به‌شمار می‌آید. بازدید از این گردنه و نواحی اطراف آن به مسافران این شهرها پیشنهاد می‌شود.

در ادامه به‌طور کامل با این گردنه و موقعیت مکانی آن آشنا می‌شویم. اگر قصد سفر به اردبیل را دارید؛ اما هنوز این مکان دیدنی و مهیج را نمی‌شناسید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

گردنه حیران کجا قرار دارد؟

پیش از خرید بلیط هواپیما تهران اردبیل برای بازید از گردنه حیران باید با موقعیت مکانی آن آشنا شوید. این گردنه در جاده اردبیل به آستارا واقع شده و در واقع ۵ کیلومتر مانده به آستارای استان گیلان قرار دارد.

در یک سمت این جاده ۳۵ متری دره‌ای عمیق وجود دارد و سمت دیگر آن با درختان انبوه پوشیده شده است. یکی از دلایل زیبایی این جاده را می‌توان قرارگیری آن در نزدیکی رود ارس دانست که باعث سرسبزی گردنه شده است.

گردنه حیران از نظر جغرافیایی و تقسیم‌بندی‌های کشوری جزئی از شهر آستارا به‌حساب می‌آید و متعلق به استان گیلان است. شما می‌توانید پس از گشت‌وگذار در اردبیل به سمت این جاده زیبا حرکت کنید.

از شهر اردبیل تا گردنه حیران تنها ۳۶ کیلومتر وجود مسافت دارد. ازاین‌رو تنها در عرض نیم‌ساعت با خودرو شخصی یا ماشین‌های دربستی می‌توانید خود را به این گردنه بسیار جذاب و رویایی برسانید.

شرایط جوی گردنه حیران

این منطقه مرتفع در بسیاری از روزهای سال هوایی خنک دارد و اگر فصل پاییز را برای سفر به آن انتخاب کردید باید با لباس‌های زمستانه راهی گردنه حیران شوید. چراکه بارش برف‌وباران در این منطقه حدودا از اواسط پاییز شروع خواهد شد.

در واقع باید گفت بهترین زمان برای سفر به گردنه حیران فصل بهار و تابستان است. البته در این زمان نیز نباید انتظار گرمای زیادی داشته باشید و معمولا با هوایی معتدل یا حتی خنک روبه‌رو خواهید شد.

باید بدانید زمستان این منطقه همواره با یخ‌بندان‌ها و بارش‌های سنگین برف همراه است. پس خیلی زمان مناسبی برای بازدید از گردنه حیران به‌حساب نمی‌آید. به‌خصوص اگر میانه خوبی با سرما ندارید.

جاذبه‌های گردشگری گردنه حیران

به طور کلی گردنه حیران یکی زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری به‌حساب می‌آید. اینکه در طول ۳۵ متر جاده هر سمتی را نگاه کنید نوعی زیبایی خاص و طبیعی ببینید خود می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. اما به ‌طور کلی از جاذبه‌های این منطقه و اطراف آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک ملی هیرکان

این پارک با مساحتی نزدیک به ۴۰۳۵۸ هکتار دارای انواع گونه‌های جانوری و پوشش‌های گیاهی است. همچنین باید گفت پارک ملی هیرکان که در مرز ایران و آذربایجان واقع شده در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.

روستای حیران در منطقه گردنه حیران

یکی از زیباترین بخش‌های این منطقه را می‌توان روستای حیران دانست که در بین آستارا و اردبیل قرار دارد. زیبایی این روستا بسیار زیاد بوده؛ اما آنچه باعث تمایز آن شده هوای مه‌آلودی است که در بیشتر روزهای سال می‌بینیم.

اگر به گردنه حیران سفر کردید بازدید از این روستا را فراموش نکنید. زیبایی خاص آن به‌خصوص اگر هوا مه‌آلود باشد در کنار میهمان‌نوازی مردم و هوای مطبوع تجربه سفری جذاب و به‌یاد ماندنی برای شما ایجاد خواهد کرد.

دهکده گردشگری حیران

قطعا جذاب‌ترین بخش هر منطقه‌ای می‌تواند دهکده گردشگری آن باشد. در گردنه حیران نیز بخشی تاسیس شده که آن را با نام دهکده گردشگری می‌شناسیم و با امکانات جذاب خود می‌تواند سفری مهیج برای شما ایجاد کند.

از مهم‌ترین تفریحات دهکده گردشگری گردنه حیران باید به تله‌کابین، سورتمه، ترامپولین، پیست کارتینگ و زیپ‌لاین اشاره کرد. بازدید از این منطقه و استفاده از تفریحات مختلف در کنار زیبایی جذاب گردنه لذت سفر به اردبیل را چند برابر می‌کند.

تمام این زیبایی‌ها از یک سو و چشم‌اندازی که از تله‌کابین می‌توانید ببینید از سوی دیگر لذت سفر را افزایش می‌دهد. این تله‌کابین دارای مسیری ۱۵۰۰ متری است که سوار شدن به آن برای هر مسافر ضروری خواهد بود.

قلعه شیندان

یکی دیگر از جاذبه‌های نزدیک به گردنه حیران قلعه تاریخی شیندان است که قدمت آن به حدود ۲ هزار سال پیش یعنی دوران ساسانیان بر می‌گردد. این قلعه روی کوهی به نام شیندان قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۱۸۵۰ متر است.

نحوه اقامت در گردنه حیران

با توجه به گردشگرپذیر بودن گردنه حیران اقامتگاه‌های مختلفی در این منطقه تاسیس شد تا مسافران سکونت کوتاه‌مدت راحتی در این منطقه داشته باشند و بتوانند با صبر و حوصله از تمام مناطق بازدید کنند.

همچنین در بخش‌هایی از این منطقه چادر زدن و کمپینگ مجاز است. البته این مورد تنها برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب خواهد بود و به دلیل سرمای هوا در پاییز و زمستان، نمی‌توان در این زمان اقامت در چادر را انتخاب کرد.

بهترین زمان سفر به گردنه حیران

گردنه حیران دارای زیبایی‌های بی‌نظیری است؛ اما سرمای بیش از حد هوا در نیمه دوم سال باعث شده افراد کمی سفر به این مکان زیبا را به فصل‌های سرد موکول کنند. پس بهترین زمان برای بازدید از گردنه حیران بهار و تابستان است.

در این زمان با تهیه بلیط تهران اردبیل می‌توانید ابتدا از مکان‌های دیدنی این شهر دیدن کنید و سپس در کوتاه‌ترین زمان خود را به گردنه حیران برسانید. اما برای تهیه بلیط باید از کدام سامانه استفاده کنیم؟

رزرو بلیط اردبیل از طریق فلای تودی

شما می‌توانید بلیط خود به مقصد اردبیل را از طریق فلای تودی با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. در این سامانه همچنین امکان رزرو مکان‌های اقامتی موجود در اردبیل وجود دارد تا بتوانید اقامت آسانی داشته باشید.

به طور کلی باید گفت فلای تودی یکی از معتبرترین سامانه‌های رزرو هتل و خرید بلیط پروازهای داخلی و خارجی به‌ شمار می‌آید که با ارائه این خدمات با قیمتی مناسب به یکی از محبوب‌ترین‌ها نیز تبدیل شده است.

جمع‌بندی

گردنه حیران بخشی از جاده‌ بین اردبیل و آستارا است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی این مناطق به شمار می‌آید. این مسیر زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده و شامل یک دهکده گردشگری با تفریحات جذاب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی