اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301087869118329
در دسترس نیست

معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان

کد: 140301087869118329

، (اخبار رسمی): کاشان شهری است که علی‌رغم مساحت و جمعیت نه‌چندان زیاد، به‌اندازه یک کشور مستقل آثار باستانی و جاذبه‌های دیدنی دارد. فرهنگ غنی مردمان کاشان، در کنار مراسم منحصربه‌فرد گلاب‌گیری، این شهر را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان
معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی کاشان

با وجود تمام این موارد، قطعا کاشان می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفری به‌یادماندنی باشد. اگر پس از رزرو هتل و خرید بلیط قطار راهی این دیار شدید، فراموش نکنید که حتما غذاهای محلی کاشان را نیز امتحان کنید. ازآنجایی‌که، کمتر از انتظار به غذاهای محلی کاشان پرداخته شده، در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از غذاهای سنتی این خطه آشنا کنیم. همراه ما باشید.

غذاهای محلی کاشان که باید امتحان کنید

حیف است به کاشان سفر کنید و غذاهای محلی این شهر را در رستوران‌ها امتحان نکنید. مردمان هنرمند کاشان غذاهای لذیذ و خوش‌عطرو‌طعمی را طبخ می‌کنند که اغلب آن‌ها با گوشت و حبوبات تهیه می‌شوند. استفاده هنرمندانه از ادویه‌جات مختلف نیز چاشنی کار می‌شود تا درنهایت، غذایی بی‌نظیر و لذیذ طبخ شود. در ادامه چند مورد از خوش‌مزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای کاشان را معرفی می‌کنیم. این غذاها را می‌توانید در رستوران‌های محلی شهر، میل کنید.

گوشت لوبیا

گوشت لوبیا یا آبگوشت لوبیا با اختلاف محبوب‌ترین غذای سنتی کاشان است که تقریبا همه محلی‌ها عاشق آن هستند. این غذا به‌عنوان یک غذای لذیذ و اعیانی برای میهمانان سرو می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. ما ایرانی‌ها همواره آبگوشت را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای خود می‌دانیم و هر نوعی از آن را دوست داریم. بااین‌حال، این آبگوشت کمی متفاوت است. گاهی اوقات میزان آب آن را بسیار کم می‌کنند و مانند یک خورشت غلیظ روی برنج می‌ریزند. گاهی هم مانند دیزی طبخ می‌شود و می‌توانید با تیلیت نان آن را میل کنید. برای طبخ این غذا، گوشت با پیاز و ادویه‌جات تفت داده می‌شود و سپس همراه با لوبیا سفید و دارچین می‌پزد. جالب است بدانید که گوشت لوبیا در ماه محرم به‌عنوان نذری طرفداران زیادی دارد.

خورشت نخودآله

خورشت نخوداله یکی دیگر از غذاهای سنتی کاشان است که مانند قیمه طبخ می‌شود؛ با این تفاوت که به جای لپه، از نخود در آن استفاده می‌کنند. برای تهیه خورشت نخودآله گوشت و پیاز را با هم تفت می‌دهند و سپس نخود، پوره گوجه یا رب گوجه فرنگی را نیز به این مخلوط اضافه می‌کنند. با رزرو هتل کاشان و اقامت در این شهر، می‌توانید خورشت نخودآله را در یکی از بهترین رستوران‌ها میل کنید.

شفته انار

شفته نوع خاصی از غذای محلی کاشان است که در انواع مختلف طبخ می‌شود. پایه این غذاها گوشت چرخ‌کرده و آرد نخودچی است و با افزودن مواد گوناگون به این ترکیب، می‌توان انواع مختلفی از شفته‌ها را تهیه کرد. شفته انار یکی از پرطرفدارترین غذاها در کاشان محسوب می‌شود که طعم بی‌نظیر آن از خاطرتان پاک نخواهد شد. برای طبخ شفته انار باید گوشت چرخ‌کرده را با پیاز، آرد نخودچی، ترخون و مرزه ترکیب کنید. سپس به این مخلوط رب انار را اضافه کرده و پس از ورز دادن، به شکل کوفته‌های کوچک در بیاورید. پس از پخته شدن، می‌توانید یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای کاشان را میل کنید.

شفته بادمجان

شفته بادمجان نیز دستور پختی مشابه شفته انار دارد؛ با این تفاوت که به ترکیب گفته‌شده، بادمجان سرخ شده هم اضافه می‌شود. ازآنجایی‌که، ترکیب گوشت و بادمجان مورد علاقه اغلب ایرانی‌ها بوده و با ذائقه آن‌ها سازگار است، شقته بادمجان نیز می‌تواند به یکی از غذاهای محبوب مسافران تبدیل شود. در شفته بادمجان از رب انار ملس نیز استفاده می‌شود که آن را بسیار خوش طعم می‌کند.

آبگوشت به

وقتی صحبت از آبگوشت به‌میان می‌آید، همه ما ترکیبی از نخود و لوبیا به‌همراه گوشت گوسفندی را تصور می‌کنیم. بااین‌حال، «آبگوشت به» تصور شما را درباره این غذا عوض می‌کند. باوجودآنکه، ترکیب گوشت و به کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما این آبگوشت یکی از لذیذترین خوراکی‌های کاشان است که اغلب مسافران نیز آن را دوست دارند. در این غذا علاوه‌بر گوشت و به، از رب انار و عدس نیز استفاده می‌شود. درمجموع، آبگوشت به، طعمی ترش دارد که قطعا آن را دوست خواهید داشت. برای چشیدن طعم این غذا کافی است بلیط قطار کاشان را تهیه کنید و پس از رزرو هتل‌های این شهر، راهی سفر شوید. خورشت به در اغلب رستوران‌های کاشان سرو می‌شود.

تاس کباب کاشان

تاس کباب کاشان از آن دست غذاهای ساده و راحتی است که می‌تواند عضو ثابت برنامه غذایی شما باشد. برای تهیه این غذای راحت می‌بایست گوشت را به‌همراه پیاز، گوجه و بادمجان مثل تاس کباب معمولی در قابلمه مناسب بچینید و اجازه دهید، بپزد. افزودن ادویه‌های مختلف به این ترکیب می‌تواند عطر و طعم بی‌نظیری به غذا ببخشد. هیچکس به‌اندازه یک آشپز هنرمند کاشانی در طبخ این تاس کباب مهارت ندارد. در بازدید از شهر کاشان خوب است به رستوران‌های شناخته شده شهر مراجعه کرده و طعم بی‌نظیر تاس کباب محلی را بچشید.

بلیط قطار کاشان را از فلای تودی بخرید

اگر این بار قصد سفر به کاشان را دارید، باید بگوییم که انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌اید. کاشان به پایتخت نزدیک است و با دو الی سه ساعت رانندگی می‌توانید به مقصد برسید؛ البته بلیط قطار کاشان هم انتخاب خوبی برای سفر است. برای رزرو هتل کاشان و یا خرید بلیط قطار، ما وب‌سایت فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زمانی‌که فلای تودی فعالیت خود را آغاز کرد، اصلی‌ترین خدمت این مجموعه، رزرو بلیط هواپیما بود. بااین‌حال، رزرو اقامتگاه‌های مختلف نیز پس از چند ماه به خدمات مجموعه اضافه شد و این روزها بیش از یک و نیم میلیون هتل در اقصی نقاط جهان در سایت فلای تودی ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. امکان رزرو بلیط قطار، جدیدترین خدمتی است که به مجموعه فلای تودی اضافه شده و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل آن،‌ بلیط قطار مدنظر خود را رزرو کرده و سفری تکرارنشدنی را آغاز کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]