اطلاعات تماس
  • 091014*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056840817516
در دسترس نیست

نحوه ی چیدمان صحیح کتاب ها در خانه

دکوراسیون کتابخانه منازل و نحوه ی چیدمان صحیح کتاب ها

کد: 140109056840817516

، (اخبار رسمی): همانطور که در سایر مقالات هم اشاره کردیم بعضی از افراد علاوه بر اینکه کتاب ها را مطالعه می کنند از آنها برای جنبه تزئینی هم استفاده می کنند و سعی می کنند در قفسه هایی که مشرف به پذیرایی هست کتاب هایی با رنگ های متناسب با دکوراسیون و مبلمان را قرار دهند.

دکوراسیون کتابخانه منازل و نحوه ی چیدمان صحیح کتاب ها
نحوه چیدمان کتابهای منزل در کتابخانه

سعی کنید هنگام چیدمان اول کتاب‌هایی که بیشتر با آن سر و کار دارید را قرار دهید و شروع کنید به چیدمان کتابها و سعی کنید با توجه به موضوع یا نام نویسنده ها طبقه بندی ها را انجام دهید

بهتر است کتاب ها با اصول و قاعده چیده شوند تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و هم جنبه زیبایی و تزئینی را در نظر گرفته باشید. از آنجا که وقتی کتابی در کتابخانه قرار دارد ممکن است چند وقت یک بار مورد مطالعه قرار بگیرد سعی کنید تقسیم بندی و چیدمان کتاب ها به گونه ای باشد که دسترسی آنها راحت باشد.

نکات مهم چیدمان کتاب

سعی کنید هنگام چیدمان اول کتاب‌هایی که بیشتر با آن سر و کار دارید را قرار دهید و شروع کنید به چیدمان کتابها و سعی کنید با توجه به موضوع یا نام نویسنده ها طبقه بندی ها را انجام دهید. سعی کنید کتاب ها را به صورت عمودی به ترتیب از بزرگ به کوچک قرار دهید که کتاب‌های بلندتر سمت راست باشند و همین طور کوتاه طرح‌ها سمت چپ قرار بگیرند.

کتاب های بزرگتر را در زیر و کوچکتر ها را در رو قرار دهید و پشت کتاب روی قفسه بگذاریذ که روی آن ها را به راحتی ببینید و بخوانید. سعی کنید فاصله کتابخانه ها را به صورتی تنظیم کنید که سقف کتابخانه به سقف منزل شما 40 سانتی متر اختلاف داشته باشد.

بعد از آن کتاب ها را به صورت عمودی و افقی در طبقه بالا قرار دهید و سعی کنید یک چهارپایه تاشو در کنار کتابخانه داشته باشید تا هنگام لزوم بتوانید کتاب های طبقه بالا را هم دسترسی داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد که می توانید از قسمت های تو رفته فضای پنجره ها هم به عنوان کتابخانه استفاده کنید و کنار آن ها قاب های تزئینی یا مجسمه های زیبا قرار دهید.

خیلی از افراد عادت دارند که وقتی از شلوغی های زندگی شهری به خانه می‌آیند به سراغ کتابخانه بروند تا با مطالعه کتابی که دوست دارند آرامش پیدا کنند. خواندن کلمات داستان ها و اشعار مختلف علاوه بر اینکه اطلاعات شما را بالا می برد می تواند باعث شود که در آن زمان که به مطالعه کردن پرداخت اید جز آن مطلب به مطلب دیگری فکر نکنید و همین قضیه باعث بیشتر شدن آرامش شما می شود.

در این مقاله از سیب چوب سعی داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه میتوان کتاب، این یار مهربان را در منزل به طوری چیدمان کرد و قرار داد که هم منزل زیباتر شود و هم فضایی را ترتیب دهیم که باعث حس اشتیاق در افراد برای مطالعه کردن بشویم.

چیدمان کتابخانه با دسته بندی موضوعی

افرادی که کتاب خوان هستند و اهل مطالعه هستند اغلب در محیط زندگی و کار خود کتابخانه‌هایی قرار می‌دهند تا بتوانند کتاب های مورد نیاز و مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشند. اگر حتی بهترین کتاب ها در کتابخانه شما قرار داشته باشد اما به صورت نامنظم و شلوغ و بدون حساب و کتاب چیدمان را انجام داده باشید موقع انتخاب کتاب مورد نظر وقت زیادی از شما هدر می رود و ممکن است حتی از مطالعه صرف نظر کنید.

پس بهتر است چیدمان به صورتی باشد که شما کاملا آگاه باشید جای هر کتاب در کدام قسمت است و پیشنهادی که در این رابطه برای شما داریم دسته بندی کتاب ها بر اساس موضوع آنها می باشد. به طور مثال سعی کنید یک طبقه تنها به کتاب‌های شعر و دیوان های شعرای مختلف اختصاص دهید.

قفسه دیگر را برای کتاب های علمی و موضوع های مرتبط به هم قرار دهید و به همین صورت با توجه به موضوع های مختلف چیدمان کتاب ها را به صورت منظم انجام دهید.

در چیدمان کتابخانه ای که در محیط خانه شما قرار دارد و در قسمت نشیمن منزل است سعی کنید چند نکته را همیشه مد نظر داشته باشید. اگر در کتابخانه شما تعداد کتاب ها کم است سعی کنید آنها را در حالت خیلی مناسبی بچینید و به صورت متقارن در دو طرفه کتابخانه کتاب ها را قرار دهید.

اگر چیدمان را به صورت غیر متقارن انتخاب کنید بهتر است تعداد کتاب ها را برای طبقه های بعدی متفاوت تعیین کنید، یعنی اگر طبقه اول سمت چپ کتاب قراردادید همان سمت از طبقه بالا تعداد را تغییر دهید.

سعی کنید در چیدمان رنگ کتاب ها هم مد نظر شما باشد و تناسب و رعایت زیبایی کتاب ها در چیدمان می تواند ظاهر جذاب تری برای کتابخانه شما داشته باشد.

چیدمان افقی کتاب ها در کتابخانه

یکی از روش هایی که بعضی از افراد برای کتاب‌های خودشان انتخاب می‌کنند این است که به صورت افقی روی هم بچینند. ما خیلی این روش را توصیه نمی‌کنیم ولی اگر شما تصمیم دارید که حتماً از همین شیوه برای چیدمان استفاده کنید باید یکسری نکات را مد نظر قرار دهید.

این روش را هرگز در کارهای فضاهای اداری و رسمی انجام ندهید ولی اگر دوست دارید برای فضای خانه خود این شیوه را پیش بگیرید بهتر است اول ابعاد کتاب‌ها را در نظر داشته باشید و بعد از آن رنگ آنها را مورد توجه قرار دهید.

جایگاه کتاب آشپزی در خانه

شاید فکر کنید کتاب های آشپزی جایشان در کتابخانه است اما پیشنهاد می کنیم این کتاب ها را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و روی آنها را هم بپوشانید که خراب نشود. سعی کنید کتاب هایی که نفیس هستند و عتیقه هستند را در بین سایر کتاب ها قرار ندهید زیرا هم از نظر ظاهری با هم همخوانی ندارند و هم باید در نگهداری آنها بیشتر دقت کنید.

چیدمان عمودی کتاب ها به ترتیب قد

یکی از بهترین روش هایی که برای چیدن کتابها به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که آنها را به صورت عمودی از بزرگ به کوچک قرار دهید. کتاب های بلندتر و در سمت راست و کتاب های کوچک تر در سمت چپ بگذارید و کتابخانه‌ها باید 40 سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشند که کتاب‌هایی که در طبقه بالا قرار دارد دچار مشکل نشود.

دکوری ها در کتابخانه هم جا دارند

وجود کتاب ها باعث ایجاد یک حس مثبت در منزل می شود و حال شما را بهتر می کند اما برای اینکه این ظاهر جذاب تر شود و یک تنوع در کتابخانه شما به وجود بیاید پیشنهاد میکنیم در کنار این کتابها عکس های خانوادگی یا گلهای طبیعی و یا حتی وسایل دکوری کوچک و جذاب قرار دهید که این زیبایی افزایش پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091014*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

نشریات و کتاب | دکوراسیون و منزل