اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۴۴۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109166858719580
در دسترس نیست

معرفی یکی از تولیدکنندگان مستربچ و اطلاعات کلی درباره مستربچ

کد: 140109166858719580

، (اخبار رسمی): مستربچ ماده ای است که برای تولید محصولات پلیمری مورد استفاده واقع می‌شود. این ماده برای ساخت محصولات مختلف مانند قطعات خودرو، لوازم خانگی، لوله و اتصالات، صنعت بسته بندی، سیم و کابل، پلیمر‌ها استفاده می‌شوند. با توجه به محصول نهایی باید نوع مناسبی از پلیمر انتخاب شود. با ما همراه باشید.

مستربچ ماده ای است که از سه جز این سه جزء عبارتند از پلیمر، مواد افزودنی و عوامل سازگار کننده. از مستر بچ در تولید پلاستیک استفاده می‌شود.

مستربچ ماده ای است که برای تولید محصولات پلیمری مورد استفاده واقع می‌شود. این ماده برای ساخت محصولات مختلف مانند قطعات خودرو، لوازم خانگی، لوله و اتصالات، صنعت بسته بندی، سیم و کابل، پلیمر‌ها استفاده می‌شوند. با توجه به محصول نهایی باید نوع مناسبی از پلیمر انتخاب شود.

 البته باید به این نکته دقت کرد که تنها استفاده از پلیمر تمام خواص را که محصول نهایی به آن نیاز دارد را تامین نمی کند و به منظور ارائه تمام این خواص، باید موادی به عنوان پرکننده، تقویت کننده، افزودنی و رنگ به پلیمر اضافه شوند تا پلیمر بتواند برای کاربردهای مختلف آماده شود. به این ترکیب مستربچ می‌گویند.

Masterbatch ماده ای است که از سه جز تشکیل شده است. این سه جزء عبارتند از پلیمر، مواد افزودنی و عوامل سازگار کننده. از مستر بچ در تولید پلاستیک استفاده می‌شود. مستربچ‌ها به صورت پودرهای معدنی و آلی و پیگمنت همراه با افزودنی‌های دیگر در ساخت پلاستیک به کار برده می‌شوند.

اکثر وسایلی که در اطراف خود می‌بینید از لوازم آشپزخانه و خانگی گرفته تا قطعاتی که در خودرو سازی به کار می‌روند، اتصالات و لوله‌ها، کاور‌ها و پوشش‌های سیم‌های لوازم الکتریکی و کابل برق همگی از masterbatch ساخته شده اند .

مهمترین فاکتور در تهیه مستربچ، قیمت مستربچ می‌باشد

نوسانات قیمت ارز و بورس تاثیر بسزایی در قیمت مواد اولیه پلیمری می‌گذارد. همانطور که می‌دانید قیمت دلار، این روزها نوسانات زیادی دارد و در نتیجه درج قیمت مستربچ به عنوان یک قیمت ثابت، کاری بسیار دشوار است و در طی یک روز حتی ممکن است چندین بار قیمت این ماده عوض شود. قیمت مستربچ به صورت روزانه و با توجه به قیمت به روز مواد اولیه در بورس کالا و عرضه پتروشیمی‌ها اعلام می‌شود. قیمت مستربچ‌ها بسیار رقابتی است در نتیجه ممکن است در طی یک روز نیز چندین بار تغییر کند و همین تغییر قیمت‌های ساعتی و روزانه مشکلات بسیاری برای خریداران آن به وجود می‌آورد.

تامین کنندگان مستربچ‌ها قیمت‌های متفاوتی را اعلام می‌کنند و خریداران را با این مشکل روبرو می‌کند که آیا مبلغی که برای تهیه محصولات پرداخت کرده‌اند، منصفانه و درست است یا خیر؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که قبل از تهیه مستربچ با چندین شرکت مختلف در این زمینه تماس بگیرید و پس از آگاهی از قیمت آنها بهترین شرایط فروش و قیمت را انتخاب کنید.

مستربچ رنگی چیست ؟

مستربچ رنگی از جمله محصولاتی است که در صنعت رنگ کردن پلیمر برای افزایش کارایی و ایجاد جذابیت های بصری مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از این محصول می توان قابلیت های موجود در پلیمر ها را تا حد بسیار زیادی بالا برد. ارزش پلیمر ها را تا حد زیادی میتوان به وسیله این محصولات بالا برده و در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار داد. مستربچ رنگی به خوبی می تواند برای شما تنوع بسیار بالایی را به وجود بیاورد. در گذشته برای تولید پلیمر رنگی از رنگ استفاده می کردند.

کاربرد مستربچ رنگی

کاربرد مستربچ ‌رنگی بسیار است. برای مثال، از مستربچ ‌های افزودنی در تجهیزات و لوازم پزشکی به شکل گسترده ‌ای استفاده می ‌شود. برای مثال در تولید و ساخت سرنگ‌ های پزشکی، عاملِ اصطکاک باعث می‌ شود که حرکت کند شود، در نتیجه با استفاده از انواع لیزکننده مستربچ رنگی، این مشکل را برطرف می ‌کنند. این ماده باعث کاهش اصطکاک، چسبندگی دو سطح و ایجاد لغزندگی می ‌شود.

یکی دیگر از موارد رایج و پرکاربرد مستربچ رنگی در تولید فیلم‌ های پلیمری است. در این فرایند توسط مستربچ رنگی ، چسبندگی سطح فیلم را کاهش می ‌دهند. نوع شفاف کننده هم نوعی افزودنی است که با سازمان ‌دهی مولکولی آن، باعث شفافیت بیش‌ تر در ماده پلی پروپیلن می ‌شود. انواع روشن ‌کننده نوری برای پایین آوردن کدری و افزایش جلا و براقیت محصول به کار می‌ رود. به همین دلیل مستربچ رنگی، در صنعت تولید مصنوعات مختلف پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف، فیلم ‌های معمولی و نازک، کاربرد بسیار گسترده ‌ای دارند.

کاربرد مستربچ سفید

 مستربچ سفید یک ماده مهم برای بسته بندی اقلام است زیرا از فاسد شدن غذا جلوگیری می­کند. حتی در شرایط آب و هوایی سخت، لایه محافظ می­تواند محتوا را ایمن نگه دارد. خواص فیزیکی در محصولات ساخته شده از مستربچ­ سفید نسبت به سایر نمونه­ های رنگی موجود در بازار، برتر است. آنها همچنین به بهبود مقاومت حرارتی محصول و همچنین شفافیت و سفیدی آن کمک می­کنند. مستربچ سفید در عمل به عنوان یک سپر محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. این ماده برای کاربردهای لایه نازک و همچنین گونی­های بافته شده مناسب است.

به طور کلی، مستربچ سفید به محصول نهایی سفیدی، روشنایی و شفافیت می­بخشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۴۴۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته