اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109206866920642
در دسترس نیست

کدام لپ تاپ سونی را بخریم؟

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ سونی در زومیت

کد: 140109206866920642

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین لپ تاپ سونی برای هر شخصی متفاوت است. اگر برای کارهای روزمره و سبک می خواهید یک لپ تاپ سونی داشته باشید، خواهید توانست با کمترین هزینه به خواسته خود برسید. در این مطلب همه نکاتی که باید قبل از خرید لپ تاپ سونی به آن ها توجه کنید را بررسی کرده ایم.

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ سونی در زومیت
قیمت لپ تاپ سونی

در مقاله "راهنمای خرید لپ تاپ" سایت زومیت می خوانید که یکی از اصلی ترین مولفه های انتخاب بهترین لپ تاپ، نوع و قدرت پردازنده است.

امروزه لپ‌تاپ یکی از تجهیزات ضروری برای هر کاری به ‌شمار می‌رود. خرید لپ تاپ باید با توجه به کاری که شخص می‌خواهد با آن انجام دهد، صورت پذیرد. لپ‌تاپ‌هایی که قیمت ارزان‌تر، حافظه کمتر و کارت گرافیکی ساده‌تری دارند برای کارهای دانش‌آموزی مناسب است و در مقابل لپ‌تاپ‌هایی با سیستم قدرتمند و سخت‌افزار قوی می‌تواند برای کارهای تخصصی‌تر مناسب باشد. لپ تاپ سونی یکی از برندهای معروف در بازار است؛ قیمت لپ تاپ سونی با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن تعریف می‌شود. در زومیت به معرفی چند مدل از لپ تاپ سونی وایو core i7 خواهیم پرداخت.

تاریخچه لپ تاپ سونی

شرکت سونی فعالیت خود در زمینه ساخت کامپیوتر را در سال 1980 با نام تجاری وایو آغاز کرد. در ابتدای کار، این شرکت کامپیوترهای شخصی خود را فقط در کشور ژاپن عرضه و در سال 1996 به بازارهای جهانی نیز ارائه داد. به دلیل ضررهای مالی که برای شرکت سونی در سال 2014 و در زمینه فروش لپ‌تاپ روی داد، این شرکت تولید لپ‌تاپ را به شرکت صنعتی ژاپن واگذار کرد.

در حال حاضر به دلیل تولید کم، خرید و فروش لپ‌تاپ‌های سونی محدود شده است و محصولات این شرکت با نام وایو و بدون مارک سونی در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. لپ تاپ سونی امروزه با وجود تولید کم به دلیل کیفیت بالایی که دارد، همچنان پرطرفدار است. همراه زومیت باشید تا با چند مدل لپ‌تاپ از این برند محبوب بیشتر آشنا شوید.

معرفی بهترین لپ تاپ های سونی

در مقاله "راهنمای خرید لپ تاپ" سایت زومیت می خوانید که یکی از اصلی ترین مولفه های انتخاب بهترین لپ تاپ، نوع و قدرت پردازنده است. به همین دلیل در ادامه چند مورد از بهترین لپ تاپ های Core i7 سونی را معرفی کرده و مشخصات هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

Vaio S VJS132X0511S

این مدل از لپ تاپ سونی برای زمینه کاری مناسب بوده و عملکردی بسیار عالی دارد.  یک پردازنده بسیار قدرتمند نسل هشتم Intel Core i7-8550U، صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن Full HD، حافظه SSD برای سرعت بخشیدن به لودینگ کارها، حافظه رم کم مصرف DDR3 برخی از ویژگی‌های این محصول است.

وجود پردازنده قدرتمند در این مدل از لپ تاپ سونی، امکان اجرای چندین برنامه، ویندوز و تب‌های مرورگر را به‌صورت همزمان برای شما فراهم می‌کند. همچنین به‌دلیل رزولوشن مناسب صفحه نمایش خروجی باکیفیتی خواهید داشت. وجود حافظه SSD برای سرعت بخشیدن به لودینگ کارها و ۸ گیگابایت حافظه رمDDR3   موجب شده تا بازکردن فایل‌ها و برنامه‌ها، با سرعت بسیار خوبی در این لپ‌تاپ انجام پذیرد.

صفحه کلید با عملکردی متوسط، طراحی تاچ پد کوچک و عدم وجود تاچ اسکرین را می‌توان از نقاط ضعف این مدل از لپ تاپ سونی دانست. اما در مقابل از مزایای آن مانند عمر باتری، پردازنده قدرتمند و وزن سبک آن نباید غافل شد.

مشخصات این لپ تاپ سونی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-8550U (8MB Cache, up to 4.00GHz)

پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics 620

حافظه رم

8GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

صفحه نمایش

13.3-Inch Full HD Display, 1920 x 1080 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

8 hours

وزن

۱.۰۶ کیلوگرم

Vaio S Laptop VJS131X0121B

 یکی از انواع لپ‌تاپ‌های تجاری سونی که مناسب کسب‌وکار شما است. این لپ‌تاپ با کیفیت و دوامی که دارد برای انجام کارهای خارج از منزل مناسب است. این مدل از لپ تاپ سونی عملکرد کاملا خاص برای کارهای تجاری دارد و از پردازنده  نسل ششم Intel Core i7-6500U بهره برده است.

در طراحی این مدل به ضربات و ایجاد فشار بالا توجه شده و مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر است. صفحه نمایش 13.3 اینچی ,Full HD حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و حافظه رم ۸ گیگابایتی، پورت‌های HDMI، USB  و microSD از ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ به شمار می‌رود. وزن سبک و عمر بالای باتری از نقاط قوت و عدم وجود تاچ اسکرین و حافظه ذخیره‌سازی پایین از نقاط ضعف آن است. 

مشخصات این لپ تاپ سونی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-6500U (4MB Cache, Up to 3.10GHz)

پردازنده گرافیکی

Intel HD Graphics 520

حافظه رم

8GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

256GB SSD

صفحه نمایش

13.3-Inch Full HD Display, 1920×1080 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

9 hours

وزن

۱.۰۶ کیلوگرم

Vaio Z Flip

لپ‌تاپ مناسب دانشجویان که قابلیت حمل آسانی دارد و به‌راحتی در کیف جا می‌شود. این لپ‌تاپ 13.3 اینچی، دارای قلم بوده و با پردازنده Intel Core i7-6567U قادر است که پنجره‌های مختلف را بدون افت سرعت باز کند. این لپ‌تاپ کارت گرافیکی مجزا ندارد و نمی‌توان آن را ارتقا داد.

مشخصات این لپ تاپ سونی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-6567U (4MB Cache, up to 3.60GHz)

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Graphics 550

حافظه رم

16GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

صفحه نمایش

13.3-Inch WQHD Touch Screen Display, 2560 x 1440 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

11.5 hours

وزن

۱.۳۴ کیلوگرم

سخن پایانی

با وجود گسترش شرکت‌های متنوع و پیشرفت تکنولوژی، هر روز شاهد ظهور لپ‌تاپ‌های جدید با امکانات و ویژگی‌های به‌روز خواهیم بود. برای انتخاب لپ‌تاپ مناسب باید کارکردی که مدنظرتان است را در اولویت قرار دهید. طبیعی است که لپ‌تاپی با امکانات بسیار حرفه‌ای و تخصصی برای کاربران عادی مناسب نخواهد بود. عکس این مسئله نیز صادق است؛ کاربرانی که برای کارهایی مانند ادیت ویدیو، طراحی و موارد تخصصی به لپ‌تاپ نیاز دارند، انتخابشان یک لپ‌تاپ تخصصی است. 

در این مقاله به سه مدل لپ‌ تاپ سونی که پردازنده مناسبی داشتند، پرداختیم. اگرچه در حال حاضر لپ تاپ سونی محدودتر از قبل در دسترس است اما باتوجه به اینکه کاربران زیادی از گذشته تا به امروز از این مدل لپ‌تاپ استفاده کردند و از آن راضی بودند، می‌توان گفت که این برند از لپ‌تاپ درس خود را پس داده است. فراموش نکنید در خرید هر نوع وسیله دیجیتالی به کارایی که مدنظرتان است و همچنین بودجه خود توجه کافی داشته باشید.

با زومیت در جریان همه اخبار تکنولوژی باشید. https://www.zoomit.ir/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زومیت

زومیت مرجع اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی‌ تخصصی محصولات الکترونیک، ویدیو و مشخصات فنی و مقایسه موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و خودرو

اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید