اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109216868322005
در دسترس نیست

نگاهی به عملکرد موسسه‌های پرستاری نوین در ایران

موسسه پرستاری توانبخش، ترویج الگوی جهانی سلامت در کشور

کد: 140109216868322005

، تهران , (اخبار رسمی): پرستاری از بیماران همیشه یکی از مهم ‌ترین جنبه‌های اجتماعی و بخش عمده ای از طبابت سنتی در قرون گذشته و البته پزشکی نوین در عصر ماست. پزشکی و پرستاری به گونه ای در هم تنیده شده اند که تصور یکی از آن‌ها بدون دیگری میسر نیست.

موسسه پرستاری توانبخش، ترویج الگوی جهانی سلامت در کشور
موسسه پرستاری توانبخش، ترویج الگوی جهانی سلامت در کشور

تو باشی پیش من شاه جهاندار/ چو من باشم به پیش تو پرستار

این شعر که از داستان عاشقانه ویس و رامین سروده فخرالدین اسعد گرگانی برگرفته شده است، نشان می‌دهد که پرستاری از بیماران و کسانی که نیازمند مراقبت‌های پزشکی، روحی و حتی احساسی هستند، یکی از مهم ‌ترین وظایفی است که اطرافیان و جامعه در قبال بیماران دارند.

پرستاری از بیماران همیشه یکی از مهم ‌ترین جنبه‌های اجتماعی و بخش عمده ای از طبابت سنتی در قرون گذشته و البته پزشکی نوین در عصر ماست. پزشکی و پرستاری به گونه ای در هم تنیده شده اند که تصور یکی از آن‌ها بدون دیگری میسر نیست.

در خیلی از موارد بیمارانی که به دلایل گذرا مانند بیماری‌های فصلی یا مقطعی، مدتی را در منزل بستری می‌‌شوند، بیش از آن که نیازمند خدمات پزشکی باشند، به خدمات پرستاری و روحی احتیاج دارند.

تصور بلند شدن از بستر و بیرون رفتن از منزل و انجام امور اولیه بیمارستانی یا کلینیکی و نشستن در اتاق انتظار و خوابیدن روی تخت‌های کلینیکی و بیمارستانی که عمدتا سرد و بی روح هستند، یکی از سخت ‌ترین تصوراتی است که یک بیمار می‌‌تواند داشته باشد.

شاید به همین دلیل است که وقتی ما به خاطر یک بیماری موقت فصلی و حتی به خاطر بیماری‌های مهم تر، به پزشک مراجعه می کنیم، تاکید و اصرار عجیبی از سوی پزشکان بر استراحت در منزل و مراقبت‌های عمومی وجود دارد.

دلیل این اصرار در تاثیرات روحی مراقبت در منزل بر روحیه و جسم بیماران نهفته است. حال اگر برخی از امور نسبتا تخصصی مانند تزریقات و وصل کردن سرم و مراقبت‌های پرستاری و خدمات عمومی پزشکی را بتوانیم به شکلی سیستماتیک و حرفه ای در منزل و بر بالین بیماران در اختیار آن‌ها قرار دهیم، به قول معروف هم فال است و هم تماشا.

خوشبختانه در دهه‌ها و سالهای اخیر صنعت پرستاری در منزل به گونه ای توسعه یافته است که به ساده ‌ترین شکل ممکن امکان فراخوانی یک پزشک عمومی یا پرستار و حتی فراخوانی پزشکان تخصصی بر بالین بیمارانی که در منزل استراحت می‌‌کنند یا برای مراقبت از سالمندانی که نیازمند خدمات پرستاری هستند، فراهم شده است.

موسسه‌های خدمات مکانیزه و سیستماتیک پرستاری با ترکیب تازه ‌ترین یافته‌های پزشکی و بهره مندی از تخصص پزشکانی که خدمات لجستیک را در اختیار این سیستم قرار می‌دهند، سفیران خود را به منازل اعزام کرده و خیال بیماران را از برخاستن از بستر و مراجعه به مراکز درمانی و کلینیکی راحت می کنند. این راحتی خیال شامل اطرافیان سالمندانی هم می شود که وجود پرستار در کنار آن‌ها کمترین حق آن ها برای برخورداری از سرویس های باکیفیت است.

استقبالی که در سال‌های اخیر از این سیستم شده است به خوبی بیانگر این مساله است که خدمات پرستاری در منزل تا چه اندازه به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه شهری وجود داشته و دارد.

بدیهی است که خدمات پزشکی و پرستاری و مراقبت‌های ویژه در منزل صرفا شامل بیماران فصلی و بیماران بستری در منزل نیست. این سیستم نوین بهداشتی و درمانی که سالهاست در کشورهای توسعه یافته یکی از پایه‌های اصلی خدمات پزشکی و حتی پیراپزشکی است با گسترش به منزل شهروندان، به واقع هسته اصلی خدمات نوین پزشکی در جهان مدرن را تشکیل داده است. در این میان خدمات پرستاری سالمندان به دلیل حرکت جمعیت جهانی به سمت کهنسالی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار شده است.

سابقه موسسه‌های پرستاری نوین ایرانی

خوشبختانه فعالیت‌های موثر موسسه‌های مدرن خدمات پرستاری و پزشکی در ایران نشان داده است که این صنعت نوین از ارکان اصلی سلامت در کشور ما نیز محسوب می‌‌شود. حرفه ای شدن این صنعت از منظر مدیریت خدمات و توسعه اقلام و سرویس‌های فراگیر مورد نیاز بیماران در منزل می تواند بار مهمی از دوش صنعت سلامت کشور برداشته و در ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه موثر باشد.

موسسه پرستاری توانبخش یک الگوی شاخص

یکی از موسسه‌هایی که توانسته است در دوره فعالیت خود در ترویج صنعت سلامت در منزل در کشور ما بسیار موثر عمل کرده و مرزهای این خدمت اجتماعی را فراتر از اشکال سنتی ببرد، موسسه پرستاری توانبخش است.

تاریخچه موسسه پرستاری توانبخش

موسسه پرستاری توانبخش که یکی از معتبرترین مراکز پرستاری، مراقبت و نگهداری در منزل است ضمن داشتن اغلب مجوزها و پیش نیازهای قانونی و حقوقی در زمینه خدمات پرستاری، طیف گسترده ای از خدمات ممکن در منزل را عرضه می‌‌کند.

موسسه توانبخش که عضو رسمی مراکز همیاری و عضو رسمی انجمن مؤسسات و مراکز مراقبت، نگهداری و پرستاری از سالمند، بیمار و کودک است در دو دهه ای که از فعالیت آن در این حوزه می‌‌گذرد، توانسته است با بهره مندی از مدرن ‌ترین روش‌های مراقبتی، مطابق با استانداردهای جهانی، گام موثری در فراگیر کردن این سرویس در شهر تهران بردارد. تا جایی که هم اینک دریافت این خدمات به ساده ‌ترین شکل ممکن از طریق سایت این موسسه برای تمام شهروندان تهرانی مقدور است.

خدمات موسسه پرستاری توانبخش

به طور کلی خدمات توانبخش، شامل چهار گروه از خدمات زیربنایی است که می‌‌توان گفت بیش از 90 درصد خدمات مورد نیاز جامعه را پوشش می دهد. این چهار طیف خدماتی که عمدتا در یک سیستم مدیریت واحد عمل می‌‌کند، شامل موارد زیر است:‌

  • خدمات پرستاری بیماران در منزل
  • خدمات پرستاری و مراقبت از سالمندان در منزل
  • خدمات پرستاری، مراقبت و نگهداری کودکان در منزل
  • خدمات پرستاری و مراقبت از بیمار در بیمارستان محل بستری
پرستار بیمار و سالمند در منزل یک امر تخصصی است

نکته ای که درباره سرویس خدمات پرستاری باید بدان توجه داشت ذکر این مساله است که خدمات فوق کاملا در حیطه تخصصی و دقیق پزشکی قرار دارد. یعنی حتی به فرض این که خانواده شخص، امکان پرستاری و رسیدگی به امور بیماران، سالمندان و حتی کودکان خود را دارند، اما وقتی که کار به کاردان سپرده شود در بسیاری از مواقع با به کار بستن سرویس‌های تخصصی پرستاری که توسط تیم پزشکی پشتیبان حمایت می‌‌شود، از بروز بسیاری از وقایعی که ممکن است در آینده رخ دهد، جلوگیری می‌‌شود.

در واقع خدمات پرستاری یک ماهیت آینده نگرانه دارد که با بهره مندی از دانش پزشکی و مکانیزم‌های پایدار درمان و پایش، سلامت عمومی افراد تحت پرستاری را تضمین می‌‌کند.

موسسه خدمات پرستاری توانبخش، با تکیه بر تجربیات بیست ساله خود این الگوی پایدار مراقبتی را به نحوی به مرحله اجرا در می آورد که خیال اطرافیان و بستگان بیمار و سالمند و کودکانی که مراحل رشد را طی می‌‌کنند از هر جهت راحت است.

نباید فراموش کرد که بیماری‌ها و عوارضی ناشناخته ای وجود دارند که از مقتضیات اجتناب ناپذیر دوران سالمندی است. همینطور شاخص‌هایی برای دوران رشد وجود دارند که تیم پزشکی و پرستاری حرفه با شناخت کافی از آن‌ها پروسه‌های مراقبت و پایش را برنامه ریزی کرده و به مرحله اجرا در می‌‌آورند.

خدمات پرستاری چهارگانه توانبخش در سراسر تهران

یکی از فاکتورهای برتری موسسات فراگیر پرستاری و توانبخشی، پوشش حداکثری از نظر جغرافیایی و خدمات پرستاری و پزشکی است. برای مثال موسسه پرستاری توانبخش ظرفیتی ایجاد کرده است که شهروندان در تمام نقاط تهران بزرگ به سادگی می‌‌توانند نسبت به فراخوانی پرستار و در اختیار گرفتن خدمات حرفه ای این موسسه اقدام کنند. این مساله ضمن آسودگی خاطر شهروندان و بستگان بیماران و سالمندان، خیال آن‌ها را از نظر کیفیت خدمات نیز کاملا راحت می‌‌کند.

مجوزهای قانونی، حقوقی و تخصصی و مزایای رقابتی خدمات پرستاری توانبخش

موسسه توانبجش به عنوان یکی از حرفه ای ‌ترین و سیستماتیک ‌ترین موسسات خدمات پرستاری و مراقبت سالمند و کودک در تهران ضمن گشودن افق‌های جدیدی در صنعت مراقبت کشور توانسته است کارنامه قابل قبولی از خود در بیست سال فعالیت خود ایجاد کند. علاوه بر موارد پیش گفته، ویژگی‌های کیفی خدمات این موسسه را به این شکل می‌‌توان خلاصه کرد:‌

  • ثبت شده به شماره ۲۰۳۹۲۴ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۴۵۶۱۴۶
  • دارای مجوز و قرارداد رسمی
  • عضو رسمی مراکز همیاری کشور
  • عضو رسمی انجمن مؤسسات و مراکز مراقبت، نگهداری و پرستاری از سالمند، بیمار و کودک
  • بیست سال سابقه موثر و کارآمد
  • حضور فراگیر در کل شهر تهران
  • پوشش زمانی فراگیر در طول شبانه روز و به صورت بیست و چهار ساعته
  • پوشش تمام گروه‌های نیازمند مراقبت از جمله بیماران، سالمندان و کودکان
  • مراقبت‌های بعد از عمل جراحی برای بیماران
  • نظارت بر روند درمان بیماران در دوران بیماری و نقاهت
  • عرضه خدمات پرستاری تخصصی در بیمارستان
  • عرضه خدمات کیفی و فراگیر تخصصی در منزل
  • تیم تخصصی و کادر باتجربه پرستاری شامل آقایان و خانم‌ها
  • به روز رسانی مستمر خدمات پرستاری از نظر کمی و کیفی
  • ارائه خدمات مشاوره قبل از دریافت خدمات مختلف
  • به روز رسانی مستمر شاخص ها با توجه به دستاوردها و الگوهای جهانی

اطلاعات تماس و ارتباط با موسسه پرستاری توانبخش

تهرانی‌ها، در هر جایی که هستند برای فراخوانی خدمات پرستاری و مراقبت از سالمند کافی است به سایت موسسه توانبخش به نشانی https://tavanbakhsh.com/ مراجعه کرده و با پر کردن فرم مربوطه یا تماس با شماره‌هایی که در سایت اعلام شده، نسبت به اعلام نیازهای مراقبتی خود اقدام کنند. شماره‌های زیر برای هرگونه مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر نیز پاسخگوی شماست:‌

  • 021-66923937
  • 021-66564223

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توانبخش

موسسه توانبخش به شماره ثبت ۲۰۳۹۲۴ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۴۵۶۱۴۶ بزرگترین و معتبرترین مرکز پرستاری، مراقبت و نگهداری در منزل با مجوز و قرارداد رسمی، عضو رسمی مراکز همیاری، عضورسمی انجمن مؤسسات و مراکز مراقبت، نگهداری و پرستاری از سالمند، بیمار و کودک، با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان و با بهترین خدمات و نازلترین قیمت ممکن در سطح تهران، آماده ی ارائه خدمات پرستاری، مراقبت و نگهداری از کودک، سالمند و بیمار در منزل و بیمارستان، بصورت روزانه و شبانه روزی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]