اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110056892213518
در دسترس نیست

شرایط شرکت در دکتری بدون آزمون

دکتری بدون آزمون به چه صورت است؟

کد: 140110056892213518

، تهران , (اخبار رسمی): پذیرش دکتری بدون آزمون  که به آن دکتری استعداد درخشان نیز می‌گویند. به عنوان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افراد واجد شرایط است که نمی‌خواهند در آزمون برای این مقطع شرکت کنند،

دکتری بدون آزمون به چه صورت است؟
دکتری بدون آزمون به چه صورت است؟

پذیرش دکتری بدون آزمون  که به آن دکتری استعداد درخشان نیز می‌گویند. به عنوان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افراد واجد شرایط است که نمی‌خواهند در آزمون برای این مقطع شرکت کنند، اما مسئله مهم این است که امکان پذیرش دکتری بدون کنکور برای تمامی افراد وجود ندارد و تنها تعدادی از افراد در صورت دارا بودن شرایط به خاص می توانند از این امکان استفاده کنند.

بنابراین، داوطلبان که می‌خواهند در پذیرش بدون آزمون دکتری شرکت کنند باید پس از بررسی مدارک و سابقه تحصیلی توسط دانشگاه ها خود را برای قبولی در مرحله مصاحبه دکتری آماده کنند تا نتیجه مطلوبی را کسب نمایند.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون

دانشگاه های سراسری اطلاعیه های ثبت نام دکتری بدون آزمون خود را هر ساله از طریق وبسایت رسمی در اختیار داوطلبان قرار می دهند به همین خاطر زمان خاص و دقیقی برای متقاضیان ثبت نام دکتری بدون کنکور وجود ندارد.

اما طبق روال سال های پیش احتمالا زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه های مختلف از دی ماه آغاز و تا قبل از زمان مصاحبه دکتری رشته های با آزمون یعنی اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد 1401

دانشگاه آزاد هر ساله در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش زمان خوبی است برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب امتیاز مورد قبول در آزمون دکتری نشده اند.

  • حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. دقت کنید برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی) الزامی است.
  • حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی الزامی است. متقاضیان دوره بدون آزمـون باید فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .
  • متقاضیان براسـاس قوانین آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد. دقت کنید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد حتما با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.
  • و به عنوان آخرین شرایط  داوطلبانن باید نسخه ای از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC. را تهیه و ارائه دهند.

البته نکته مهم برای قبولی مصاحبه دکتری دانشگاه که معمولا دانشگاه ‌ها در فراخوان های خود شرایط دیگری را به شرایط مذکور اضافه خواهند کرد. مثلا در سال گذشته برخی دانشگاه ‌ها حداکثر سن یا اتمام تحصیل در 5 ترم را نیز به شرایط این آیین ‌نامه اضافه کردند یا تعدادی از دانشگاه ‌ها تنها از بین دانش ‌آموختگان دانشگاه ‌های سراسری دانشجوی دکتری بدون آزمون می‌پذیرند. فراخوان ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه های سراسری را حتما با دقت مطالعه کنید و بعد خواندن مراحل نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد ۱۴۰۲ و ثبت نام مصاحبه هم چون سال های گذشته به صورت اینترنتی انجام می شود، مدارک ارسالی باید اسکن شده باشد و بر روی سایت azmoon.org آپلود کنید. مدارک لازم برای دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

فایل عکس اسکن شده

  • ریز نمرات برای دوره کارشناسی ارشد
  • فایل صفحه اول شناسنامه و کارت ملی به صورت اسکن شده
  • ریز نمرات دوران کارشناسی ارشد

منبع: https://newsin.ir/fa/content/24726120/برای-قبولی-در-دکتری-چه-باید-کرد؟.html

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره آسا

مرکز مشاوره تلفنی وآنلاین تخصصی ترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی و حقوقی در ایران دارای کادری مجرب و با تجربه متشکل از متخصص ترین روانشناسان و وکلای ممتاز،ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در زمینه های مشاوره روانشناسی تلفنی: مشاوره خانواده تلفنی،مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان، مشاوره تلفنی مشکلات جنسی،مشاوره تلفنی خیانت،مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره عوارض خود ارضایی، مشکلات فردی استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس، ترس و مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه های: مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره تلفنی مهریه، مشاوره تلفنی نفقه، مشاوره تلفنی اجرت المثل،مشاوره تلفنی بیمه، مشاوره تلفنی حضانت کودک، مشاوره تغییر سن در شناسنامه، شرایط درخواست تغییرنام،شرایط تغییر نام ونام خانوادگی،مشاوره تلفنی انحصار وراثت،مشاوره تلفنی املاک و اسناد ،مشاوره تلفنی مسائل ثبتی،جزایی وکیفری، پاسخگوی شما میباشیم.

اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش