اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202127261613518
در دسترس نیست

پرداخت وام دانشجویی ۱۴۰۲ + راهنمای نحوه باز پرداخت

کد: 140202127261613518

، تهران , (اخبار رسمی): پرداخت وام دانشجویی هر ساله در دو نیمسال اول و دوم از طریق ثبت درخواست در وبسایت صندوق رفاه دانشجویی صورت می گیرد، دانشجویان علاقه مند به دریافت وام برای بهره مندی از این خدمت باید به صورت اینترنتی به سایت swf.ir مراجعه نمایند.

پرداخت وام دانشجویی ۱۴۰۲ + راهنمای نحوه باز پرداخت
پرداخت وام دانشجویی ۱۴۰۲ + راهنمای نحوه باز پرداخت

پرداخت وام دانشجویی هر ساله در دو نیمسال اول و دوم از طریق ثبت درخواست در وبسایت صندوق رفاه دانشجویی صورت می گیرد، دانشجویان علاقه مند به دریافت وام برای بهره مندی از این خدمت باید به صورت اینترنتی به سایت swf.ir مراجعه نمایند. علاوه بر این مبلغ و نحوه بازپرداخت وام دانشجویی هم هر ساله از همین مرجع اعلام می گردد.

☑️ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین هایی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معرفی و مورد تایید قرار گرفته است.

☑️ دریافت تاییدیه از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه با دلالت بر نیاز مالی برای دریافت وام.

☑️ نداشتن موارد انضباطی در کمیته اخلاقی دانشگاه

☑️ عدم دریافت بورس تحصیلی یا وام از سوی باقی موسسات کشوری

☑️ عدم اشتغال در هر شاخه ای در ازای دریافت پول

☑️ ارائه چک یا سفته برای داشتن تعهد

✔️ دانشجو باید حداقل ۱۸ واحد را برداشته باشد تا دانشجوی تمام وقت محسوب شود.

✔️ برای دانشجویان آقا فرد باید دارای وضعیت مشمولیت تحصیلی مشخص و پیوسته باشد.

✔️ سنوات  ترم های باقی مانده محصل در پرداخت وام تاثیر به سزایی دارد.

🔶 مشروط نبودن دانشجو در دو نیمسال قبل اولین چیزی است که صندوق رفاه دانشجویان روی آن حساسیت زیادی دارد.

🔶 اگر دانشجو در یک نیم سال مشروط گردد صرفا از نیمی از مبلغ وام بهره مند خواهد شد.

🔶 دانشجویانی که دو نیمسال پیاپی مشروط شوند در نیمسال آینده خود امکان دریافت وام دانشجویی ندارند.

🔶 در صورت تشخیص و تایید کمیسیون موارد خاص یا شورای دانشگاه در صورت ادامه تحصیل دانشجو پرداخت وام مسکن و تحصیلی به فرد بلا مانع است.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی

موضوعی که پس از دریافت وام اهمیت پیدا می کند نحوه بازپرداخت وام دانشجویی می باشد که در ادامه آن را برای شما شرح می دهیم:

🔶 پس از پرداخت وام دانشجویی به متقاضی مبلغ با پرداخت در ۳ بازه زمانی می تواند تقسیط گردد.

🔶 بازه زمانی اول کوتاه مدت می باشد که معمولا وام هایی با مبلغ پایین در این دسته قرار می گیرند و حداکثر تا ۴ ماه امکان تقسیط دارد.

🔶 نوع دوم که میان بلند مدت نام دارد حداکثر تا ۲۰ ماه قابلیت تقسیط دارد.

🔶 طریقه آخر پرداخت یا بلند مدت که معمولا شامل وام مسکن می گردد، قابلیت تقسیط تا ۳۶ ماه را دارد.

نحوه بازپرداخت وام دانشجویی گروه های خاص

🎓مشمولین نظام وظیفه: دانشجویانی که مشمول خدمت سربازی می باشند باید حداکثر 6 ماه پس از پایان طول دوره خدمت، نسبت به بازپرداخت وام دانشجویی خود اقدام کنند.

🎓شرایط بازپرداخت وام برای شاغلین بدهکار: طبق قوانین و مقررات وضع شده، دانشجویانی که از وام دانشجویی بهره مند می شوند مجاز به اشتغال به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و یا تمام وقت در نهاد های دولتی و غیر دولتی که مشمول بیمه هستند، نمی باشند. چنانچه محرز شود که دانشجویی در هنگام دریافت وام ( به استثنای وام شهریه )، در حال اشتغال هستند، وام آنها متوقف می شود و فرد باید کل بدهی خود + 4% کارمزد را به صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کند. 

🎓دانشجویان معاف از پرداخت هزینه تحصیلی: دانشجویانی که به دلایل متعدد، از پرداخت همه و یا بخشی از هزینه های تحصیلی معاف هستند؛ اگر استفاده آنها از وام های دانشجویی محرز شود، باید کل بدهی + کارمزد 4% را به صورت یکجا پرداخت کرده و همچنین متحمل برخی خسارات نیز می شوند.

🎓دانشجویانی که در حوادث طبیعی دچار آسیب و یا زیان شده اند: آن دسته از دانشجویان و یا فارغ التحصیلانی که در مدت زمان مجاز برای بازپرداخت وام، دچار حادثه و خسارت از بلایای طبیعی می شوند، چنانچه تا 9 ماه پس از حادثه، نسبت به اعلام رسمی و ارائه نامه از سوی نهاد های ذی صلاح مانند فرمانداری محل حادثه اقدام کنند؛ دو سال به مدت زمان بازپرداخت وام دانشجویی آنها اضافه می شود.

🎓نحوه بازپرداخت وام دانشجویی افرادی که ترک تحصیل کرده اند: افرادی که پس از دریافت وام دانشجویی و هنگام بازپرداخت آن، اقدام به ترک تحصیل کنند، باید نسبت به پرداخت یکجای کل بدهی + کارمزد 4% و خسارات متعلقه اقدام کنند.

🎓نحوه بازپرداخت وام برای دانشجوییانی که قصد ترک کشور را دارند: دانشجویانی که قصد ترک کشور و اخذ تابعیت دیگر کشور ها را دارند، باید پیش از هرگونه اقدام عملی برای ترک کشور، کل بدهی خود را به صندوق رفاه دانشجویان، پرداخت نمایند. چنانچه دانشجویان بدون بازپرداخت وام خود کشور را ترک کنند، صندوق رفاه دانشجویی با همکاری وزارت خارجه، نسبت به وصول بدهی خود اقدام خواهد کرد.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره آسا

مرکز مشاوره تلفنی وآنلاین تخصصی ترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی و حقوقی در ایران دارای کادری مجرب و با تجربه متشکل از متخصص ترین روانشناسان و وکلای ممتاز،ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در زمینه های مشاوره روانشناسی تلفنی: مشاوره خانواده تلفنی،مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان، مشاوره تلفنی مشکلات جنسی،مشاوره تلفنی خیانت،مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره عوارض خود ارضایی، مشکلات فردی استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس، ترس و مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه های: مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره تلفنی مهریه، مشاوره تلفنی نفقه، مشاوره تلفنی اجرت المثل،مشاوره تلفنی بیمه، مشاوره تلفنی حضانت کودک، مشاوره تغییر سن در شناسنامه، شرایط درخواست تغییرنام،شرایط تغییر نام ونام خانوادگی،مشاوره تلفنی انحصار وراثت،مشاوره تلفنی املاک و اسناد ،مشاوره تلفنی مسائل ثبتی،جزایی وکیفری، پاسخگوی شما میباشیم.

اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه