اطلاعات تماس
  • 093599***** - 044333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110066893121900
در دسترس نیست

معرفی دانشگاه آکدنیز ترکیه

کد: 140110066893121900

، (اخبار رسمی): دانشگاه آکدنیز به محیط زیست و حفظ آن اهمیت زیادی می‌دهد و با کارآفرینی خود زمینه‌های شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان خود ایجاد می‌کند.

معرفی دانشگاه آکدنیز ترکیه
معرفی دانشگاه آکدنیز ترکیه

دانشگاه آکدنیز ترکیه که به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های مدیترانه غربی شناخته می‌شود، یک مرکز تحقیقاتی و علمی است که فعالیت خود را از سال 1982 در شهر آنتالیا آغاز کرد.

دانشگاه آکدنیز ترکیه که به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های مدیترانه غربی شناخته می‌شود، یک مرکز تحقیقاتی و علمی است که فعالیت خود را از سال 1982 در شهر آنتالیا آغاز کرد.

این مرکز تحقیقاتی پس از تلفیق با موسسات آموزش عالی اسپارتا و بوردو به دانشگاه آکدنیز تبدیل شد و در تلاش است تا با افزایش کیفیت کار خود در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و هنر به دانشگاهی پیشرو در جهان تبدیل شود.

دانشگاه آکدنیز به محیط زیست و حفظ آن اهمیت زیادی می‌دهد و با کارآفرینی خود زمینه‌های شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلان خود ایجاد می‌کند. بسیاری از دانشجوهای ایرانی آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارند؛ اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، می‌توانید با سایت رسمی اعزام دانشجو همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه آکدنیز ترکیه

شهر آنتالیا یکی از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه است و به دلیل آب و هوای معتدل و جاذبه‌های گردشگری فراوان، دانشجویان بین‌المللی را به تحصیل در این شهر ترغیب می‌کند.

در حال حاضر دانشگاه آکدنیز دارای 24 دانشکده، 7 موسسه، 1 دبیرستان و بیش از 74 هزار دانشجو و 2700 استاد و هیئت علمی است که همگی از بهترین اساتید هستند. از این میان 198 استاد تمام، 101 دانشیار و 108 استادیار مشغول به کار هستند.

ناگفته نماند که زبان تدریس دانشگاه آکدنیز ترکی است. امرو اوزکان جراح پلاستیک و از اساتید برتر این دانشگاه در سال 2011 اولین عمل جراحی پیوند کامل صورت را در بیمارستان دانشگاه آنتالیا با موفقیت انجام داد.

رشته‌های بسیار متنوعی در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به پرستاری، مدیریت، زیست شناسی، اقتصاد، فیزیک، مامایی، شیمی و مدیریت گردشگری اشاره کرد.، باستان‌شناسی، مدیریت هتلداری و… ذکر شد.

مکان دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آک دنیز واقع در شهر آنتالیا دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی است. وجود دریا، طبیعت زیبا، آب و هوای بسیار مناسب، فرهنگ کهن این شهر، فعالیت‌های هنری و اماکن مختلف گردشگری و تجاری، بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر کشانده است.

آنتالیا با سابقه‌ای بیش از 10000 سال مهد تمدن‌ها و فرهنگ‌های بسیاری از جمله پیسیدیا، لیکیا، یونانی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی بوده است.

آتالوس، پادشاه پرگامون، این منطقه را به عنوان “بهشت روی زمین” توصیف کرد. این تعبیر به دلیل خاک حاصلخیز، ثروت زیرزمینی و زیبایی طبیعی این شهر است.

چرا در دانشگاه آکدنیز تحصیل کنیم؟

دانشگاه آکدنیز یکی از موسسات آموزش عالی مدیترانه غربی است که در سال 1982 در آنتالیا تاسیس شد و این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون فعالیت‌های بسیار مهمی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، تحقیق، توسعه و خدمات اجتماعی انجام داده است. وی علاوه بر این در عرصه‌های بهداشتی، آموزشی، علمی، اجتماعی و هنری به دستاوردهای چشمگیری در سطح ملی و بین‌المللی دست یافته است.

تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه تا تاریخ 31 اردیبهشت 1396 برابر با 69030 نفر بوده است. همچنین تا تاریخ مذکور 4303 کارمند در بخش‌های اداری و علمی دانشگاه آکدنیز مشغول به کار بودند؛ با توسعه فعالیت‌های دانشگاه، تعداد دانشجویان و کارکنان نیز افزایش یافت.

پردیس اصلی دانشگاه آکدنیز در مکانی بین بلوار Dumlupınar و منطقه Uncalı تأسیس شد. پردیس مرکزی در زمینی به مساحت 3،483،589 متر مربع و مساحت ساختمان آن 615،105 متر مربع ساخته شده است.

رتبه بندی دانشگاه آکدنیز

دانشگاه آکدنیز یکی از موسسات پژوهش محوری است که با انجام تحقیقات در سطح جهانی هدف آن خلق آینده‌ای روشن است. این دانشگاه از کادر علمی فعال و توانمند در کنار زیرساخت‌های قوی پژوهشی برای دستیابی به اهداف و آینده بهره می‌برد.

آکدنیز یکی از مراکز نمونه و پیشرو ترکیه در زمینه تحقیقات و به ویژه تحقیقات بین‌المللی می‌باشد. علاوه بر این در زمینه کارآفرینی نیز فعالیت چشمگیری داشته و یکی از مراکز پیشرو در این زمینه است.

آکدنیز از نظر پزشکی یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه است و به طور کلی رتبه بیستم را در بین دانشگاه‌های این کشور دارد‌، اما در سطح بین‌المللی این دانشگاه در رتبه ۱۶۷۷ قرار دارد.

دانشکده‌های دانشگاه آکدنیز

تنوع دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه جوان آکدنیز بسیار زیاد است. از دانشکده‌های برتر این دانشگاه می‌توان به دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، علوم، ادبیات، حقوق، فنی و مهندسی، ارتباطات، هنرهای زیبا، الهیات، گردشگری، پرستاری و معماری اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از دانشکده‌های برتر این دانشگاه را برای شما معرفی کنیم. شما برای تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید از سایت رسمی اعزام دانشجو کمک دریافت کنید.

دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز

دانشکده پزشکی در سال 1973 تحت عنوان دانشکده پزشکی آنتالیا وابسته به دانشگاه آنکارا تاسیس شد. در سال 1361 با تاسیس دانشگاه آکدنیز، این دانشکده با نام دانشکده پزشکی دانشگاه آکدنیز فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

دوره کارشناسی پزشکی این دانشکده در سال 2010 توسط UTEAK تایید شد و در بین معتبرترین و برترین دانشکده‌های پزشکی ترکیه قرار گرفت. ساختمان علوم پایه مجهز به استانداردهای روز و تجهیزات مدرن است.

از امکانات این ساختمان می‌توان به آزمایشگاه‌های مدرن، مدل‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های شبیه‌سازی شده برای بیماران و آزمایشگاه‌های آموزش تئوری و عملی اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت رسمی اعزام دانشجو به ترکیه

سایت رسمی موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم، اعزام دانشجو، بورسیه تحصیلی، مشاوره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، کانادا، ترکیه https://xn----ymcabzqsu3b0ioa0a.com/

اطلاعات تماس
  • 093599***** - 044333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش