اطلاعات تماس
  • 021563*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110296927922002
در دسترس نیست

متر لیزری چه کاربردی دارد؟

معرفی کامل و جامع کاربرد متر لیزری

کد: 140110296927922002

، (اخبار رسمی): خرید متر لیزری برای افرادی که مشغول به کار کاشی کاری هستند یکی ضروری ترین کارها است.

معرفی کامل و جامع کاربرد متر لیزری
قیمت متر لیزری بوش

متر لیزری یکی از ابزارهای دقیق و کاربردی برای افراد است. با استفاده از این دستگاه می توان طول، مساحت، زاویه و برخی از محاسبات فیثاغورثی را اندازه گیری کرد. همچنین با استفاده از متر لیزری می توان فاصله اجسام از یکدیگر را تعیین کرد.

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از زمان رفت و برگشت یک پالس لیزر به سمت هدف می توان فاصله مورد نظر را اندازه گیری کرد. این دستگاه نمونه ای از دستگاه های پرکاربرد بوده و با توجه به کاربری آن دارای مدل های مختلفی می باشد.

از آنجایی که نور لیزر دارای طیف متمرکز و معمولا تک فرکانس است، استفاده از آن برای اندازه گیری با دقت بالا مناسب است. نور لیزر سرعت ثابتی دارد و قابلیت اطمینان آن طولانی است.

استفاده از متر لیزری
به طور کلی می توان گفت که مهمترین کاربرد متر لیزری که افراد برای خرید متر لیزری اقدام می کنند  در اندازه گیری فاصله، تراز و تطبیق است. از جمله کاربردهای این دستگاه می توان به کاربرد آن در ساختمان سازی، صنایع نظامی، عمق سنجی در اعماق اقیانوس، فرآیندهای تولید صنعتی مانند فولاد و نقشه برداری اشاره کرد.

استفاده از متر لیزری در فعالیت های ساختمانی به منظور نصب و تسطیح قاب ها و ستون های ساختمان، نصب انواع عناصر ساختمانی مانند کابینت و قفسه، انجام فعالیت های مربوط به دکوراسیون داخلی مانند نصب کاغذ دیواری، پارتیشن بندی و نصب دیوارهای کاذب، تنظیم و بررسی تراز درب و پنجره نصب سقف کاذب و نصب کلیه اتصالات برق از قبیل کلید و پریز و لوستر.

به طور کلی هدف از استفاده از این عنصر را می توان کاهش خطای انسانی، افزایش سرعت کار و کاهش هزینه های عملیاتی دانست.

مزایای استفاده از متر لیزری
استفاده از متر لیزری مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متر لیزری سرعت و دقت بالایی دارد.
  • استفاده از این ابزار بسیار ساده است.
  • متر لیزری بسیار سبک است که استفاده از آن را آسان می کند.
  • متر لیزری قابلیت اندازه گیری تا 250 متر را دارد.
  • این متر سرعت اندازه گیری بالایی دارد.
  • متر لیزری دسترسی به نقاط دوردست از جمله سقف و همچنین اندازه گیری ارتفاع را فراهم می کند.
  • استفاده از این متر نیازی به نگه داشتن شخص دوم ندارد.

معایب استفاده از متر لیزری
در کنار مزایای استفاده از متر لیزری، استفاده از آن معایبی را نیز به همراه دارد. به طور کلی می توان گفت محدودیت استفاده از این دستگاه نیاز به مکانی بدون مانع با دید مستقیم است.

همچنین اینگونه مترها قابلیت اندازه گیری مکان های قوسی شکل را ندارند. در برخی موارد دیده شده است که پرتوهای لیزر در فواصل طولانی واگرا می شوند.

دلیل این امر نزدیکی نور لیزر با حباب های موجود در هوا است. چنین حباب هایی مانند یک عدسی عمل می کنند و تغییرات تقریبی در اندازه های میکروسکوپی تا نصف ارتفاع مسیر پرتو لیزر ایجاد می کنند.

از آنجایی که شدت انعکاس نور در اجسام مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، اجسامی که تمایل به جذب یا پخش نور دارند، امکان بازگشت نور به دستگاه فرستنده را کاهش می دهند. در چنین مواقعی باید از دستگاهی با امکان تغییر فاز استفاده شود.

قیمت متر لیزری قیمت متر لیزری بستگی به برند مورد نظر ، کیفیت و ... دارد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021563*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید